60cm Betta aquarium DanielHoogland


Wat je ziet is bruinalg wat door een beetje stroming eruit wil zien als draadalg. Ik had het in mijn post gezet ook "Dan is de grootste verandering diatoom alg (bruinalg). Ik heb het expres even zo laten hangen. Je ziet het goed in de Limnophila en linksachter op het stuk lavasteen. Ik denk toch dat ik wat onbalans heb gecreëerd wat betreft nitraat en fosfaat dus dat ga ik vanaf komende week weer eens goed meten en bijsturen. "

Dat ga ik morgen netjes opruimen en eens goed de balans tussen nitraat en fosfaat opnemen. Helpt ook niet dat het een betta bakje is met relatief weinig stroming. Maar het is inderdaad alg! Ben er zelfs wel blij mee, nu gebeurd er tenminste iets!
 
Die pluizige plant, Limnophila? die ziet er een stuk beter uit dan op je eerste foto :petjeaf:. Ik denk dat ik die ook wil gaan proberen zodra mijn interne filter weg is (en ik dus een plekje vrij heb)
 
Die pluizige plant, Limnophila? die ziet er een stuk beter uit dan op je eerste foto :petjeaf:. Ik denk dat ik die ook wil gaan proberen zodra mijn interne filter weg is (en ik dus een plekje vrij heb)
Ja die is het goed gaan doen he? Ik was ook verbaasd. Dat is inderdaad een Limnophila heterophylla!

Hoe staat het ondertussen met jouw aquarium? En heb je al een geschikt filter kunnen vinden?
 
Hoe staat het ondertussen met jouw aquarium? En heb je al een geschikt filter kunnen vinden?

Mijn plantjes gaan ook de goeie kant op, lijken weer wat voller te worden, zal binnenkort ook weer eens wat foto's plaatsen. Ik ben sinds lange tijd weer aardig tevreden met hoe het eruit ziet. Ik denk dat het filter toch de JBL gaat worden. Voornamelijk ivm voorfilter en gebruiksgemak, de eheim ecco heeft dat ook maar is wel weer duurder in aanschaf. Ik heb nog anderhalve week de tijd om na te denken, dan ben ik jarig en krijg ik waarschijnlijk een bijdrage in het nieuwe filter :D
 
Mijn plantjes gaan ook de goeie kant op, lijken weer wat voller te worden, zal binnenkort ook weer eens wat foto's plaatsen. Ik ben sinds lange tijd weer aardig tevreden met hoe het eruit ziet. Ik denk dat het filter toch de JBL gaat worden. Voornamelijk ivm voorfilter en gebruiksgemak, de eheim ecco heeft dat ook maar is wel weer duurder in aanschaf. Ik heb nog anderhalve week de tijd om na te denken, dan ben ik jarig en krijg ik waarschijnlijk een bijdrage in het nieuwe filter :D
Mooi zo, ik ben benieuwd naar de foto's!

Die JBL is een prima keus. Ik gebruik een oudere e900 serie op mijn 250L aquarium en die doet het uitstekend.
 
Vandaag heb ik de bruinalg met een slang grotendeels weggezogen, hierbij het nieuwe resultaat. Relatief grote waterwissel (60%) gedaan.
Foto's:
Herhaling van donderdag 16 januari 2020
2020-01-16.jpg


Foto vandaag 18 januari 2020
2020-01-18.JPG

Helaas beetje overbelicht, kan wellicht toch beter overdag een foto gaan maken.

Nog een paar closeups:
IMG_0816.JPG

IMG_0817.JPG

IMG_0815.JPG

Waterwaardes:
Voor de waterwissel was het:
PH: 7.5
GH: 7
KH: 7
NO3: 18
PO4: 1.5
 
Weer even een korte update.

Herhaling van donderdag 18 januari 2020
2020-01-18.JPG

Foto vandaag 2 februari 2020
2020-02-02.JPG


Vandaag een vrij grote waterwissel gedaan van zo'n 60%. De Limnophila heterophylla heb ik wat ingekort en de waterpest heb ik verwijderd. Nu wel klaar met dat rommelige hoekje snelgroeier. De Vallisneria heeft nu een derde scheut gemaakt dus dat gaat ook prima. Al met al ben ik best tevreden met hoe het nu gaat!

Diatoomalg (bruinalg) heeft zich de afgelopen twee weken nog een beetje gevormd maar nog maar 20% van wat het eerst was, dus dat gaat ook prima.
 
Update, update ;).

Dit bakje heb ik aan het begin van de coronacrisis opgeheven en opnieuw gestart, ik moest toch wat te doen hebben en ik wilde iets anders.

Ik heb de achterwand en zijkanten zwart gemaakt en ben met een veel eenvoudigere scape aan de gang gegaan. Zand ingeruild voor grind. Bertus zwemt er nog steeds vrolijk in :)

Momenteel staat het er ongeveer zo bij (deze foto is van half mei) . Alleen wat crypto's, anubias en een javavaren.

IMG_10802 (2).JPG
 
Dat is inderdaad heel wat anders.

Bepaalde reden of was je het gewoon zat?
 
Ik had gewoon zin om iets nieuws te bouwen. Het experiment met dit bakje was over en gelukt en dan begint het weer te kriebelen ;)

Het is nu nog wat kaal. Zie dit als een basis waarop ik nog iets ga bouwen. Wat? Ik heb zelf ook nog geen idee.
 

Terug
Bovenaan