60CM Plantenbak Stefan55


S

Stefan55

Guest
Na een lange tijd meelezen heb ik besloten om mijn bak te gaan delen. Ik ben begonnen met het herinrichten van mijn nieuwe aquarium.

In mijn jeugd heb ik een paar keer vissen gehad. Helaas begonnen met 3 goudvissen in een 5 Liter kom. Ik vond het destijds raar dat de vissen niet ouder werden dan enkele maanden. Enkele jaren later had ik een 40L aquarium met 5 goudvissen. Deze hebben het een jaar volgehouden denk ik. Doordat ik de vissen niet in leven hield was ik gestopt met de hobby. Ik dacht dat het niet voor mij was weggelegd. Een jaar geleden zag ik een prachtig aquarium bij de buurman en ik dacht dit wil ik ook. Van hem kreeg ik een gouden tip: Luister niet na de mensen in de winkel maar ga op onderzoek uit en verdiep je in de prachtige wereld van de hobby. Vervolgens een 60CM bak gekocht, ingericht en het heeft bijna een jaar goed gedraaid. Helaas ontdekte ik te laat dat er witte stip aanwezig was in het aquarium. De vissen hebben het niet overleeft en daarom ga ik opnieuw beginnen met het aquarium.

Ik merk dat de planten leuker vind dan de vissen. Daarom ga ik starten met een plantenbak. Misschien in de toekomst dat er wel vissen in gaan komen maar voor als nog heeft dat nog niet mijn intentie.
De volgende planten zitten erin
  • Microsorum Pteropus
  • Micranthemun
  • Ludwigia sp. mini super red
Ik vind het contrast heel mooi tussen de fel groene en rode planten heel mooi.

Foto 1.jpg


Dit was mijn oude aquarium

Foto 2.jpg


Dit is nog de opstart fase waarbij ik nog geen water heb toegevoegd.

Foto 3.jpg



De bak is helemaal afgevuld nu. Morgen kom de CO2 installatie en dan kan ik het afmaken.



Als er opmerkingen zijn hoor ik het graag.
 
Mooi begin, veel succes.
 

Terug
Bovenaan