Wat is er nieuw

80 x 60 x 50 Amazone avontuur - Mss

• Onderwerp starter Onderwerp starter mss
  • Startdatum Startdatum
M

mss

Guest
Hallo,

Zoals sommige misschien weten had ik nog een nieuwe bak in bestelling.
Gister binnen gekomen en dus maar flink aan de slag gegaan.

Daarna kwam ik er achter dat ik de filter verkeerd had aangesloten en de Externe verwarming dus ook toen maar gestopt. Hopelijk als ik tijd heb kan ik deze vandaag nog in orde maken en de bak dan officieel laten draaien 🙂.

Water vanuit de grootte bak gebruikt dus dit is stabiel en rijp water. Tevens filter materiaal al een tijd draaiend op de grootte bak gehad dus ook deze is al flink ingedraaid.

Techniek: Jbl E901 met Externe verwarming.
Verlichting 1 x Tunze led
Aquarium is volledig optic white (niet mijn keuze maar een prijzig fout van leverancier).

Nog een vraag voor de planten kenners
Ik heb er dus een planten bak in gemaakt van een breederbox (hier heb ik zowel in en uit laat door heen gehaald).

Nu vroeg ik mij af wat zijn nu echt geschikte planten die het overleven met enkel de wortels in het water?.

Foto van een van de ouders van mijn toekomstige hoofdbewoners.
PC9rTheaJY8ABN8FplOE5tmBlwgD_s_G.jpegapistogramma megaptera by stijn koch, on Flickr

Foto's komen zodra het water helder is. verder sta ik nog steeds open voor suggesties qua school vis en Co.

Groet
Stijn

Nick, Dank haha nu moet ik wel met een top bak komen lol.
Aquarium is nog beetje troebel maar heeft al een mooi bruine kleur.

Komen nog 2 zakken afval spiderwood bij en 30 catappa bladeren.
Staan als ik goed heb Echinodorus tenellus in of hoe die nu alweer mag heten.

Verder wat eikentakken hier moeten er nog wat bij komen.

Tijn en C�dric dank en foto's komen goed zodra het helder is en dan komt er ook update op de grootte bak.

Hahah dan ben je er al. Dit soort bakken moeten niet strak ingericht worden vind ik. Takken en bladeren erin gooien, 1 mooie echinodorus en je bent klaar.. niet te moeilijk over doen!

Dan zit het dus wel goed 😉 Is een kleine Echinodorus max 15 cm hoog als ik de goeie heb gekregen.
over 2 weken komen de eerste vissen. De rest van bestand is nog onbekend.

De grootte bak moet dan ook wel klaar zijn (als in bladeren gezonken).

mss zei:
Nick, Dank haha nu moet ik wel met een top bak komen lol.
Aquarium is nog beetje troebel maar heeft al een mooi bruine kleur.

Komen nog 2 zakken afval spiderwood bij en 30 catappa bladeren.
Staan als ik goed heb Echinodorus tenellus in of hoe die nu alweer mag heten.

Verder wat eikentakken hier moeten er nog wat bij komen.

Tijn en C�dric dank en foto's komen goed zodra het helder is en dan komt er ook update op de grootte bak.

Ok�, ben zeker vol ongeduld aan het wachten op de foto's 😉

Dat gaat helemaal goed komen 😉 nog een paar dagen en dan is de bak foto waardig.
Mis nog wat hout en blad.

Topic mag opslot.
De gezondheid van mij zal onder de luchtvochtigheid gaan lijden.

Ik heb dus een prachtige bak te koop enkel voor de serieus geintresseerde stuur me en pm.

Jammer dat een en ander niet door kan gaan, maar je gezondheid staat natuurlijk voorop.
Btw, dit topic zal vanzelf wegzakken in deze sectie 😉

Nee stop niet met de hobby. Enkel is deze bak erbij blijkbaar te veel voor mijn gezondheid. Bak is niet meer te koop hij gaat de opslag in gezien het om speciaal glas handelt is het mij niet waard hme te verkopen (nieuw 700�) en dat krijg ik er natuurlijk niet voor. Dus hij blijft lekker hier voor in de toekomst

C�dric Vleminckx zei:
Stop je nu met de hobby ?

Vast niet! Jammer Stijn. Is het een open bak dan? Kan er geen kap (laten) maken. We kennen allebei iemand die daar erg handig in is..

Klopt was een optie maar maakt weinig uit met 1200 liter op de kamer.
Laten we dit topic AUB zakken.

Grootte bak krijgt een mooi update binnenkort

mss zei:
Nee stop niet met de hobby. Enkel is deze bak erbij blijkbaar te veel voor mijn gezondheid. Bak is niet meer te koop hij gaat de opslag in gezien het om speciaal glas handelt is het mij niet waard hme te verkopen (nieuw 700�) en dat krijg ik er natuurlijk niet voor. Dus hij blijft lekker hier voor in de toekomst

:thumbs:

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan