Wat is er nieuw

60 Liter Betta bakkie van Orion Pax

• Onderwerp starter Onderwerp starter OrionPax
  • Startdatum Startdatum
O

OrionPax

Guest
Ik maak vast een topic aan voor foto's van dit bakje dat ik mijn dochtertje kado heb gedaan.

Het is een Superfish 60 liter bakje.

Bestand:
- 1 Betta Halfmoon
- 5 vuurgarnalen (waarvan 1 zwanger)

Foto's volgen binnenkort.

idd maar onthoud dat het mogelijk is dat er garnalen opgegeten kunnen worden door de betta

zorg voor veel schuilplaatsen voor je garnalen anders gaat het ben ik bang niet goed komen
vuurtjes kun je ook beter in een groepje van minimaal 10 houden

mijn advies is laat eerst je vuurtjes gedijen dat de eerste groep kleintjes groot zijn en dan pas de betta erbij steken

Ben benieuwd naar de foto s en zoals Pat al aangeeft zou ik de groep Vuurtjes wat uitbreiden naar minimaal 10. En veel schuilplekken maken om te schuilen.

Een van de vuurtjes was al zwanger. En ik heb een bioloog onder mijn andere bak waar ik nu zo'n 50 vuurtjes in heb zitten. Dat komt dus wel goed denk ik.

Ik heb een flink stuk kienhout er in gezet en zeker 5 plantjes en 6 stenen. Genoeg schuilplekjes dus.

Mijn dochter wilde ook een nep-plantje er in dat ze al van een eerder avontuurtje had, ik heb maar toegegeven.

Foto's komen 😉

ah een aqua 60 ziet er leuk uit zo mooie betta trouwens zou wel wat drijfplaten erin zetten vind je betta fijner

ik was hem even uit het oog verloren

Ik heb er al wat drijfplantjes in gezet, en de Cabomba groeit als een tierelier!

Het nepplantje is er overigens al uit, ik zal van het weekend weer eens een nieuwe foto plaatsen 🙂

Meneer hangt te chillen 🙂

LQTekvcp_syc6MkgXk_hKeI-rAmuiB7l.jpeg

Vuurtjes:

De plantjes groeien in deze bak wel goed:

En nog een totaaltje 🙂

Hele mooie bak. Mijn dochter, die inmiddels al uit huis is, had vroeger ook een bak, pa was er meer druk mee dan dochter. Ik vond het wel wat, een tweede bak.
Zit een mooie betta in. Blauw is een mooie kleur

groeten
Albert

Dank allen.
Dochterlief is 7 jaar oud en geeft trouw iedere dag haar Blub eten en helpt me iedere zaterdag netjes met schoonmaken (tot nu toe)

Dank, ik heb ook best lang gezocht naar een mooie.
Deze komt bij Verloop in Nieuw-Vennep vandaan.

Verloop heeft altijd mooie betta's zitten. Alleen jammer dat ze vaak in zo'n klein kweekbakje zitten... En Blub is zekers een prachtbetta

Even een update.
Ik heb al een paar keer moeten snoeien in dit bakje, en het is een productie-bakje voort drijfplantjes geworden 🙂
Op deze foto's net ververst en afgeheveld dus nog wat wazig. Tevens helft van de planten verwijderd.

sAV0xlCdunSia96ueomJvEawC6jwFX38.jpeg

Meneer blub chillt tussen de drijfplantjes:

Vuurgarnaaltjes houden van plecotabletten 🙂

pic host

Dat was het weer 🙂

mooie bak! Ik wil binnenkort ook wat vuurgarnalen gaan houden. 😀

Leuk bakje hoor en echt een mooie vis idd.
Hoe komt dat water onder het bakje trouwens?

Gaat prima, die betta is erg vredelievend. En we geven hem genoeg te eten dus geen enkel probleem.

Dar water onder het bakje was wat druppels van het verversen, hij lekt niet hoor 😉

3 weken geleden een vrouwtje bij de betta gezet.

Nu 2 weken later zoek ik het mannetje en zie ik dat hij bijna al zijn prachtige vinnen kwijt is :help:

Kan dat door het vrouwtje komen?
Ik ie dat het vrouwtje wel wat feller is naar de garnaaltjes en wat actiever maar zie haar eigenlijk nooit achter het mannetje aanjagen.

Het 'vrouwtje' zou zomaar eens een jong mannetje kunnen zijn en dat gaat dan op een gegeven moment geheid mis. Of inderdaad een erg fel vrouwtje. En een 60cm blijkt dan wel eens bepaald niet riant te zijn voor meer dan een mannetje alleen.

Nu kijken of je ze kan scheiden, goed verversen, indien je ze hebt een catappablad of twee drie in de bak leggen en hopen dat de halfmoon goed herstelt.

Ja dat is erg jammer natuurlijk maar zo gaat dat vaker bij de Betta s. Ik heb verder weinig toe te voegen aan de post van Ivo 😉.

Ik heb het vrouwtje in mijn meterbak gezet en wat voogle in de bak bij het mannetje gedaan. Dat helpt hem misschien sneller genezen.

Ik zal er morgen ook wat cattapa bladeren in leggen.

Hallo,
Ik ben Madelien, de dochter van Orion Pax en dit is mijn bak 🙂
Hier is een nieuwe foto!
WhatsApp Image 2017-04-08 at 15.57.49.jpeg

groetjes!

:foto:

Nou welkom Madelien en dat is een leuke bak. Doe de groetjes maar aan je vader van me😉

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan