Wat is er nieuw

60x30x30 Aquarium van Julian D

• Onderwerp starter Onderwerp starter Julian D
  • Startdatum Startdatum
Julian D zei:
Heb afgelopen dagen de plantjes wat verplaatst. Dit had als gevolg dat mijn zandweg een beetje aan het vervagen was. Ik vond het er steeds minder mooi uitzien dus vandaag besloten de boel een beetje te verbouwen. Dit gaat erg moeilijk als het aquarium vol zit met water heb ik gemerkt maar heb er het volgende van gemaakt:

ic9aFQmLl8j-b0X7bHuTWarDmfKcoY3p.jpeg

Iets minder mooi misschien, maar nu zal het zand stukken minder door de bak vervagen. Zeker als ik de cory's aanschaf.

Of ik het zo hou is nog de vraag. Sowieso zal ik het nog een keer verbouwen bij aanschaf van meer planten.

Ik heb wel als vraag, stel ik wil een nieuwe inrichting maken, wat is de beste manier om dit te doen?

Aquarium leeg laten stromen in aantal emmers en dan vissen hierin, alles opnieuw inrichten en dan de vissen met het water weer terug de bak in? Of beschadig ik hiermee het milieu en de bacteri�n?

Ik zal mijn loep even pakken, foto is wel erg klein 😀

Je moet even op de foto klikken of drukken dan komt er een grotere versie

Aha, gezien hahaha
Ik zou zeker wat hogere planten plaatsen om je techniek in de bak te verbergen, ik vind dat persoonlijk niet zo'n mooi gezicht.
Verder is het een leuke bak!

Julian D zei:
Ik heb wel als vraag, stel ik wil een nieuwe inrichting maken, wat is de beste manier om dit te doen?

Aquarium leeg laten stromen in aantal emmers en dan vissen hierin, alles opnieuw inrichten en dan de vissen met het water weer terug de bak in? Of beschadig ik hiermee het milieu en de bacteri�n?

Ik heb niet de hele thread gelezen dus weet niet wat je precies wilt qua herinrichten..

Zelf doe ik het in ieder geval niet zo.. tenzij ik echt de totale bodem zou moeten vervangen. Maar zelfs dat heb ik wel eens gedaan door het zand wat er in zat langzaam aan af te hevelen en te vervangen door een andere soort zand.. zonder de bak leeg te halen dus, elke dag een beetje.
Rustig aan verander ik wat ik veranderen wil.. zo nodig dus elke dag een beetje. Verplaatsen van plantjes.. plaatsen van nieuwe plantjes, schuiven met stukkies hout of steen.. daarvoor hoef je bak toch niet leeg te halen lijkt me zo.

@ Kellemes

Dankjewel, dan zal ik idd niet de hele bak laten leegstromen, maar de manieren gebruiken die jij ook doet🙂

Ik heb wat veranderingen in mijn aquarium gedaan. Zo heb ik het zandpadje verandert in een soort strandje. Verder heb ik de stenen en planten wat verplaatst en als laatst heb ik een kokosnoot bij de AH gehaald en deze bewerkt en in het aquarium gestopt.
Hier is het resultaat (op de foto's drukken om ze in het groot te zien):

H6Q3DUS4dcfnTcsspy0uZqmNRbAaJpvv.jpeg

H6Q3DUS4dcfnTcsspy0uZqmNRbAaJpvv.jpeg

Heb de afgelopen dagen wel paar slakjes gevonden en steeds verwijdert. Is het erg om ze te laten zitten? en hoe komt dit ineens?

Je bakje ziet er leuk uit.
Strandje vind ik persoonlijk leuker dan het paadje.
Die slakjes kunnen best met planten zijn meegekomen.
Nu dat het er meer worden, vallen ze meer op.
Ze zijn niet schadelijk hoor en als het er teveel worden kun je er altijd nog Anentome Helena slakken bij zetten.

Haha dankje,

Wat doet de Anentome Helena precies dan?

Julian D zei:

Andere slakken opeten. Als er geen slakken meer zijn zal die ook dode planten resten ed eten, maar slakken blijven het favoriete maaltje. Let wel op dat deze Anentome Helena ook een "plaag" kunnen worden.

Larz zei:
Julian D zei:

Andere slakken opeten. Als er geen slakken meer zijn zal die ook dode planten resten ed eten, maar slakken blijven het favoriete maaltje. Let wel op dat deze Anentome Helena ook een "plaag" kunnen worden.
Juist, ideaal die Helena's. Eerst merk je er weinig van...en opeens beginnen al die kleine slakjes te verdwijnen. En zodra die 'op' zijn, zal de Helana ook niet snel zelf een plaag worden. Ben gestart met 5 en had er na een half jaar nog steeds 5.

Ik ben gestart met 2 en heb er een half jaar later 20. De ene plaag is vervangen door de andere, maar er is niets opgelost.

20 in een half jaar vind je een plaag?

Ik heb liever 20 helena slakken als die andere slakken. Helena slakken kom je tenminste nog van af op MP.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan