Wat is er nieuw

80cm Tanganyika van funkz

• Onderwerp starter Onderwerp starter funkz
  • Startdatum Startdatum
Bedankt!

Ik had persoonlijk ook liever de similis gehad, maar zie ze maar eens te vinden.. 🙂 Dus het werden multi's.. 😀

En nog even een nieuwe foto van de fasciatus. Die zat gisteren verstopt, hij is nog wat schuw tijdens en na onderhoud van de bak.

VZCJKLq84vM5x5KiBmvhXnSi8Kdk6Mlr.jpeg

Mooie fotos en leuke samenstelling!

Hoe gaat het nu met je bak? en met de Fasciatus en calvus? heb je al veel jonge?

Het is alweer even geleden dat ik hier wat heb geplaatst, doordat ik in de tussentijd verhuisd ben. Ook ben ik bezig met 2 nieuwe projecten, namelijk een Vision 450 Z-A bak en een 100cm Axolotl bak.

De Tanganyika draait rustig door, al hebben de calvus en fasciatis het toch niet gehaald. De fasciatus is gedood door de calvus, en de calvus is niet veel later opgeruimd door de multi’s. Conclusie: 80cm is een mooie maat voor een speciaalbak voor bijvoorbeeld een kolonie multi’s. Ik heb in deze kolonie nog geen sterfte gehad, en ook het fokken is gestopt. Ik heb nu dus een mooie groep van ca. 20-25 vissen.

Binnenkort ga ik de inrichting aanpassen, met nieuwe stenen. Dan zal ik ook weer eens wat foto’s plaatsen!

Helaas heb ik nog geen tijd gehad voor de herinrichting van deze bak, maar dat gaat niet lang meer duren. Ben momenteel even geveld door een bronchitis, dus moet even rustig aan doen.

Leuk om de Multi s te zien want ik ben destijds met 5 begonnen in een Aqua 65 en binnen de kortste tijd waren dar er tegen de 70. De hele groep verdedigd de kleintjes en eet ze niet op waardoor je snel teveel hebt en ik ze niet kwijt kon raken. Gelukkig had Ludger een hele grote bak en heeft de groep daarna overgenomen.

Heb net je topic eens gelezen en de foto's bekeken en ik moet zeggen dat ik de ligging van die ardenner breukstenen wel prachtig vind hoor Niels want dat vind ik niet bepaald makkelijk om tot zo'n mooi resultaat te komen.
Ik heb een malawi bak en is dat ook raadzaam om er slakkenhuisjes in te leggen of niet :S

Verder ben ik ook benieuwd wat je volgende update gaat zijn nadat je weer beter bent uiteraard.:thumbs:

De breukstenen liggen er al heel lang niet meer in, die vond ik te onnatuurlijk. Er liggen nu grote brokken lavasteen in, met wat alg er op. Die gaan er uit, er komen gewone rivierkeien voor in de plaats, heb er nog genoeg in de tuin liggen. Maar eerst ff aansterken.

Leuk om de Multi s te zien want ik ben destijds met 5 begonnen in een Aqua 65 en binnen de kortste tijd waren dar er tegen de 70. De hele groep verdedigd de kleintjes en eet ze niet op waardoor je snel teveel hebt en ik ze niet kwijt kon raken. Gelukkig had Ludger een hele grote bak en heeft de groep daarna overgenomen.

Bij mij gebeurt dat juist niet. Er zijn wel regelmatig jongen, maar de kolonie groeit niet (meer).

De breukstenen liggen er al heel lang niet meer in, die vond ik te onnatuurlijk. Er liggen nu grote brokken lavasteen in, met wat alg er op. Die gaan er uit, er komen gewone rivierkeien voor in de plaats, heb er nog genoeg in de tuin liggen. Maar eerst ff aansterken.
Rivierkeien daar ben ik benieuwd naar,kun je die in gelijk welke aqua shop vinden ?

Nee, daarvoor moet je echt in een tuincentrum zijn. En ook daar hebben ze ze niet altijd. Ik had de mazzel dat ik vorig jaar een huis kocht, waarvan zowel de voortuin als de achtertuin vol lag met die keien. Er liggen er ook een paar in mijn Vision. Even afspoelen met kokend water, beetje aanslag er af poetsen en ready to go.

Bedankt. Het achterwandje is een vrij eenvoudig (volgens mij) merkloos wandje die ik bij Rifwachter heb gehaald.

Erg mooi Niels en als ik je bak zie moet ik toch nog even aan mn eigen terugdenken die ik heb gehad🙂

Bedankt heren. Ik ben alleen niet zo te spreken over de techniek die teveel in het zicht zit links. Misschien ga ik even kijken voor een kleinere heater, ik heb er nog wel een paar liggen. De uitstroom kan ik met wat extra zuignappen nog wel wat strakker de hoek in krijgen denk ik. Ook vind ik de bak nog wat leeg, en de verlichting wat te fel. Ik heb dus nog wel wat werk te doen, maar dat houdt de hobby leuk. Alleen kijken is ook zo saai.. 😀

Ik ben alleen niet zo te spreken over de techniek die teveel in het zicht zit links
Mischien achter een achterwandje plaatsen? Of zo'n externe verwarming? Alleen over de hydor zijn er wel klachfen dat die stroom 'lekt' vgm😉

Weer eens een update! De multi's doen het fantastisch, de kolonie blijft netjes op peil met nu zo'n 15-20 volwassen vissen. Ik heb de alg lekker zijn gang laten gaan, en de crinum is flink gegroeid. De techniek is nog steeds een doorn in het oog, misschien toch eens kijken naar een inline heater of filter met ingebouwde verwarming.

IMG_9313.JPG
IMG_9317.JPG

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan