80cm moerasbak


Nekko

Well-known member
Lid geworden
26 oktober 2015
Berichten
3,141
Locatie
Rotterdam
Goede dag, ik heb nog een 1.2meter bak en een 80cm bak. Nou wou ik er 1 opzetten als een moerasbak. Met nederlandse vleesetende planten orchideeën enzo...
Dus de bak wordt erg vochtig en met gedeeltes water. Heeft iemand een idee wat hier mogelijk in zou kunnen kwa dieren? Ben voor alle ideeën open. De bak inrichting staat nog niet vast dus is aanpas aan wensen van de bewoner. Zat zelf te denken aan iets van een land salamander maar ken geen soorten die op kamertemperatuur zouden kunnen zonder ingewikkelde wintercycle in hun leven.
 
Wat een gaaf idee zeg! Ben heel benieuwd! Heb geen kennis van amfibieën, hopelijk kan iemand jou in adviseren :) groetjes!
 
Vet idee, met de dieren kan ik je helaas niet helpen, voor orchideeen zou ik ook zeker even advies aan @Walter08 vragen, zelf denk ik daar natuurlijk ook graag over mee 👍
 
Ik kan komen aan gekweekte nederlandse vleesetende planten. En wat orchidee soorten. en grassen en mossen.
Nu dacht ik aan chinese vuurbuiksalamanders. Redelijk klein, in een groepje te houden en bestand tegen koudere temperaturen. Is dat een mogelijkheid?
 
bombina orientalis ook leuk om te houden, kan goed in jou bak.
 
bombina orientalis ook leuk om te houden, kan goed in jou bak.
zeker leuk, heb alleen al 3 bakken met bombimas:help:.
Het plan gaat helaas niet door. Ik ging naar romberg om te kijken naar salamanders maar vond een dragonpuffer. Deze ga ik vanmiddag ophalen. hij was te leuk en heb hem toen impulsief besteld. Inmiddels staat er een bak klaar en komt hij vanavond erin.
 
zeker leuk, heb alleen al 3 bakken met bombimas:help:.
Het plan gaat helaas niet door. Ik ging naar romberg om te kijken naar salamanders maar vond een dragonpuffer. Deze ga ik vanmiddag ophalen. hij was te leuk en heb hem toen impulsief besteld. Inmiddels staat er een bak klaar en komt hij vanavond erin.

3 bakken met bombina's? Kweken ze zo goed of krijg je er geen genoeg van?
 
3 bakken met bombina's? Kweken ze zo goed of krijg je er geen genoeg van?
kweken helaas onwijs goed... iedere keer als ik het water ververs heb ik er 40 bij
 
Lol.. en zo goed kom je ze niet kwijt heb ze ook gehad. Zijn wel leuke beestjes.
 
Goede dag, ik heb nog een 1.2meter bak en een 80cm bak. Nou wou ik er 1 opzetten als een moerasbak. Met nederlandse vleesetende planten orchideeën enzo...
Dus de bak wordt erg vochtig en met gedeeltes water. Heeft iemand een idee wat hier mogelijk in zou kunnen kwa dieren? Ben voor alle ideeën open. De bak inrichting staat nog niet vast dus is aanpas aan wensen van de bewoner. Zat zelf te denken aan iets van een land salamander maar ken geen soorten die op kamertemperatuur zouden kunnen zonder ingewikkelde wintercycle in hun leven.
als je nog zoekt een semi aquatische salamander zou iets kunnen zijn als het niet te warm is zou die het het hele jaar door kunnen doen, mischien in de winter iets kouder, maar ik weet niet of het een goede combi is met vleesetende planten wel een makkelijk dieet, diepvries voer en wormen. wel verschillend diepvries voer gebruiken. anders vuurbuik padjes, of de europese versie geelbuik padden, maar die eten insecten en hebben veel wratten.
 

Terug
Bovenaan