70L - Koud water of Tropisch ?

J

Jaimyvb

Guest
Hallo,

Mijn nieuwe aquarium staat nu net 1 week in de opstart dus ik moet nog eventjes geduld hebben met het overzetten van (70L) mijn 5 goudvissen naar hun nieuwe onderkomen (260L). Maar nu ben ik alvast aan het bedenken wat voor moois ik straks kan gaan maken van het 70L aquarium maten 58x28x45. Mijn moeder wilde eventueel het aquarium overnemen om aan mijn (stief)vader te geven voor sinterklaas. Hij heeft vroeger een groot aquarium gehad maar dat is toch al ruim 10 jaar geleden en wat hij nou echt aan kennis heeft weet ik niet precies. Dus of ik het aquarium nou zelf hou of dat hij naar mijn ouders toe gaat, ik ben opzoek naar informatie. Als het dan niet voor mijzelf is, dan zodat ik mijn ouders straks goed kan begeleiden.

De belangrijkste vraag is dan ook, koud water of tropisch ? (graag met toelichting waarom)
En welke vissen en hoeveel vissen kunnen er in een 70L ? De hoeveelheid ligt uiteraard aan de soort vis.

Alle informatie en tips zijn welkom!
 
Deze vraag is mij een beetje te 'open' want het is natuurlijk afhankelijk van welke vissen je wilt gaan houden. Voor (sub)tropisch is er veel meer keuze aan vis dus wellicht is daar iets voor te zeggen. Wil je de kosten zo laag mogelijk houden dan is kamertemperatuur weer een betere keuze.

Overigens is er nog een verschil tussen echt koudwater en kamertemperatuur waarbij de eerste best lastig is want dan moet je gaan koelen. Dus als je zoekt voor vissen waarbij binnen geen verwarming nodig hebt zoek dan op kamertemperatuur i.p.v. koudwater.

Hieronder een mooi topic waar al wat voorbeelden worden gegeven van vissen op kamertemperatuur.
 
Terug
Bovenaan