Wat is er nieuw

60cm Zuid-Amerika van Simonev

• Onderwerp starter Onderwerp starter SimoneV
  • Startdatum Startdatum
Fraai 😀

Stoor je je niet aan dat thermometertje?

haha, jawel, maar ik vertrouw de verwarming niet helemaal dus ik hou hem er even in tot ik een nieuwe heb gekocht.

Wat verder naar achteren en de bodem schuiven? Daar hangen de onze ook en die vallen niet op 🙂

Ja dat kan ik wel doen idd, thanks 😉

10488242_743593789038337_5251928085487224069_n.jpg

10374969_743593815705001_5462168497205268138_n.jpg

10515098_743593802371669_4272833177004657691_o.jpg

10494762_743593792371670_1234479104007587850_n.jpg

10502250_743593822371667_3510335987540665894_n.jpg

je vissen zwemmen schuin!!!

i3EqClrb9E58QQIehWHds7XITZXP6uqL.gif

Nee, alle gekheid... ziet er goed uit 🙂

Wat een fotografie ooit kan ik het ook. Misschien overheen gelezen bevallen de apisto's..ben zelf met 60 za bakje bezig

Mascha&Ivo zei:
je vissen zwemmen schuin!!!

beuMBbG-69QIj8cMEI8S1NNcscjA_DNz.gif

Nee, alle gekheid... ziet er goed uit 🙂

ja deze staan niet goed afgesteld, breng ze mooi terug!

😀

mss zei:
Wat een fotografie ooit kan ik het ook. Misschien overheen gelezen bevallen de apisto's..ben zelf met 60 za bakje bezig

Ik heb ze nog niet, ze schijnen niet zo veel in de handel te zijn maar dit is de enige soort die kans van slagen heeft in dit formaat bak, vandaar dat ik geduldig blijf wachten.
Wat zijn jouw plannen met het bakje?

Zijn wel meer soorten die in 60 cm kunnen zolang er maar niet te veel bijvis bij komt. Mijn wordt een apistogramma bakje dus speciaal bakje zonder plant met veel blad en hout. Zie pm

Groothandel ruinemans schijnt ze te hebben
misschien zit er een winkel in jou buurt die ze kan bestellen

Dravik2 zei:
Groothandel ruinemans schijnt ze te hebben
misschien zit er een winkel in jou buurt die ze kan bestellen

Dat hoorde ik ook ja, dat Ruinemans ze heeft. Kun je daar als particulier gewoon bestellen? Ik word niet echt wijs uit de website.

Nee als particulier niet. Je winkel zal ze daar voor je moeten bestellen.
Ik weet niet waar je woont? Is Amersfoort een beetje te doen voor je?

~ Ivo

Pets place werkt met ruinmans als die in je buurt zit even bij hun informeren. Maar genoeg mogelijkheden om eraan te komen

Welke Pets Place? Die van mij namelijk niet.

Mascha&Ivo zei:
Nee als particulier niet. Je winkel zal ze daar voor je moeten bestellen.
Ik weet niet waar je woont? Is Amersfoort een beetje te doen voor je?

~ Ivo

Ik woon in Haarlem, maar heb geen auto of rijbewijs, dus Amersfoort is niet heel makkelijk. Ik zal eens bellen met Utropica in IJmuiden, zij kunnen ze dan waarschijnlijk wel bestellen.

Heel mooi hoor, gaaf met de hout en lekker duister met die planten er boven.

Wauw, mooi zeg 🙂

Hallo,

Vroeg me af is bak met if zonder kap en wat voor verlichting hangt erin?.

Met kap, hangt een standaard tl balkje in. Ga morgen ff voor je kijken welke precies 😉

Welk hout gebruik je? Is dat kienhout?
Welk filter gebruik je?

Mooie bak!
Ik vind het heel lastig om van een klein bakje iets moois te maken.
Maar jij hebt het erg goed gedaan. 🙂

SimoneV zei:
Met kap, hangt een standaard tl balkje in. Ga morgen ff voor je kijken welke precies 😉

sylvania luxline plus. F15w/830 t8 warm white

Harry1 zei:
Welk hout gebruik je? Is dat kienhout?
Welk filter gebruik je?

Mooie bak!
Ik vind het heel lastig om van een klein bakje iets moois te maken.
Maar jij hebt het erg goed gedaan. 🙂

Dank je wel 🙂
Dat is gewoon kienhout idd, uit de winkel.
Filter is een simpel binnenfiltertje van superfish. Heb nog een eheim 2211 staan die ik er eigenlijk op wil hebben maar daar moet ik eerst alle slangen, kranen enz nog voor aanschaffen. Maar jeetje, dat kost een hoop! Nieuwe pomp kopen is goedkoper.

Ja die kranen zijn duur.
Maar zonder kranen is het wel lastig. Niet onmogelijk overigens. Ik ben begonnen zonder kranen Volgens mij bestonden er toen nog niet eens kranen. Dus je kunt de 2211 laten draaien zonder eerst die dure kranen te kopen.

Zonder kranen kan wel idd, maar zonder slangen, sproeibuis enz. wil het niet echt, en die moet ik ook eerst nog kopen 😉 En aangezien ik maar een arme alleenstaande moeder ben moet ik eerst even sparen haha.

Och zo dramatisch is dat ook allemaal niet. Dat Superfish dingetje geeft voldoende waterbeweging ook al is 'ie best klein en drijfplanten helpen ook enorm bij het filteren van je water 🙂

Nee dat denk ik ook niet, het is nu niet dat er een onwijs groot visbestand in rond zwemt 😉Gaat prima met dit filtertje. Wil 'm mettertijd wel gebruiken maar dat is alleen maar omdat ik dan wat meer ruimte heb in de bak.

Het heeft even geduurd, maar hier een kleine update.

10590401_775301102534272_7741551271475674866_n.jpg

Koppeltje apistogramma panduro gekocht. Beetje impulsaankoop maar zag ze een maand geleden al helemaal grauw en grijs van de stress in de winkel zitten. Heb ze toen niet meegenomen maar toen ik ze gisteren nog zat zitten ging ik toch overstag. Een dag later doen ze het al erg goed, komt steeds meer kleur op. Doordat ze zo kleurloos waren was het even afwachten of het idd een m en v is, maar intussen is dat wel duidelijk 😉

10646746_775303299200719_7743837580627355999_n.jpg

En deze doen het ook nog prima, jammer dat je het op de foto niet goed ziet, maar er zit een hoop kleur op dit mooie visje, vooral het rode aarsvinnetje is bij sommige heel mooi felrood gekleurd.

Waarom zijn de foto's niet zichtbaar??

hm.. dat werkt niet helaas. ik link ze vanaf facebook, eerder lukte dat prima maar zal het eens via photobucket proberen.

1_zpsb722894f.gif

en dan doet ie het wel..
Plantjes doen het niet lekker, dat komt omdat het wateroppervlak binnen no time dicht groeit met kroos en er dus vrijwel geen licht meer bij de planten komt. Als iemand een tip heeft tegen dat ellendige spul!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan