Wat is er nieuw

80x30x40 met Puntius oligolepis van Jones

Weet je of P. oligolepis in de zomer naar buiten kan, Bart?

Baby P. oligolepis

exQdjgyqojTHSbUQ5howYDF4in0e7kRO.jpeg

exQdjgyqojTHSbUQ5howYDF4in0e7kRO.jpeg

leuk hopelijk worden ze net zo mooi als de exemplaren die je nu hebt 🙂

Dat hoop ik ook 😀

Ze groeien best hard.

Ik voer niet extra. Ze zitten veel bij het mos dus ik denk dat ze daar restjes uithalen. Dagelijks wordt 2x gevoerd. 's Morgens granulaat en een tabletje (komt veel stof vanaf dus dat is fijn voor de kleintjes), 's avonds 2 soorten diepvriesvoer (de ene soort klein zoals daphnia, de andere groot zoals muggenlarven/artemia).

Al eindje hier niet meer komen kijken.

Mooi hoor jones!

jou bak heeft me toch den besluiten om deze visjes te gaan houden in mijn 120cm bak!

is het nog wat geworden met een andere soort voor de bovenste waterlagen?

Wat leuk!

Nee, ik houd het hierbij. Vind het eigenlijk wel druk genoeg voor een 80 cm. bakje. Over een tijdje gaan ze over in mijn Rio 300 samen met C. trilineatus, C. habrosus, P. titteya, E. dageti en Blue Fairy garnalen. Hopelijk gaat de combinatie met E. dageti dan beter omdat die bak een stuk hoger is. In zo'n bak kunnen ze zich lekker uitleven, dat verdienen ze wel 🙂

Ik overweeg om er dan een harem dwerggourami's bij te zetten als dit verantwoord is met de dageti's (ik denk het wel, het is een flinke bak).

yeah babiessssssssss was al tijdje niet meer geweest, wat leuk zo een klein dingske!

Ja heel lief. Ze zwemmen al dapper tussen de volwassenen en zijn heel hard gegroeid! Voorheen kon ik ze amper fotograferen en nu zie ik ze van een afstand al zwemmen 😀

Ze hebben nog steeds stipjes, ik ben benieuwd hoe de kleurverandering gaat verlopen. Zo spannend altijd als je voor het eerst een kweekje van een soort hebt.

De bakken waar ze in zitten staan naast elkaar en als ik ze zo afzonderlijk bezig zie denk ik dat het een goede match is. De titteya's zijn wat feller, de oligolepis zijn wat sneller ergens van onder de indruk, maar verder komt het gedrag heel veel overeen.

weer super mooi jones 😉

Helaas heb ik dit bakje weg moeten doen. De vissen heb ik nog wel, ze zitten tijdelijk in de meterbak tot ze in de Rio 300 kunnen samen met m'n Oryzias woworae, Corydoras albino, Puntius titteya en Epiplatys dageti.

De kleintjes zijn er allebei nog. Ze groeien gestaag. 🙂

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan