Wat is er nieuw

80 cm bak van cone

ziet er goed uit!
vind alleen de schuilholletjes wel heel prominent aanwezig..

en ik denk inderdaad dat je binnenkort een nestje kan verwachten! hoe lang verblijft ze er al?

Ik denk dat John trouwens de pelvicachromis pulcher bedoelt?

Ik vind zelf de agressie wel meevallen, die is niet anders dan veel andere dwergcichliden. een nestje zullen ze fel beschermen. je moet ze alleen niet in een te klein bakkie stoppen 😉
maar in een 80cm met alleen 15 danio's en de beplanten die je hebt zal het wel meevallen allemaal.

Ja die bedoelde ik ook Zwits. Dat dit een ander is had ik zo snel niet opgemerkt.

Ze zit nu in allebei de holletjes. Maar ik zie nog weinig gebeuren voor de rest.
Het linker holletje wil ik nog wat gaan verstoppen met java-mos op het kienhout, maar daar wacht ik nog mee tot ik mijn 1.20 bak ga veranderen, ik bestel dan wat meer mos zodat ik in alle drie de bakken wat mos kan toevoegen. Het rechter holletje heeft ze zelf al ondergegraven.

Even een mini foto update.
Sorry voor de slechte kwaliteit, ruiten ietsje smerig en met mijn gsm gemaakt. :foto:
Een van de kleintjes:
354675_0_82_20150718_191633.jpg

Pa & Ma:
939467_0_82_20150718_191639.jpg

Het hele gezin:
842833_0_82_20150718_191746.jpg

Ik zal zeer binnenkort een keer s'avonds foto's maken, denk dat het qua licht beter is en mooiere foto's worden. :!

Ondanks de kwaliteit is het erg mooi, niets op aan te merken :petjeaf:

dank je 🙂

Leuk ,hoor, Cone.
Altijd leuk, een nieuw nest jongen. :thumbs:

Kijk! nu hebben we weer beeld 🙂
je jongen zijn al vrij groot! 4 mannen als mijn ogen me neit bedriegen

O dat is apart, ik dacht juist vier dames. Maar dit is mijn eerste nestje dus ik weet nog niet zo goed waar ik op moet letten qua geslacht. Ik dacht juist dames ivm de strepen op de zijkant van het lichaam.
Waar zie jij het dan aan dat het mannen zijn? Ben benieuwd

aan de bouw van de vis, aan de puntige rugvin(en kleuren/patroon hierin), gele buik en het patroon in de staart(vin), waarvan het patroon in de staartvin toch de duidelijkste aanwijzer is 😉

de zwarte streep zie je wel vaker bij jongere examplaren, trekt later in mijn ervaring bij.

Ik heb ze eens goed bestudeert en moet je idd gelijk geven. De rug vin had ik idd moeten zien. :stom:
Volgend week gaan de naar de andere bak. Kijken of Pa en Ma dan weer een nestje je maken. Ik denk dat ik ook een aantal vrouwtjes nodig heb, wil ik ze in de verkoop kunnen gooien 😉

Nadat ik mijn jonkies van het eerste nestje in een andere bak heb gedaan, meteen een nieuw nestje gekregen. Toen het kleine grut uit het holletje een beetje rond ging zwemmen telde ik zeker 20 kleintjes.
Maar een dag of twee later waren het er nog maar twee ;(
Bij het eerste nestje precies zo gegaan, alleen daar zijn er 4 van overgebleven. Ik vind het maar raar :S

Iemand enig idee :help:

Hoe heten die 2 schuilplaatsen voor vissen? Die keramische dingen met gat erin? En waar kun je die kopen?

Zwits zei:
ziet er goed uit!
vind alleen de schuilholletjes wel heel prominent aanwezig..

hoi hoi, wat een superleuk bakje heb je, ik zie wel weer nieuwe inspiratie voor mijn eigen bak, omdat ik deze van jou erg leuk vind ingericht.
Maar als ik eerlijk ben vind ik idd die legholen ook erg prominent aanwezig, elke keer als ik naar de bak kijk zie ik als eerste de legholen waardoor de rest van de bak niet meer zo opvalt en dat is zonde.

cone zei:
Nadat ik mijn jonkies van het eerste nestje in een andere bak heb gedaan, meteen een nieuw nestje gekregen. Toen het kleine grut uit het holletje een beetje rond ging zwemmen telde ik zeker 20 kleintjes.
Maar een dag of twee later waren het er nog maar twee ;(
Bij het eerste nestje precies zo gegaan, alleen daar zijn er 4 van overgebleven. Ik vind het maar raar :S

Iemand enig idee :help:

Ze eten ze ook zelf op he.

Mitchell zei:
Hoe heten die 2 schuilplaatsen voor vissen? Die keramische dingen met gat erin? En waar kun je die kopen?

even googlen. je breekt in zijn topic in.

@mitchel de holletjes heb bij een LFS in venlo vandaan. Ik heb er weer nieuwe gekocht voor mijn grote bak. Deze zijn donker bruin.
@ trotsemammie ik geef toe dat ze erg aanwezig zijn, maar dat komt ook door de kleur. Ik heb de bak wat anders ingericht maar ze blijven moeilijk te verstoppen. Ik heb dezelfde legholen gekocht voor mijn grote bak, alleen heb ik nu donker bruine gekocht. Verder zitten in de bak behalve een Ancistrus geen andere vissen en zo kunnen goed het paar gedrag en het opvoeden van de jonkies bekijken.
@ bertus ik vind het zo raar dat ze zo zorgzaam zijn en dan toch in een nacht tijd er 18 op eten en dan vervolgens de overige 2 weer goed te verzorgen.

Raar dat ze de jongen weer opeten... misschien toch andere snoepers in je bak? de danio's?

De danio's heb ik een tijd geleden er al uitgehaald. Wel zit er nog 2stuks L104/ Panaqolus maccus in en een ancitrus. En tot mijn verbazing zijn ook de overgebleven 2 kleintjes verdwenen. ;(

Gisteren heb een snoeibeurt gehouden en hier en daar wat verplaatst:
196666_0_82_45.jpg

838776_0_82_46.jpg

779632_0_82_47.jpg

Ik zie net dat ik de ruiten ook wel eens had mogen poetsen aan de buitenkant 😳 :sorry:

Ik heb ook meteen een grotere waterwissel gedaan 40-45%. Dus met een beetje mazzel heb ik volgende week weer een nestje. Hopen dat er dan eindelijk weer wat nageslacht komt en vooral ook blijft.

ik denk toch echt niet dat de ouders ze opeten hoor.. ik verdenk een van je andere vissen er van.

Bak ziet er prima uit, foto's van de vissen zijn nou niet echt scherp 😛
zou wel wat hout de hoogte in mogen, in mijn mening.
maar goed bezig :thumbs:

Ik heb nog een stuk hout wat in mijn garnalenbakje ligt die hier in moet komen. Voor het garnalen bakje heb ik nl spiderwood gekocht. Maar eerst moet mijn 1.20m bak af. Maar ik dacht gisteren kom ik maak alvast plaats voor het hout, dus dat gat in het midden wordt nog opgevuld tzt.

Ik kijk het nog een nestje aan, anders misschien dan toch maar de andere vissen eruit.

Ja en die foto's van mijn vissen wil maar niet lukken. Vakantie foto's zijn met onze canon camera weer mooi gelukt, maar als ik aquariumfoto's wil maken met dat ding gaat het steeds mis. Dus nog steeds aangewezen op gsm foto's.
Bij ons in de buurt is een fotograaf die cursussen geeft met je eigen camera, de volgende cursus ben ik van de partij. Dus het komt een keer goed met die foto's :foto:

In dit foto-album alleen maar triest nieuws ;(

Na de laatste post inmiddels 2 nestjes gehad. Maar bij het eerste nestje na een week van klein grut zien verplaatst worden door ouders, niets meer te zien in de bak. alle baby's weer weg.

En het laatste nestje vorige week, zag ik 8 kleintjes bij de ouders zwemmen.
Maar weer het zelfde liedje. 🙁
Maandag op een na alles weer weg. En die ene was verstoten, die zwom alleen door de bak. Maar ook die heb ik sinds gisteren niet meer gezien.

Ik snap er niks van :S
Wel zijn de ouders sinds vandaag weer steentjes voor het holletje aan het leggen, dus er komt weer een nieuw nestje aan.

Het is moeilijk te zien maar hier zwemmen 3 kleintjes
489379_0_82_49__kopie.jpg

439972_0_82_50__kopie.jpg

En Pa nog ff:
157498_0_82_52.jpg

164678_0_82_53.jpg

raar dat de nestjes maar niet willen lukken. de rest van de vissen hier al uit gehaald? ik verdenk snoepers..

Op een ancistrus na, alle andere vissen eruit gehaald. Ik denk toch dat ze het zelf doen.

Dan de kleintjes apart zetten...

Susanne zei:
Dan de kleintjes apart zetten...

De kleintjes worden al opgegeten als het nog speldenkopjes zijn,
dus dat heel lastig.

De kans dat ze het zelf doen is ook zeker aanwezig.
Vaak moeten de ouders ook nog "oefenen" zeg maar.

jessicapilon zei:
De kans dat ze het zelf doen is ook zeker aanwezig.
Vaak moeten de ouders ook nog "oefenen" zeg maar.

Dit koppeltje heeft al zeker 7 nestjes gehad, dus ze zouden nu toch wel moeten weten hoe het moet.

Ik ga bij het volgende nestje een schemerlampje bij het aquarium zetten om deze s'nachts aan te laten.
Dit schijnt ook te helpen

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan