90cm - 180l visbestand


KoenH

Member
Lid geworden
6 mei 2019
Berichten
16
Leeftijd
29
Hey allemaal! Ben op zoek naar wat input qua visbestand voor een aquarium 90x45x45cm - 180L. Relatief dicht beplante aquascape met stenen en hout etc. PH is rond de 6.5 en GH 7-8.
Wilde graag in de Zuid-Amerika regio blijven met een combinatie van het volgende:

School:
12x Hyphessobrycon whitefin bentosi
of
12x Hyphessobrycon wadai (Bosbessentetra)
Allebei in mindere mate (6-8x elk) wordt teveel van het goede? Denk het wel he.

Blikvanger:
2 x Apistogramma Borellii Opal / Agassizii / MacMasteri (is er nog voorkeur tussen deze aangezien ik relatief hard water heb, weet dat ze liever zachter water hebben).
of
2 x Laetacara curviceps (Dwarf flag acara)

Algen:
10x Amano Shrimp
Xx Clithon corona / Geweislakken

Verder nog toevoegingen of andere aanbevelingen hoor ik graag!
 
Of toch 12x de Inpaichthys kerri superblue..
Keuzes keuzes..
 
Ik heb de Agassizii gehad.
Die gast achter je garnalen aan.
 
Als kerry's zich net zo gedragen als keizertetra's: die óók.
 
Geldt dit ook voor grotere amano garnalen? Van wat ik op het internet kon vinden laten die elkaar veelal met rust maar dat is niet het geval bij jullie?
 
Die apisto wordt groot.
Deze foto heb ik even in mijn fotoalbum opgezocht. Hier was ie ruim 9cm en nog niet uitgegroeid.
Geen een garnaal, ook de grotere amino niet, is veilig.

DSC_1193.jpg
 
Dat is inderdaad grote meneer, ik hoor dat de Borellii (Opal) kleiner blijven. Zou deze kunnen met de amano garnalen? Ik zou graag wat hulp hebben met eventuele algenbestrijding..
 
Bak is inmiddels klaar voor vissen, planten moeten nog wat ingroeien (in vitro).
Ben inmiddels relatief zeker van 12x Bentosi whitefin en 2x Apistogramma sp. opal
Hoor graag nog suggesties of daar nog wat bij zou kunnen.
 

Bijlagen

  • 913C537F-1F9A-4567-9215-FDBEE900ADDD.jpeg
    913C537F-1F9A-4567-9215-FDBEE900ADDD.jpeg
    70.7 KB · Weergaven: 51
Corydoras op de bodem?
 

Terug
Bovenaan