60x30x30 cm van GynnadVis


GynnadVis

Well-known member
Lid geworden
8 september 2012
Berichten
756
Op mijn thuis werkplek (zolder) heb ik nog een bakje staan van 60x30x30 cm, hier wil ik wat wat leuks mee gaan doen zodat ik tijdens het werken ook wat moois te bewonderen heb. De bak van Ed is natuurlijk een mooie inspiratie bron (helaas had hij last van een lekkage), weet ook niet of ik het een volledig jungle thema ga geven overigens: https://aquaforum.nl/threads/60x30x30-cm-jungle-aquascape-van-ed-tensen.176688/.

De eerste stap is om nieuwe verlichting aan te schaffen voor een mooie prijsje, de huidige verlichting in de kap is kapot. Voorkeur heeft om het aquarium rimless te gaan maken, dus eens kijken of ik bijv. de superfish 90 led voor een leuk prijsje op de kop kan tikken (bijv. marktplaats).

Uiteindelijk is het de bedoeling om er garnalen (er nog niet over uit welke soort) en rasbora's erin te zetten.

Mochten er nog tips of voorbeelden zijn van toffe bak, voel je vrij om het hier te delen!
 
De bakken van Kjartan Flatraker vind ik geweldig en zoiets namaken staat nog steeds bij mij op het lijstje:
klik
 
Langzaam aan maken we wat stappen, inmiddels voor een mooi prijsje 2x de SuperFish Qube LED 40 kunnen bemachtigen. Ben eigenlijk op zoek naar de Superfish Scaper 90 LED, maar kon de SuperFish Qube LED 40 niet laten liggen, die verkoop ik makkelijk weer voor dezelfde prijs, dus daar is niets aan verloren.

Volgende stap is om de CristalProfi Greenline 1501 die ik nog had staan garnaal proof te maken:
  • Filter protector cover, bijv. https://nl.aliexpress.com/item/1005004092125704.html, zodat de garnalen niet in de filter terecht kunnen komen
  • De buis voor de filter uitlaat is eigenlijk iets te lang, eens kijken of ik daar een mooie oplossing voor kan vinden.
Alternatief is om een Sponsfilter te kopen, maar die werken op een luchtpompje en dat maakt eigenlijk net wat te veel herrie bij mijn werkplek..
 
Helaas even geen tijd gehad i.v.m. werk om wat zaken aan te pakken, maar gezien het nu verlof/vakantie is willen we toch wat stappen gaan zetten.
- Gisteren de buis voor filteruitlaat ingekort, die past nu prima
- Filter protector cover is gekocht en onderweg (alleen de vraag hoe lang het gaat duren voordat hij hier is, maar is voor nu nog niet zo erg).

Ik twijfel alleen nog wat ik met de bodem zal doen, filterzand zoals ik ook in het grote aquarium heb of donkerder zand zodat de garnalen beter uitkomen (bijv. HS Aqua Zwart grind (1-2 mm) of JBL Sansibar Dark (0.2 - 0.6 mm))

ShrimpsSoil is niet nodig, gezien ik voor de Neocaridina soort wil gaan en niet de Caridina soort.

Iemand nog tips/suggesties?
 
Dit is hoe de bak er leeg nu bij staat (inrichting met stenen/planten/hout moet nog gebeuren), eerst toch nog een klein beetje werken aan de witte strepen bovenin (kalk?)

De zuignapjes van de verwarming zijn ook niet meer helemaal je van het, eens kijken of ik nog een andere heb liggen.
PXL_20221226_103453456.jpg
 

Terug
Bovenaan