Wat is er nieuw

80 cm bakje Azië

• Onderwerp starter Onderwerp starter Fantoom
  • Startdatum Startdatum
F

Fantoom

Guest
Hoi!

Voor mijn andere bakje wil ik ook een visbestand. Ik denk een groepje betta's, maar dat weet ik niet zeker. Mij lijkt een andere mooie goerami ook wel leuk. Iemand idee�n?

Iemand idee�n voor de inrichting?

- Anita

Qua Betta kun je denken aan de wildvormen van de Betta smaragdina, imbellis, mahachaiensis, samorientalis en stiktos (de laatste 3 zullen wat moeilijker te krijgen zijn vermoed ik). Op deze site veel mooie info: http://www.igl-home.de/index.php/anabantoidei/betta

Als bijvis misschien Mikrodevario kubotai, of een groepje vijfstreepbarbelen.
Rond de bodem een groepje Pangio.

~ Ivo

Dankjewel voor de info! Aan welke verhouding M/V moet ik denken bij een groepje?

Misschien is dit een leuk bestandje:

Groepje betta's
15(?)x Mikrodevario kubotai
6x Pangio kuhlii

Ik blijf op de betta's. 1M/2V is een leuk groepje. Ik vind de mahachaiensis ook prachtig trouwens. Misschien dat ik voor die soort ga, daar kan ik namelijk wel aan komen.

Dan denk ik dat ik mijn bestand af heb!

Nu de inrichting..

Daar staan inderdaad wat interessante dingen in. Ik ga morgen het hele artikel lezen, iets te veel voor nu, haha.

Aan welke betta's denken jullie trouwens in jullie bak?

En dit is het geworden:

10x Puntius pentazona
6x Pangio kuhlii

Hier komt van de week nog een harempje betta's bij (1M/2Vx Betta smaragdina). Ze zijn zooo mooi! De man lijkt op dit heertje:

http://www.skepticalaquarist.com/sites/ ... ina-01.jpg

Alleen iets donkerder. Hij doet me ook wat denken aan Bokito. 😛 Iemand nog een leuke naam voor mijn heertje?

De Puntius pentazona vind ik wat weinig, zou ik die wat kunnen uitbreiden? Of word dat te veel?

De pentazona zou ik eerst zo laten. Je zult vast nog jonge dieren hebben en dan lijkt het inderdaad wat weinig.
Ik heb 15 stuks op 120 cm en dat vind ik meer dan genoeg. Bij aanschaf waren het nog hele kleine dieren, inmiddels zijn ze veel forser geworden.

Maar je zou er in principe best nog wat bij kunnen doen. Het zijn geen drukke vissen en je hebt nog wel ruimte over.

Als je hem Bokito II wil noemen, go ahead 😉

OVer de pentazona's denk ik dinderdaad dat Ren� een goed punt heeft als je nu nog kleine dieren hebt.

~ Ivo

Beetje late reactie maar naja haha.

De pentazona's zijn 8 volwassen dieren van 4/5 cm en 2 wat kleinere. Maar ik ga ze denk ik niet uitbreiden.

Het is Bokito III geworden. Mijn kennis heeft ook een betta Bokito. 😉

Maar, ik heb ze! Ze zijn zoo leuk! Mannetje gelijk schuimnest maken en pronken, maar de vrouwen hadden nog niet zoveel zin, haha. Wij hebben een hele stelling dus wieweet leuk om wat jongen over te houden. 🙂

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan