Wat is er nieuw

96 liter nature scape van Skappa51

• Onderwerp starter Onderwerp starter skappa51
  • Startdatum Startdatum
Hier wat plaatjes van de vissen die ik erin heb zitten.
_DSF6354.JPG

_DSF6355.JPG

_DSF6359.JPG

_DSF6357.JPG

Das een super mooi bakje wat je daar staan hebt en ik vind dat een bijzonder goed idee van dat bakje onderaan links.
Ik zie dat er ook een Eheim skim 350 in hangt,staat die dag en nacht aan bij jou of enkel als je water verversing gedaan hebt.

De slim 350 stond 24/7 aan, heb hem er inmiddels wel uitgehaald. Hij zoog de laatste tijd zelfs op de laagste stand lucht aan.
Nu heb ik mijn filter uitstroom richting mijn oppervlakte aan staan.
Zit echter nog wel te twijfelen om een klein stromings pompje erbij te plaatsen om dode hoeken te voorzien van stroming.

De slim 350 stond 24/7 aan, heb hem er inmiddels wel uitgehaald. Hij zoog de laatste tijd zelfs op de laagste stand lucht aan.
Nu heb ik mijn filter uitstroom richting mijn oppervlakte aan staan.
Zit echter nog wel te twijfelen om een klein stromings pompje erbij te plaatsen om dode hoeken te voorzien van stroming.
Ik heb die er ook in zitten en zet die enkel maar een half uurtje aan bij een waterwissel en dan doe ik er ook nog eens Easy Life filtermedium in en de dag nadien is je water wel kraakhelder.

Heb altijd die skim 350 in al mijn bakken altijd 24/7 aangehad en verders nooit problemen mee gehad alleen nu vond ik het lucht geluid wel irritant worden
Zal eens kijken of ik hem misschien inderdaad na het schoonmaken ff aanzet en filter medium gebruik ik zelf ook altijd, het is super spul. Gebruik het al jaren.

Heb altijd die skim 350 in al mijn bakken altijd 24/7 aangehad en verders nooit problemen mee gehad alleen nu vond ik het lucht geluid wel irritant worden
Zal eens kijken of ik hem misschien inderdaad na het schoonmaken ff aanzet en filter medium gebruik ik zelf ook altijd, het is super spul. Gebruik het al jaren.
Ik heb dat ook gehad dat hij valse lucht hapte maar dan moet je hem wat naar beneden drukken zodat het geluid van de valse lucht stopt.
Das ook toeval dat ik zie dat jij net 1 dag achter mij hier lid geworden bent.🙂

haha grappig,
ja dat valse lucht is dus niet op te losse door heb iets naar onder te drukken, al geprobeerd zonder succes.
Nu heb ik het idee dat het motortje zelf misschien wel kuren heeft, ga van het weekend even een nieuwe halen voor na de waterwissels

haha grappig,
ja dat valse lucht is dus niet op te losse door heb iets naar onder te drukken, al geprobeerd zonder succes.
Nu heb ik het idee dat het motortje zelf misschien wel kuren heeft, ga van het weekend even een nieuwe halen voor na de waterwissels

Heb je de regelschuif niet helemaal open gezet?

Want bij mij moet die schuif helemaal dicht, anders is het bruis machine.

Had al aangegeven dat hij zelfs op de laagste stand al dat geluid maakt paar posts hierboven.
Dat is het eerste wat je probeert als dat gebeurt.

Had al aangegeven dat hij zelfs op de laagste stand al dat geluid maakt paar posts hierboven.
Dat is het eerste wat je probeert als dat gebeurt.
Tja dan hoop ik voor jou dat je het vind en kunt oplossen,ben wel benieuwd wat het dan uiteindelijk zal zijn.

heel simpel, koop gewoon een nieuwe.
Ga niet moeilijk doen over een artikel die al 4 jaar oud is

heel simpel, koop gewoon een nieuwe.
Ga niet moeilijk doen over een artikel die al 4 jaar oud is
Daar geef ik je gelijk in maar ik dacht effe aan de jonge leden hier op het forum die nog niet over veel geld beschikken of er dan iets aan te doen valt.

ik denk bij mijn pompje dat het misschien wel aan het rotortje ligt. als je die vervangt lost het vaak de problemen ook op

Ik ben er zelf ook nooit een grote fan van, maar toen ik deze zag kreeg ik er toch een ander gevoel bij.
Ik heb inmiddels ook een kweek bak staan, kijken of we er een aantal mooie uit voort kunnen brengen

Inmiddels een nieuwe eheim skim 350 gehaald en deze draait weer zoals het hoort.
scheelt toch een hoop ook als je kijkt wat een kaamlaag je krijgt als je zonder zit.

Mooie bak!

scheelt toch een hoop ook als je kijkt wat een kaamlaag je krijgt als je zonder zit.

Heb je zonder skimmer dan sowieso een blijvende kaamlaag?
En omdat je zegt "wat een kaamlaag" veronderstel ik dat het dan ook vrij hevig/storend is of valt dat wel mee?

Thanks voor de tip, ga denk toch liever opzoek naar dat stekrooster.

Als je nog steeds een iets "nettere" oplossing zoekt kijk dan eens in het album van Veilside https://www.aquaforum.nl/threads/tr...-high-tech-veilside.98629/page-6#post-1566941
Hij heeft wel een mooi en strak "afdekrooster" gemaakt met een bouwpakket voor hordeuren. Ik overweeg hetzelfde te gebruiken sinds ik zijn foto zag... 😉

De kaamlaag valt best mee hoor, zie vanuit de bak wel een laagje zitten maar niet zo extreem dat het water ervan stil staat.
Ik stoor mij alleen altijd snel aan de kleinste dingen.
Ik zal eens kijken wat hij heeft en eventueel ook nabouwen als het mooi is

Wat ik ga doen in mijn nieuwe scape als er eindelijk water in mag is de eheim skim op een timer en dan uurtje aan / uurtje af.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan