Wat is er nieuw

80x30x40 Zuid-Amerika (Rickie94)

• Onderwerp starter Onderwerp starter rickie94
  • Startdatum Startdatum
R

rickie94

Guest
Hallo allemaal,

na enige tijd een gezelschaps aquarium te hebben gehad toch besloten om een keer wat anders te doen 🙂.

Alles verkocht en opnieuw begonnen, een 80x30x40 aquarium. Binnenkort ook maar eens kijken voor een groter formaat!
Ik filter met een EHEIM ecco pro300, en een EHEIM termocontrol 150 watt . en een TL(GROLUX T8 18W).
hier wil ik een Zuid-Amerika bak van maken. Na het forum rond te struinen en informatie op te zoeken is dit wat ik er tot nu toe van heb gemaakt.

693827_0_82_img_3234.jpg

483358_0_82_img_3237.jpg

Fauna:

2x Platy (deze gaan er nog uit)
6x Corydoras sterbai
2x Apistogramma cacatuoides (koppel)

Hier wil ik, denk ik, nog een scholenvisje bij zetten (15x). Ben er nog alleen niet uit welke, suggesties?

Flora:

Echinodorus bleheri
Salvinia natans
Cryptocoryne (deze ruil ik om voor nog een kleinere Echinodorus soort)
Vallisneria (deze gaat er uit zodra ik meer hout heb kunnen vinden)

1x ''slagtand'' kien hout (deze wil ik er nog een aantal meer in doen, als ik er meer kan vinden bij de LSF)
1x wilgentakken
1x halve kokosnoot
x-aantal Ketapangbladeren (ik wil nog een kleinere soort bladeren erbij doen)

Natuurlijk zijn alle tips welkom!

Groeten Rick 🙂

Die Platy's zijn het mooist van allemaal! Ik zou zeggen derest eruit en nog 10 mooie rode wagtail Platy's erbij 😛

De Apistogramma cacatuoides vormen harems en daarom zou ik nog 2 vrouwen bij zetten.

99% van alle zgn scholenvisjes zijn groepsvisjes ipv scholenvissen. Ze scharrelen in kleine groepjes door de bak ipv dat ze scholen. De enige echte scholen vis die in jou bak kan is de Pristella maxillaris.

Misschien op het eerste oog wat saai gekleurd maar ze hebben een geweldig gedrag. Meer dan 12 zou ik er niet doen in jou bak.

9XHWlQ1uKHUTvIijC096fI4YBaXTO8Qo.jpeg

Botia zei:
De Apistogramma cacatuoides vormen harems en daarom zou ik nog 2 vrouwen bij zetten.
[/img]

Ook als er al Corydoras in de bak zitten?

Mooi begin, ik zou zelf nog op zoek gaan naar meer hout, niet alleen staande slagtanden, maar ook voor stukken op de bodem.

Je hebt iets donkers achter de bak dat niet helemaal door loopt tot boven? Als je daar een stuk zwart karton achter plakt, krijg je een iets mooier beeld denk ik.

Dankje voor de reacties!

Jelle Touwen zei:
Botia zei:
[/img]

Daarom heb ik er inderdaad ook maar 2 in gedaan! Als ik een grotere bak heb dan ga ik zeker voor een harem of groep!

Jelle Touwen zei:
Je hebt iets donkers achter de bak dat niet helemaal door loopt tot boven? Als je daar een stuk zwart karton achter plakt, krijg je een iets mooier beeld denk ik.

Klopt, ik had wat glimmends. Vond dit niet zo mooi! Vanavond even een stuk zwart karton halen!

Botia zei:
99% van alle zgn scholenvisjes zijn groepsvisjes ipv scholenvissen. Ze scharrelen in kleine groepjes door de bak ipv dat ze scholen. De enige echte scholen vis die in jou bak kan is de Pristella maxillaris.

Oke, ga ik hier eens naar kijken, dankje voor de tip!!

Jelle Touwen zei:
Botia zei:
[/img]

Daar heb je gelijk in die matchen niet zo goed samen.

Hier nog wat foto'tjes 🙂

343534_0_82_img_3255.jpg

957925_0_82_img_3247.jpg

De apistogrammas laten de corry's goed met rust!

Het lijkt er op dat de apistos zich zelf zien in het glas, ze zitten steeds tegen het glas aan en zetten kieuwen op.. Klopt dit? en kan ik er wat aan doen?

Groeten Rick

Zolang de Apistos's nog geen jongen hebben zal dat wel goed gaan idd.

leuke inrichting.

Dankjewel!!

Botia zei:
Zolang de Apistos's nog geen jongen hebben zal dat wel goed gaan idd.

Ik wacht het gewoon even af.. Anders heb ik een goed excuus groter te 'moeten'

Dan zal je richting de 120-150cm moeten gaan

Weer een update:

Vandaag eindelijk een LSF gevonden met een aantal mooie stukken hout! En dit dankzij Homerno1 zijn goede hulp! Alle credits naar hem 🙂!

Ben nog niet helemaal tevreden over de inrichting maar dit is het wel in grote lijnen, misschien nog een klein beetje schuiven.. maar hierop wacht ik tot dat het hout echt goed zinkt..

Eerst een opstelling gemaakt op tafel;
Opstelling:
494273_0_82_img_3299.jpg

En dit is het uiteindelijk geworden.
Totaal:
596212_0_82_img_3303.jpg

Heb de vallisneria en de crypto eruit gehaald en een Braziliaanse klimop toegevoegd. Nu wil ik eigenlijk nog een Hydrocleys nymphoides toevoegen aan mijn planten bestand!

mijn visbestand wil ik nog compleet maken met een groepje roodkopzalmen ipv de platy's.

mvg Rick

Super graag gedaan... Volgens mij waar het forum goed voor is, elkaar helpen in de zoektocht naar een top aquarium!

Wat betreft die Hydrocleys Nymphoides....check je PB...

Homerno1 zei:
Super graag gedaan... Volgens mij waar het forum goed voor is, elkaar helpen in de zoektocht naar een top aquarium!

Wat betreft die Hydrocleys Nymphoides....check je PB...

🙂🙂

Update,

De caca's zijn denk ik druk bezig met eitjes leggen. Ze verdedigen goed de kokosnoot. Het vrouwtje gaat steeds op d'r zij liggen en is veel in het holletje te vinden!

Vandaag 10x roodkopzalm besteld, deze komen maandag binnen..

682398_0_82_fullsizerender_1.jpg

Ik wil alleen het water nog wat donkerder maken.. en nog even wachten op een HN!

Langzaam ook al aan het kijken naar een grotere bak. Een 120x40x50 gaat het worden denk ik, dat kan ik deze filter houden. Maar dat voor een later stadium.

Mooie bak! En je hout vind ik erg mooi staan zo

Martijn16 zei:
Mooie bak! En je hout vind ik erg mooi staan zo

Dankje! Ben er ook erg tevreden mee!

Ja mooie bak! Mooi dat hout!

update,

Vandaag de Hydrocleys Nymphoides binnen gekregen van homerno1, thanks!

Totaaltje:
562416_0_82_img_3348.jpg

App. Vrouwtje die het holletje flink verdedigd:
853588_0_82_g0041792.jpg

923748_0_82_g0041799.jpg

App. Mannetje:
855681_0_82_g0051866.jpg

Hydrocleys Nymphoides van boven:
331736_0_82_img_3349.jpg

Tips zijn welkom 🙂!

Nette bak.

Vandaag de 10 roodkopzalmen opgehaald!

626151_0_82_img_3363_2.jpg

Beide HN stekken krijgen een nieuw blad!

596918_0_82_img_3368.jpg

Staat er goed bij. Mooie vissen zijn dat, de roodkopzalmpjes.

Net aquarium heb jij! Ik vind je Caca's en Roodkopzalmpjes heel mooi! Ik ben ook aan het overwegen om deze 2 soorten ook in mijn aquarium te gaan houden. Hoe doen de Caca's het in een koppel ipv van een harem? houd het vrouwtje het een beetje uit?

Ziet er idd gaaf uit!

Mascha zei:
Staat er goed bij. Mooie vissen zijn dat, de roodkopzalmpjes.

Dankje! prachtige beestjes 🙂

Sander-fish zei:
Net aquarium heb jij! Ik vind je Caca's en Roodkopzalmpjes heel mooi! Ik ben ook aan het overwegen om deze 2 soorten ook in mijn aquarium te gaan houden. Hoe doen de Caca's het in een koppel ipv van een harem? houd het vrouwtje het een beetje uit?

Ik kan het je zeker aanraden! de roodkoppen scholen goed, zwemmen veel rond maar zijn niet te druk.

De Caca's zijn hele mooie vissen met een mooi gedrag. Een koppel bevalt me prima, het vrouwtje vraagt juist steeds aandacht bij het mannetje door er steeds omheen te zwemmen. Ze zijn ook nu en dan druk bezig met de kokosnoot te verdedigen. Hopelijk binnenkort een nestje...
En of het anders is, dan in een harem, kan ik je niet zeggen. Hier heb ik geen ervaring mee.. Als je een grotere bak hebt kan je eventueel kiezen voor een harem. Het schijnt dat ze dan mooier, natuurlijk gedrag vertonen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan