Wat is er nieuw

96 liter nature scape van Skappa51

• Onderwerp starter Onderwerp starter skappa51
  • Startdatum Startdatum
S

skappa51

Guest
Allen, ben weer eens een scape begonnen omdat het toch aan het kriebelen was.
Hieronder een aantal foto's van de nieuwe scape.
Een 60x35x45 aquarium.
4x 24 watt lampen erboven.
Co2 met direct infuser op mijn externe eheim pomp.
Een Tunze auto top off omdat ik lui ben.

Verder zal ik no3, po4 en plantenvoeding geven naast de co2.
Dit zal voor een gouden driehoek zorgen dat de planten erg fijn vinden.
Vis bezetting komt over een week of 3 en zullen +- 30 Hyphessobrycon Amandae en een koppel Apistogramma hongsloi gold red worden.
Verder nog een flinke schoonmaak groep aan garnalen en een aantal otocinclus.

_DSF5601.jpg
_DSF5602.jpg
_DSF5603.jpg
_DSF5604.jpg

Dat is een pompje die bij waterverdamping het automatisch aanvult vanuit een water reservoir.
Op de overzicht foto zie je links onder het water reservoir en linksboven in het aquarium een flotter die de pomp aanstuurt.
Komt het water onder een bepaalde grens gaat de pomp aan en automatisch uit als er genoeg water bij gekomen is.

prachtige scape met mooie stukken hout en steen.

alleen 2 vraagjes:

is 4x 24watt niet een beetje overkill?

ik neem aan dat je aan een echt koppel kan komen? want als het geen echt koppel is (man en vrouw is niet meteen persee een koppel) denk ik dat het gauw mis gaat in 60cm.

Ziet er mooi uit hoor! Maar ben het er wel mee eens dat het visbestand ook wat veel gaat zijn. 30 amandae's in een 60cm is behoorlijk veel. Een stuk of 15 is realistischer.

Ziet er goed uit! Vroeg me al af waar dat bakje voor was, maar heb het antwoord al. denk idd ook wel dan 30 stuks te veel gaat worden, zeker gezien de breedte. Wellicht eerst beginnen met een kleinere groep en dan mogelijk aanvullen als je het toch te weinig vind

Dat is een pompje die bij waterverdamping het automatisch aanvult vanuit een water reservoir.
Op de overzicht foto zie je links onder het water reservoir en linksboven in het aquarium een flotter die de pomp aanstuurt.
Komt het water onder een bepaalde grens gaat de pomp aan en automatisch uit als er genoeg water bij gekomen is.
Dank voor het antwoord😀

prachtige scape met mooie stukken hout en steen.

alleen 2 vraagjes:

is 4x 24watt niet een beetje overkill?

ik neem aan dat je aan een echt koppel kan komen? want als het geen echt koppel is (man en vrouw is niet meteen persee een koppel) denk ik dat het gauw mis gaat in 60cm.

Ja kan tegen die tijd aan een bewezen koppel komen.
4x 24 watt lijkt inderdaad overkill maar is ongeveer 1 watt per liter.
Dit met de co2 en voeding schema die ik ga voeren komt dat wel goed hoor.
heb in het verleden vaker een 1 watt-liter bak gehad en nooit echt problemen ervaren.
Verders hangen de lampen +- 10cm boven wateroppervlakte, dit scheelt allicht al een beetje

Ik heb de lamp besteld bij veldhuis, echter hebben ze mij de verkeerde gestuurd, waar ik achteraf wel erg blij mee was want deze is beter.
Ze zouden een hanglamp sturen 4x 24 watt alleen zou die direct boven het water hangen met de bijgeleverde beugels. die ik nu heb gekregen is een aqualight t5 horizon 4x24 watt en deze heeft beugels dit de module hoger laten hangen.
2 fotos van welke ik had besteld en welke ik had gekregen, de aqualight is ook alleen maar via duitsland te bestellen.
odyssea-t5-ho-light-for-aquarium-t5ho-_1.jpg
Besteld
aqualight-rampe-t5-horizon-eau-de-mer-4x24-watts-60-cm.jpg
Gekregen

Even een update na een lange tijd.
Inmiddels wat planten gewisseld en flink gesnoeid vorige week.
Vissenbestand is ook deels veranderd.
Ben uiteindelijk gegaan voor een groep Trigonostigma espei en een koppel zwaarddrager koi
Hier wat foto´s.
Zal binnenkort wat mooiere foto´s maken
Ook moet ik een andere manier vinden voor mijn afdekrooster wat ik nu gemaakt heb van gaas, ziet alleen wat knullig uit nu.
Maar het is wel effectief om de vissen in de bak te houden
IMG_20170801_185333.JPG
IMG_20170802_221319.JPG
IMG_20170802_221430.JPG

IMG_20170802_221710.JPG

Mooie frisse bak! En ach, als het rooster maar werkt toch. Mss kun je zoiets maken van een hard plastic rooster.. klinkt wellicht beetje vaag maar... een kleinmazig stekkenrooster als je snapt wat ik bedoel

Ja ik snap wat je bedoelt, alleen zou ik zo 1,2,3 niet weten waar je dat haalt.
Mocht je een idee hebben hoor ik het graag

Als je het maar snapt, nee durf ik ook niet te zeggen. Of je moet een plaat plexiglas halen en zelf even de tijd nemen om gaatjes te gaan boren. Als je het vooraf even aftekent kun je het goed strak geboord krijgen denk ik!

Ze zijn ook goedkoper te krijgen met een andere zoekopdracht, andere leden kunnen je hier wellicht aan helpen.. kom zo even niet op de naam. Wordt voor iets anders dan aquaria gebruikt, maar is in principe hetzelde. Weet alleen niet of de mazen te groot worden/zijn om je vissen binnen te houden

Nigel, dat is een aquatlantis fusion 60
Verder vandaag mijn lampen vervangen.
Had eerst van achter naar voren, 840/865/840/865
dit was ik een beetje zat en heb maar wat 965 lampen besteld.
nu 4x 965 lampen en vind het niet heel vervelend.

Leuk die garnaaltjes in het fissidens mos. Prachtig!

ja ze zijn dol op dat mos, en houden het tegelijk ook mooi schoon voor mij 🙂
de camera die ik gebruik is de fujifilm xt-1 en heb deze keer de 14mm f2.8 gebruikt maar wil ook nog weleens de 35mm f2 en de 56mm f1.2 gebruiken

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan