Wat is er nieuw

60cm Heuvelstroompje van Seabait

Ik heb eigenlijk ook wel dezelfde ervaring zoals de heren voor mij beschreven.
Stiphodons zijn graag met meerderen, zijn zeer vreedzaam en andere vissen worden gewoon met rust gelaten. Alleen tijdens en na het voeren worden ze heel actief en "ruzi�n" ze tegen elkaar, maar dat valt allemaal erg mee en verwonden elkaar niet. Zorg ook voor voldoende stenen zodat ieder mannetje zijn eigen steen heeft, en een paar uur later/vroeg in de avond(bij mij krijgen ze rond etenstijd, 5 - 6 uur te eten) zijn ze weer heel rustig en lief, en zoeken dan langzaam hun slaapplaatsje op, meestal in een kuiltje onder de stenen. Laat op de avond zie je er dan ook (bijna) geen ��n meer.
Tja, vreemde beestjes maar daarom ook zo leuk toch?

Mooie foto's John en leuke visjes h�, misschien zelfs wel verslavend. Ik zie hier nog wel een grotere bak komen, met nog meer leuke soorten erbij.. 😛

Bedankt voor de reacties mensen!

Een grotere bak lijkt me idd wel wat,jammer dat de Vision zo hoog is anders had ik die best weleens kunnen verbouwen 😉

leuk hoor....

hahahahaa grappig dat jij ook eens dubbelle foto's hebt, voelde me maar eenzaam...

Heb ik mooi van je afgekeken Anja 😉
Een paar nieuwe dan voor de nieuwe pagina.

798399_0_82_p1110765.jpg

881532_0_82_p1110768.jpg

322173_0_82_p1110770.jpg

718454_0_82_p1110772.jpg

137631_0_82_p1110779.jpg

Na een beetje rondkijken vind ik een andere variant van de Stiphodons toch mooier en aangezien het bakje aan de krappe kant is voor meerdere vissen besloten om ze te ruilen voor de semoli als ik ze kan vinden hier.

Ziet er weer zeer goed uit! 😉
Het lijkt wel of die Gastromyzon tandjes heeft. 😛

Dankje Astrid en Maarten.
Haha ja klopt,is wel grappig want de Gastromyzons in de Vision hebben rode frummeltjes aan hun bek.

Die andere zijn ook erg mooi met dat blauw hoor John.
Tja lastig altijd he die kleuren en het is altijd afwachten hoe ze net in jouw bakje dan weer kleuren.

Merci John.
Klopt maar verwacht wel dat ze gewoon hun kleur zullen hebben dan in m'n bakje.
De meneer van de lfs had het er ook over toen ik ze kocht dat deze blauw zouden worden dus had in het begin nog ff hoop maar hij was gewoon mis met de semoli weet ik nu.

Hey John,

Stiphodon percnopterygionus wordt op den duur wel degelijk blauw en kan zich ook in andere kleuren tooien.(zie mijn avatar of m'n foto album)
Persoonlijk vind ik dit de mooiste Stiphodon soort die in Nedeland verkrijgbaar is.

Je S. percnopterygionus ziet er wel nog steeds uit alsof hij zojuist in de bak is gekomen, dus ik snap je teleurstelling.
Wellicht moet je hem nog wat meer tijd gunnen om op kleur te komen of proberen te achterhalen waarom hij nog niet op kleur is.
Normaal gesproken duurt dit niet zo heel lang (hooguit 2 � 3 weekjes)

Bedankt voor je reactie Henri.
Net weer ff in je album gekeken en is echt super,wel tijd voor een update vind ik! 😉
Ik zal hier eens kijken of er wellicht veranderingen nodig zijn voor de vissen en wat meer geduld aanspreken.

Dankjewel Tina 😉

Ik was nog vergeten te vermelden dat het ook wel eens helpt om een extra mannetje S. percnopterygionus aan te schaffen.
Dan kunnen beide heren opscheppen wie de mooiste kleuren heeft.

Overigens heb ik wel eens Stiphodon mannetjes gehad die sporadisch langdurig met elkaar vochten, inclusief flinke schade aan de vinnen.
Ook weet ik van andere mensen die het ook hebben waargenomen.
Het ging dan meestal wel om twee S. ornatus mannetjes, nooit om S. percnopterygionus.

Ik moet trouwens toegeven dat ik net als Corydorasfan dacht dat het een S. ornatus mannetje was bij de eerste foto's.
Bij latere foto's zou het ook een niet op kleur zijnde S. percnopterygionus kunnen zijn.
De vrouwtjes lijken wel S. percnopterygionus te zijn (op ��n na dan; op ��n foto zie ik een wat geler vrouwtje wat een ornatus vrouwtje zou kunnen zijn).

Bedankt Julius en Ronald.

Zat er idd al aan te denken om een extra mannetje te nemen Henri,huidige is misschien veel te veel op zijn gemak tussen al die dames voor zichzelf alleen.
Dat er 1 zo'n vrouwtje wat geliger is was me ook al opgevallen idd maar wat betreft het mannetje denk ik dat het echt een percnopterygionus is.

Maar kan fout zitten want is puur op basis van foto's vergelijken op internet en dat geeft ook nogal wat tegenstrijdigheden maar zoekresultaten op de percnopterygionus geeft een groter aantal vissen die te vergelijken zijn met mijn mannetje dan het resultaat met de ornatus wat betreft de eerste rugvin.

Zit onderling nu wel een behoorlijk verschil in formaat,zijn een paar vrouwtjes die gretig van het droogvoer eten en die zijn duidelijk groter dan de rest incl het mannetje.
Las al dat deze visjes wat lastiger kunnen zijn met het eten van ander voer maar wie weet dat de rest dit uiteindelijk ook lekker gaat doen.

In ieder geval weer super bedankt voor je reactie want is altijd leuk om als beginner met zulke visjes info te krijgen van iemand die enorm veel weet en prachtige exemplaren bezit!

Prachtige visjes met interessant gedrag. Maar ook helemaal geweldig vind ik de keien in je bak. Helemaal welke een beetje bealgd zijn :smitten:

Dankje Marlene,algen hebben de vissen graag en vind het ook wel mooi idd.
Beginnen nu ook bossen met draadalg te vormen en is wat minder.

Haha wie weet Anja,is het iets voor je? 😉

528925_0_82_p1110840.jpg

943114_0_82_p1110843.jpg

556779_0_82_p1110845.jpg

118758_0_82_p1110846.jpg

Bedankt mannen.

Gaat helaas niet zo goed met de Stiphodons,gisteravond 1 afgemaakt want beestje zag er enorm slecht uit.
Nu vandaag weer 1 die niet zo fris oogt maar kijk het nog ff aan.

Denk dat het zwakke exemplaren zijn,de dode en die er nu slecht uitziet zijn ook maar bar weinig in omvang toegenomen vergeleken met de andere.
Ze krijgen voornamelijk voer met veel plantaardige bestandsdelen naast wat ze aan groen van de bak zelf eten en nog wat andere korrels die ik geef.

Afwachten maar,hopelijk blijft het bij dit anders is het grondel avontuur ook snel voorbij!

Tjee daar vind ik bijna niks op en dan nog Chinees ook.
Of die veel dierlijk of plantaardig moeten kan ik dus niet zo achterhalen.
Misschien varieert dat per soort wel.

Dat wat ik over ze gevonden heb is dat ze hoofdzakelijk plantaardig eten en bij sommige niet eens droogvoer accepteren.

Haha nee hoor Maarten,dan wordt het een kweekbakje voor de ringbandsnoekjes oid.

Dan zit er qua eetgedrag veel verschil in die jij hebt en de Wui dus.
Tja je kunt ook niet alles weten he.

Maar ja algjes heb je ook genoeg in je bak dus dat is wel voor handen dacht ik.
Kunnen zoals je zegt ook zwakke exemplaren zijn hoor.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan