Wat is er nieuw

80x30x40 van RickC

• Onderwerp starter Onderwerp starter RickC
  • Startdatum Startdatum
R

RickC

Guest
Hallo allemaal,

Na enige tijd weer mijn hobby opgepakt, en heb een 80x30x40 bak gekocht.

Ik filter met een EHEIM ecco pro300, samen met een EHEIM termocontrol 150 watt om het compleet te maken. Er hangt een tl buis in (GROLUX T8 18W).

172718_0_82_20160131_20.jpg

Ik ben een week geleden begonnen met het aquarium in te richten. heb gekozen voor een zandbodem, vind ik er natuurlijker uit zien. Met wat plantjes die makkelijk groeien, misschien kunnen er nog �en of twee bij.. Maar eerst even kijken hoe het groeit!

821513_0_82_20160131_20.jpg

Ik weet het, ik moet de ruit nog poetsen 🙂!

Alle tips zijn welkom, ik ben nog maar een leek!

Groeten Rick.

Ik ben nu aan het kijken welk visbestand ik wil gaan houden.

Ik heb eens wat rondgekeken en vind garnalen erg leuke beestjes. Ook vind ik corydoras een leuk visje, een schooltje van 8 voor op de bodem?

Ik wil ook nog een scholen vis? kan ik gaan voor de kardinaal tetra? scholen deze visjes goed? of kan ik beter gaan voor Pristella maxillaris of misschien kegelvlekjes?

Groeten Rick

Vandaag naar de winkel gegaan, en op advies nog wat zuurstofplantjes gehaald. ook nog wat voor de voorgrond.. ik zeg nu, groeien maar!!

338581_0_82_foto_010216_19_39_14.jpg

Ook zitten de eerste bewoners in het aquarium, 6 stuks, corydoras sterbai. ik vind ze echt leuk, mooie oranje vinnetjes hebben ze. Ze wroeten al lekker in de bodem! 🙂

647277_0_82_foto_010216_19_39_23.jpg

Nu wil ik nog een schooltje vissen, maar welke soort ben ik nog niet helemaal uit. Tips zijn welkom!!

Groeten Rick

Weer een update, na een tijdje het aquarium gedraaid te hebben wat kleine aanpassingen gedaan. heb ook 2 platy's gekocht en erbij gedaan.

395364_0_82_fullsizerender_1.jpg

hier nog een foto van de corry's

652942_0_82_fullsizerender.jpg

Ziet er al goed uit! Zou persoonlijk het hout nog een stukje naar links of naar rechts leggen aangezien het nu precies in de midden staat 😉

Biologist zei:
Ziet er al goed uit!

dankje!

Biologist zei:
Zou persoonlijk het hout nog een stukje naar links of naar rechts leggen aangezien het nu precies in de midden staat 😉

ga eens kijken of het wat is, bedankt voor de tip!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan