Wat is er nieuw

60cm ZA van vuurgup92

• Onderwerp starter Onderwerp starter vuurgup92
  • Startdatum Startdatum
V

vuurgup92

Guest
Beste forumleden,

ik heb besloten om van mijn 60cm gezelschaps/kweek etc bakje een zuid amerikaanse biotoop te maken!

De afgelopen week ben ik erg druk geweest met plantjes weg geven, ding zat bom maar dan ook bomvol met planten.. Vandaag de laatste paar plantjes toch maar in de groenbak gegooid en de bak helemaal leeg gemaakt. Meteen ook maar even de achterkant zwart gespoten, die staat nu te drogen.. (even een tip, doe dit niet bij een co2 melder in de buurt, schrok me lam 😛😛)

Het projectje zal wel wat langer gaan duren, heb niet heel erg veel vrije tijd dus vandaar..

Hier nog wat info over wat ik precies wil gaan doen:
Heeel veel hout (al binnen)
Filter: tetratec 400 ex met turf(filter ben ik nog naar opzoek)
Bodem: zand en wat maaskeitjes en veel bladeren
Beplanting: nauwelijks, misschien wat drijvers en een hydrocleys nymphoides

Er gaat waarschijnlijk een koppeltje apistogramma borelli's in komen, dit weet ik nog niet zeker.. Maar het word zeker een apisto soort!

foto's volgen snel

Ik ben benieuwd! 🙂

vuurgup92 zei:
Er gaat waarschijnlijk een koppeltje apistogramma borelli's in komen, dit weet ik nog niet zeker.. Maar het word zeker een apisto soort!
Kies maar voor de borellii. Dat is veruit de beste optie voor een 60cm bak. Misschien wel de enige die je met goed fatsoen in 60cm kwijt kan 😉

~ Ivo

Ja dat dacht ik ook Ivo 🙂 heb me al zo goed mogelijk proberen in te lezen!

misschien gaat er uiteindelijk nog een klein schooltje bij komen (5-8) stuks maar daar twijfel ik nog over..

En heeft iemand misschien externe filter tips? 🙂
heb een eheim 2213 staan alleen heb voor mijn nieuwe eheim de aanzuigbuis en sproeibuis gejat (zaten er niet bij) nu heb ik dus een pomp zonder iets, kranen etc.. kom ik erachter dat al die zooi bij elkaar 30 tot 40 kost.. kan ik beter een nieuwe kopen toch? 😀

bedankt voor het meedenken! maar er zit natuurlijk wel een lichtkap op mijn bak 😛 volgens mij lukt dat dan niet met zoon hangfilter of toch wel?

Ik zou gewoon investeren in een goede/degelijk externe filter. Heb je uiteindelijk meeste plezier van 🙂

En inderdaa voor 60cm is Borellii de beste keuze

je bedoelt een eheim denk ik?

Externe filter heb ik zelf ook...een JBL
Is altijd beter dan een interne..

Een nieuwe aanvoerbuis en uitvoerbuis zijn toch niet zo duur? Of moet je ook nog de dubbele kranen hebben?

en ik kon natuurlijk weer niet stil zitten....

768259vuurgup92_0_82_20140317_164030_resized.jpg

734337vuurgup92_0_82_20140317_170658_resized.jpg

275317vuurgup92_0_82_20140317_170735_resized.jpg

487199vuurgup92_0_82_20140317_170746_resized.jpg

wist dat dit het lastigste gedeelte zou worden, weet ook echt niet hoe ik het aan moet pakken, graag advies, tips, tricks, etc etc

euhm ik vind het eigenlijk super staan zo, mooi hout trouwens

bedankt! ik weet het nog niet zo.. vind het nog een beetje ''gemaakt'' ben benieuwd wat de Z-A pro's er van vinden...

hout komt van Ludger af 😉

Hallow zeg wat een joekels van stukken hout! Voor een 60cm bakje dan.
Van voren ziet het er bijzonder aardig uit. Van boven zie je wel dat alles bij de bodem op 1 lijn staan, daar zou ik wat aan proberen te doen.

~ Ivo

Ik ben benieuwd! Het hout komt inderdaad bij mij weg, heb nog een hele berg liggen. (Zal het binnenkort te koop zetten)(Ik hoop dat ik dit mag zeggen hierrzo 😛 )

zeggen ze nu pas hahahaha ik ben al kweet niet hoelang op zoek naar hout, maar jah, helemaal naar friesland rijden op het fietske.......

Ivo ik zag dit ookal, vandaar de foto van bovenaf.. wil misschien nog wat kleine stukjes toevoegen aan de achterkant..

vind je de stukken echt te groot voor in een 60? alvast bedankt voor het meekijken!

en An, Ludger maakt hele mooie pakketjes, kan je meteen wat voer enzo bestellen ideaal! 😉

Ik vind het wel mooi staan. Van boven inderdaad op een lijn maar als je het van voren bekijkt vind ik het er wel natuurlijk uit zien.

En oohja het hout is inmiddels alweer uit de bak... het dreef.. (*diepe zucht*)

Volgens mij wordt het wel mooi!

Ik heb zelf de Apistogramma borelli. Vind het een ontzettende mooie en leuke vis. In een bak van 60 cm, maar ik zou er zelf geen medebewoners bijplaatsen. Heb er zelf twee in een bak van 80 cm en ook twee (tijdelijk) in een bak van 120 cm. Vooral de mannen vind ik best fel.Zeker nu ze een nest hebben. In de bak van 120 cm zitten de andere vissen nu tijdelijk in een hoek gedreven door de borelli's..Nou zijn niet elke borelli's hetzelfde, dus wellicht heb ik pech.

vuurgup92 zei:
En oohja het hout is inmiddels alweer uit de bak... het dreef.. (*diepe zucht*)

Het moet eerst water opnemen, mijn excuses ik had dit erbij moeten zeggen. Dit kan soms wel even duren, maar het verschilt. Ik heb zelf ook wat in mijn aquaria gedaan en sommige stukken waren na 1 dag al gezonken en bij de andere duurde het veel langer (Meer dan een week)

Ziet er al leuk uit, benieuwd wat het gaat worden. Hier een tetratec400 draaie, erg tevreden over

hahaha voer bestel ik daar al regelmatig, mjah hout bestellen is toch ff wat anders, alhoewel als ik dit zo zie.... toch eens ff goed over nadenken

@Ludger, maakt niet uit, had zelf een beetje logisch moeten nadenken 😛

@Killerfish, ik ben nu op M***tplaats aan het zoeken voor de tetratec400

@An, bij twijfel: DOEN! haha (lijkt wel of ik aandelen bij voervoorvis heb ofzo)

Je kan zuignappen kopen..en die op je hout schroeven met rvs schroefjes...dan blijven ze netje staan...zowel onder als boven schroeven 🙂

Ik wacht het gewoon even rustig af, dat kan altijd nog.. moet nog een pomp regelen en nog 3 weken indraaien, tijd zat dus!

Je zou van te voren kunnen denken dat er wel erg veel hout in staat. Maar gek genoeg past het goed. Ben benieuwd hoe het er verder uit gaat zien.

filter binnen, goed(e)koop, was nog bijna helemaal nieuw (slangen in en uitstroom, zuignapjes en filter inhoud zat nog in de verpakking?!) maar voor een tweedehands prijsje 😉
949281vuurgup92_0_82_20140320_190101_resized.jpg

die ook meteen maar even vol gegooid
957553vuurgup92_0_82_20140320_190047_resized.jpg

en ze willen nog steeds niet zinken... (zucht..)🙁
973425vuurgup92_0_82_20140320_190224_resized.jpg

Je kunt ook proberen het hout in de bak te zetten, en dan bovenop de stukken enkele stenen te leggen.
Zo heb ik het ook gedaan met de stukken hout die nog niet waren gezonken, werkte prima en na enkele dagen konden de stenen er weer af 🙂

En weet je al welk schooltje er in komt
En ga je een harem apistogramma borellie nemen of een koppel.
En ik zou gaan voor de opal verzie

@Rene ben bang dat de stenen er dan afschieten... met alle gevolgen...

@jochempie000 denk niet dat er een schooltje in komt eerst een koppeltje borellie's en daarna zie ik het wel weer..

Dat is inderdaad wel een risico, ik heb dan ook goed gekeken of de onderkant van de takken niet omhoog kon komen.
Bij mij lukte dat niet, maar als dat wel mogelijk is zou ik het ook niet doen.

leuk begin, borelli en echinodorus erin en gaan met die banaan 😉

Twijfel nog een beetje over de turf.. heb hier nog nooit meegewerkt en heb geen osmose apparaat..

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan