Wat is er nieuw

80 cm achterwand

• Onderwerp starter Onderwerp starter Dulab
  • Startdatum Startdatum
D

Dulab

Guest
Beste forumliefhebbers,
mijn aquarium is 80 cm lang en 50 hoog. Nu vind ik dus vrijwel bijna alleen maar achterwanden van 60 cm, vind het eigenlijk sonde om 2 platen te moeten kopen voor die extra centimeters (heb overigens om te beginnen een binnen filter).

hoewel, ik keek bij de dark cliff collectie van juwel, daar is er een van 60cm, en de filter cover is 18cm, dus dat zou 78 cm zijn. Toch staat erbij dat je 2 achterwanden zou moeten hebben voor mijn aquarium, dus dan is dat eigenlijk voor de overige 2cm?....:stars:

Iemand ervaring of betere ideeen qua afmetingen voor de achterwand?

Had net niet goed gelezen maar er zit dus een binnenfilter in je bak,sorry.
Heb je r weleens aan gedacht om die te verwijderen en een buitenfilter te nemen?

Ben een beginner 😛, en dat lijkt me om te beginnen toch iets handiger nog.
Heb overigens gelezen dat de binnenfilters bij de juwel altijd nog makkelijk eruit zijn te halen, dus vandaar.

als een bak eenmaal gevuld is en draait, is het niet echt meer "makkelijk" te noemen.

Kijk even goed naar de binnenmaten van je aquarium, 80cm is de buitenmaat wss.
kans dat de achterwand + filtercover dan ineens wel past 🙂

En als je een uitsparing indien achterwand gemaakt hebt is eruit halen haast geen optie meer.

Heb toch zitten kijken naar externe filters, ik kom nu op de JBL e901 cristalprofi greenline. een vraag rest mij dan nog, het verwarmings element zit standaard bij de interne filter, waar laat ik die als ik deze interne filter vervang door een externe?

Geen idee hoe dat in elkaar steekt maar je hebt voor een paar tientjes een losse verwarming.

die kan je gewoon los in de bak hangen met een paar zuignapjes.

Heb toch zitten kijken naar externe filters, ik kom nu op de JBL e901 cristalprofi greenline. een vraag rest mij dan nog, het verwarmings element zit standaard bij de interne filter, waar laat ik die als ik deze interne filter vervang door een externe?
Tja, gewoon in de bak, anders word deze een beetje koud(in de winter dan hé)😛

Je hebt ook buitenfilters mét verwarming, geloof dat onder andere eheim en oase dit hebben.😉

Benieuwd welke achterwand het uiteindelijk zal gaan worden.Succes er mee.:thumbs:

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan