75 baby corydoras albino!


Ze groeien lekker door zo te zien
Ja, en ze beginnen ook serieus meer te eten. Prachtig gezicht hoor, zwemmen ook zo mooi actief door de bak. Het zijn er wel echt meer dan 75 ook ... ik verwacht steeds uitval maar dat komt dus niet. Dus ik ben al begonnen met mensen visjes beloven 😁.
 
O mijn god! Weekend weg maar filter verstopt 😳. Nu hard bezig aan het verversen, eerst 75% en over een uurtje weer 75%. Zo slecht heb ik het nog nooit gezien!!!

20211018_201707.jpg


O en wie denkt dat je dat aan de vissen kunt zien, nou vergeet het maar...



Nieuwe pomp erop, meteen een 600, en een extra sponsfilter erbij. Ik hoop maar dat ze d'r goed doorheen komen.
 
oei, dat ziet er wel minder uit. Doe je na elke voeding ook het overgebleven voer weg?
 
Waterwaardes nog steeds niet goed maar wel veel beter.
Vraag: wanneer verwacht je door dit soort waarden uitval? Meteen of pas na een tijd?

20211018_222951.jpg
 
Uiteraard proberen de NO2 terug naar 0 te brengen.
De Albino is een taaie vis. Kweek ze soms zelf ook hier. Ooit eens, per abuis, één jonge albino (maand of 2-3 oud) in een lege bak met slechts een paar cm water (zonder verwarming, zonder pomp, zonder voer) laten zitten en die heeft het overleefd. Dat zegt wel iets.
 
De eerste schatjes zijn verhuisd. Ze zijn nu ruim 4 weken oud en ong 1,5 cm. Hier zie je ze rond een afgekloven courgette, met de ouders.
20211021_210845.jpg
Wie in de regio Groningen op zoek is naar Corydoras Aeneus Albino is van harte welkom.
 
Oei, het gaat niet allemáál goed. Sommigen hebben duidelijk een groeiafwijking. Crooked spine.
Nitriet is nog steeds niet helemaal nul, dus ik ga vaker verversen (dagelijks 30%). Hebben wel steeds afwisselend voer gehad. Sommigen zijn ook echt niet fit.

Weet iemand hier de oorzaak van?
De eerdere nitrietvergiftiging?
Een genetische afwijking?
Of een infectie?

Zo'n 90% van de vissen ontwikkeld zich wel goed en zijn lustige zwemmers en grondelaars.

Het is wel echt ernstig, ze zwemmen niet goed. Ik neem aan dat ik met de kruidnagelolie in de weer zal moeten. Naar hoor.
 

Bijlagen

  • 20211102_191449.jpg
    20211102_191449.jpg
    105.2 KB · Weergaven: 121
Ik denk idd ook dat het met voeding te maken heeft.
Heb ooit eens een legsel verdeeld over verschillende bakken en iedere groep een ander soort voer gegeven.
Hier zag je best verschillen in. Uiteindelijk ben ik hoofdzakelijk overgestapt op "Super opfokvoer" van Aquabeek, dat geeft hier de beste resultaten.
 
O jee.
En wat voor groenvoer dan? Had er gister al wel algenvlokken in gedaan, vonden ze inderdaad lekker. Maar ook echt groente? In de grote bak is er één die mee eet van de broccoli.
 
Nee groente eten ze niet van mee zoals algeneters dat doen, ze zwermen er dan omheen en eten de groenrestjes die de algeneters morsen, ja wat vaker spirulinavlokken en algentabletten voeren zal ongetwijfeld helpen
 
Ok, ja dan geef ik ze spirumina vlokken bij, en ze hebben nu ook pellets voor Corydoras, ik zag dat daar ook al extra spirulina in zat.
 
Oef! Weer een nieuwe vaardigheid geleerd in het aquariumhouden. Voel me wel opgelucht. Zo'n spartelende vis die zich niet goed voelt is ook naar om te zien.
Kruidnagelolie gebruikt, 6 druppels op 3/4 liter en jee, binnen 5 seconden op hun zij en weinig stress. Ze lagen bij het eruit halen trouwens ook al af en toe op hun zij, waren al op weg, zeg maar.

Eén met vergroeiing zwomt als een raket weg bij het vangen, die heeft zich bewezen, eet ook goed en krijgt nog een kans!

In het verleden ook wel met pentobarbital en CO2 gewerkt bij andere dieren maar dit lijkt me voor vissen inderdaad een goede methode.

Vaarwel mooie schepseltjes.

20211103_093458.jpg
 

Terug
Bovenaan