Wat is er nieuw

60L van Jornoo (opstarten)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Jornooo
  • Startdatum Startdatum
jessicapilon zei:
Je hebt nogal een lange verwarmingsstaaf dus rechtop in de hoek is lastig. Misschien kun je hem achter dat Javavaren verstoppen vlak boven de bodem waardoor je hem nauwelijks nog ziet.
Je kan hem dan met de zuignappen vlak boven de bodem vast zetten denk ik.

Je bedoelt tegen de achterkant aan horizontaal? Zoja, ik zal het proberen. Misschien een klein kuiltje maken in het zand zodat net rechtop in de hoek/ achter het hout kan?

JensDB zei:
Leuke bak, Jorn! Mag nog wel wat meer plantjes in idd. Waterballet door je filter? :stars:

Ach, er moet natuurlijk ook een leeg stukje zand overblijven voor de cory's die erin komen!

Klopt 😛 mijn verwarming hangt rechtop achter mijn stuk hout en je ziet 'em nauwelijks... Staat nog wat belgisch groen voor ook 🙂

Hoe kom jij aan dat prachtige stuk hout?

Gekocht bij de LFS 😛 ben er zelf best trots op haha!

Nice! Je kan er zeker trots op zijn! Hoe duur?

Ik vraag me nu wel af waar ik een stuk hout in het aquarium zou moeten zetten ..

10-15 euro ofzo 🙂 en links langs het raam zoals bij mij misschien? Plantjes er wat rondzetten. Je kan ook altijd wat steentjes toevoegen he!

nvm, te groot

Ik bedoelde dus plat en dan 1 cm boven de bodem.
Hij moet zeker niet deels in de bodem. Dus horizontaal.

Nr 9 lijkt mij wel leuk, maar dat is smaak natuurlijk 😉

Goed idee!

Als ik de achterkant met schoolbordverf zwart verf, kan ik het er dan nooit meer afkrijgen? Als ik namelijk ooit de bak nog wil verkopen gaat dat moeilijk met een zwarte achterkant. Ik kan niet echt een zwarte aquariumposter van 60x30 vinden 🙁

Heeft iemand trouwens ervaring met het plantje Hemianthus Tenellus? Ik vind hem er wel mooi uitzien, het lijkt me leuk om die op de lege plek te zetten.

Degene die ik daar vind zijn niet zwart, maar op 2 kanten bedrukt met afbeeldingen die ik niet mooi vind. Eventueel die rotsen, maar ik heb liever zwart. Kan ik er geen vuilniszak achter plakken?

Of van dat plakplastic op een rol?
Maar vuilniszak is wel goedkoper natuurlijk en eventueel later makkleijker te verwijderen. 😀

Ik zit erover na te denken om ook de linker zijkant zwart te verven, omdat die richting het raam is. Hij staat in de hoek van mijn kamer, dus 2 kanten worden niet bekeken. Wat vinden jullie? Alleen achter of ook de linker zijkant?

Ik ben vandaag langs de LFS geweest om even de waterwaardes te laten testen. Er was niets raars te zien, nog geen nitraat. De bak draait nu 1 week en 1 dag. Ik heb 2 potjes planten meegenomen, eentje met de Cryptocoryne parva en eentje met Pogestemon Helferi. Ik laat het plantenbestand nu met rust, ik haal er niets meer bij denk ik. Eerst maar eens alles z'n gangetje laten gaan en kijken hoe het er dan uit ziet. Hierbij even wat foto's van de nieuwe planten en een totaaltje 🙂

465336jornooo_0_85_download.jpg

388218jornooo_0_85_download.jpg

763723jornooo_0_85_download.jpg

381864jornooo_0_85_download.jpg

921612jornooo_0_85_download.jpg

Ik heb dus de HS aqua CO2 starterset erin hangen met diffusor, moet ik daarnaast dan nog EasyCarbo erbij toevoegen of is dit los genoeg? Ik houd nu die cilinder continu gevuld met co2, moet dat of moet ik hem soms even leeg laten staan?

Op de foto's van de vorige pagina kan je hem goed zien hangen links vooraan, ik heb hem nu achterin hangen

Jornooo zei:
Degene die ik daar vind zijn niet zwart, maar op 2 kanten bedrukt met afbeeldingen die ik niet mooi vind. Eventueel die rotsen, maar ik heb liever zwart. Kan ik er geen vuilniszak achter plakken?

Hornbach heeft ook de zwarte te koop.
Bij co2 hoef je geen carbo te gebruiken maar het kan wel.

Ik zie nergens op de site die zwarte staan hoor, ik denk dat ik hem gewoon ga verven met schoolbordverf.

Hornbach hier heeft het op rollen en ik denk dat ze niet alles op de site hebben.
Maar die verf kan ook prima hoor.

ik heb gister ook een nieuw bakje gestart voor mijn aanwas op het gebied van garnalen en corydora panda's. Zitten er nu ongeveer 40/50 in zijn drijvend kweekbakje, dus die kunnen over een paar weekjes gaan genieten in hun eigen aquarium. tot ze kunnen verhuizen. eerst het moeilijkste...afwachten!

ik heb bij de Gamma een rol zwarte plakfolie gekocht voor 5 euro. is gelijk wel iets van 5 meter, maar dat werkt wel prima. Eerst mijn grote aquarium gedaan en nu dus deze (ook zijn standaard 60 liter bakje). ik heb de achterkant en 1 zijkant gedaan, aangezien die zijden tegen de muur staan. echt een heel stuk mooier! ik heb nog wel over, maar geen idee waar je woont.

succes met het starten en ik hou deze thread in de gaten!

Ik woon in Nijkerk, dat is toch iets te ver rijden.. Wel bedankt voor de tip! Er is hier ook wel plakplastic te koop. Wat voor garnalen heb je? Ik wil in deze bak ook wel wat vuur garnalen zetten. Goedkoop genoeg om te proberen! Ik hoop dat dit bakje het goed gaat doen, ben erg benieuwd hoe alles gaat verlopen. Ik ben net begonnen met het toevoegen van Profito. Ik ga eind volgende week voor het eerst water verversen.

Ik heb op MP iemand gevonden die 5 Corydoras panda aan me wil verkopen voor maar �6,- (!!!). Dit is erg goedkoop, en Corydoras wordt vaker gebruikt als eerste vis. Maar kan deze er al in na 1 week draaien? Het heeft wel een boost gehad door de filterwatten van de grote bak. Graag met SPOED beantwoorden.

Dat is inderdaad goedkoop. Goede vondst. Particulier?
Kun je ze niet eerst 2 weken in je grote bak erbij zetten tot het kleine bakje klaar is om bewoners te ontvangen? Ik zelf zou ze er nog niet inzetten in ieder geval... Mijn baby panda's moeten eerst nog even groeien.

Dat is niet duur nee. Als je ze al zou kopen dan vaak de waarden meten en heel zuinig voeren in het begin. Je loopt wel enig risico denk ik. Geluk is dat je bacterien uit de oude bak hebt gebruikt deels.
Mocht je toch een no2 piek krijgen dan moet je veel verversen.ik heb ook 2x de bak op moeten starten en de vissen direct moeten plaatsen maar zonder risico is het niet maar het kan goed gaan als je goed meet en op tijd handelt.

Ik zou ze ook in de rio 180 zetten tot volgende week, maar daar zit wel grof grind in.. Kan dat voor 1 week? Zoals jullie hierboven zien heb ik namelijk net een paar nieuwe planten erin. Woelen ze die niet los? Again met spoed aub, ik zou ze anders volgende week ophalen

Ik heb driekwart jaar lang medium grind gehad met 10 pandas. Ja de snorharen werden korter, maar nog nooit 1 sterfgeval gehad. Inmiddels heb ik zand en zie ik dat de snorharen weer langer worden. Bij mij woelen ze geen planten los. Ze snuffelen gewoon overal in op en onder. Kortom, die ene week hoeft in mijn ogen geen probleem te zijn.

Even een foto- update, ik heb afgelopen week bij een zeer aardige MP-verkoper 5 Corydoras panda gekocht. Daarbij kreeg ik een stuk hout met een anubiassoort, 13 vuurgarnalen in verschillende kleuren, een mosbal, een volgroeide Rotala Sp. Green en 2 Ottocinclus + verschillende algentabletten voor de algeneters!!! En dit alles voor �6,00.. Bizar!
Het ziet er nu al een stuk completer uit. De cory's zijn erg actief en het lijkt dus goed te gaan, vissen na 1 week opstarten.
Hier de foto's:
853396jornooo_0_85_download.jpg

831946jornooo_0_85_download.jpg

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan