Wat is er nieuw

60cm ZA van vuurgup92

• Onderwerp starter Onderwerp starter vuurgup92
  • Startdatum Startdatum
watertesten als je kleurenblind bent... zucht..
vraag altijd iemand anders om de kleuren te vergelijken, haha!

ph druppeltest: 7-7,5
ph pen: 7,2-7,3
ph test strip: 7-7,5

de rest is (nu nog niet) zo heel interessant of toch wel?

hahahaa ja dat ken ik, ik laat het ook altijd aan iemand anders over.

ik heb ook geen osmose oid, maar filter wel over turf

hoeveel turf gebruik je?? hoelang gaat het mee? en hoe doe je dat met verversen?

wat een vragen he 😛

hahaha ik doe het denk ik totaal verkeerd, maar okeej, de hoeveelheid weet ik zo niet helemaal, ik doe zoveel in een panty dat het ongeveer tot de helft of iets over de helft van het bakje komt, want het zet ook nog heel erg uit.
gaat ongeveer 2 maanden mee,
met verversen kan je 2 dingen doen, gewoon zoals je gewend bent, of je hangt wat turf in een emmer vers water. maar dat doe ik eigenlijk nooit, ik ververs altijd heel langzaam, met de tuinslang

Update:

3 stukken hout staan inmiddels in het aquarium de andere stukken willen nog steeds niet zinken 🙁
verder vind ik de uitstroom van de filter wel erg hard.. heb er gister wat extra filterwatten ingedaan, maar er staat nog steeds erg veel stromingen.. Is het slecht voor de pomp om de kranen half dicht te zetten??

Kijk ik net even in mijn aqua.. hangen er allemaal witte stukjes aan het hout??
Soort van velletjes/blaasjes..

Wat te doen??

Als ik het goed heb trekt de witte waas nog weg. Is lees vaker dat mensen hier in de opstart last van hebben. Stromimg vd pomp valt hier wel.mee en zal minder worden naarmate hij smeriger wordt. Ipv afknijpen kun je er ook een sproeibuis opdoen tot de stroming wat afgenomen is, dit is naar mijn idee beter voor de pomp

vandaag maar gewoon al het hout in het aquarium gegooid.. Sommige stukken drijven nog, heb het zo gestapeld dat alles onder water staat, bleef er toch nog ��n drijven.. zucht.. flesje Profito erop gezet haha 😛

ook heb ik vandaag 15 vuurtjes toegevoegd (lekker niet biotoop correct muwhaha) dit als opruimers/levendvoer voor de apisto's hebben ze tussendoor iets te snacken straks!

Bij "De Maanvis" in Nijmegen hebben ze wildvang nakweek van de apistogramma borelli (op kraanwater! ph ongeveer 7,5-7,8) dus dat gaat hem zeker worden, kan alleen geen goede foto van de wildvang vinden hoe die er precies uitziet.. Maar dat zie ik dan wel weer!

Nou weet ik niet hoelang je bak al draait, maar garnalen zijn redelijk gevoelig. Een week of 4 indraaien voordat je ze toevoegt kan dan ook geen kwaad. Hopen dat het hout zinkt, :foto:?

Twee weken nu... probeer het gewoon, heb er genoeg in de 80cm zitten 🙂

Ik zal weer foto's uploaden als er iets is "gebeurd" nu is t een bak waar hout in is gegooid met een flesje profito erop 😛

Na 3 weken zijn er nog steeds 2 stukken die drijven... En het zijn ook nog is de twee mooiste stukken.

Verder gaat het goed met indraaien, aantal drijfplantjes via het forum gekocht! HN en sterrenkruid staan er al in.

Met de garnalen gaat het ook goed, twee zwangere gespot 🙂 Wel wat rare levende beestjes in de bak lijken een beetje op muggenlarven maar zijn meer wormpjes, heb ze al vaker gezien in de tuin bij de muggenlarven en de vissen eten ze graag op dus... levendvoer voor de apisto's.

Word nu wel een beetje ongeduldig, hoop dat het hout snel gaat zinken!

Ik had een stuk hout in mijn 2 meterbak dat er een heel zomer over gedaan heeft om te zinken 😛 was dan ook wel anderhalve meter lang, maar toch.

inmiddels zal het wel gezonken zijn?

Nee nog steeds niet....

Ik ga vandaag de borelli's halen bij de maanvis in Nijmegen!
Hopen dat ze nog een mooi koppeltje hebben zitten!!

Het hout zinkt nog steeds niet.. Maar ik blijf volhouden! Geduld 🙂

Hier even een update van deze bak:

Ben een tijdje niet zo actief geweest op het forum en was mijn topics daardoor even helemaal vergeten 🙂

Met deze bak gaat het goed, het grote stuk hout is eindelijk gezonken (ik denk na zoon 2 maanden!?).. Maar dan heb je ook wat h�. De apisto's doen het goed al een paar nestjes gehad, vorige week toevallige een klein mannetje gespot!

Inmiddels zwemt er ook een klein schooltje (5 stuks) Nannostomus marginatus!

Helaas is onze waterschildpad na 45 jaar(!) helaas overleden (op dierendag)...🙁 Maar nu is er wel weer een aquarium "vrij" wat zal ik daar is mee gaan doen.......

Zal snel even een foto posten!

Groeten

leuk weer eens wat van je te horen!
jammer van de schildpad!

wachten we (met niet al te veel) geduld op de foto's 😛

even snel wat foto's gemaakt met mijn telefoon 🙂

935256_0_82_aqua_matt_1.jpg

812755_0_82_aqua_matt_2.jpg

195349_0_82_aqua_matt_3.jpg

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.