Wat is er nieuw

A fresh start! (giceey)

• Onderwerp starter Onderwerp starter giceey
  • Startdatum Startdatum
G

giceey

Guest
Hallo allemaal,

Dit aquarium had ik nog staan en dacht: tijd voor een nieuw bakje! Ook leek het mij leuk om hier een fotoalbum van bij te houden, en natuurlijk hoop ik dat jullie dit ook leuk vinden om te volgen.

Het gaat om een bak van Tetra, met het formaat: L:61cm - B:34cm - H:43cm (zo'n 90 liter). Deze bak ga ik proberen om enigszins Aziatisch in te richten, al zal het geen echte biotoop worden. Wellicht is een biotoop iets voor de toekomst.

Mijn idee�n over het visbestand:

- koppel/harem colisa chuna
- 10 danio maragritatus
- 4 pangio khulii

Ik twijfel nog over de pangio khulii. Waar de 1 zegt dat deze wel geschikt zijn voor dit aquarium, zegt de ander dat dit te klein is. Wat vinden jullie? En wat zou eventueel een vervangende bodembewoner kunnen zijn voor dit aquarium?

bymPeLqztCGzdRLct5IDklAhikhOI7XN.jpeg

Bak leeg en bijna schoon, klaar om gevuld te worden!!

Filter ge�nstalleerd en het filterzand erin!

Het resultaat met de stenen erin!

Tot nu toe ben ik wel te spreken over het resultaat. Vanmiddag ga ik op plantenjacht, hopelijk met succes zodat ik het af kan maken.

To be continued!

Begin met snelgroeiers. erin te zetten.
Heb je nu een voedingsbodem ,onder het zand?

Ga ik zeker doen!

Nee er zit geen voedingsbodem in, veel gelezen dat dit gaat rotten na verloop van tijd. Misschien lijkt het alsof er een voedingsbodem in zit door de schaduw / het licht, maar dit is toch echt alleen filterzand.

Ik heb hier ook Honing Goerami's zitten in mijn Juwel rekord 600. Eerst had ik een koppeltje, maar al snel heb ik er een vrouw aan toegevoegd. De man wil nog wel eens achter de vrouwen aanjagen, maar met veel verstopplekken valt het nu wel mee. Het zijn absoluut mooie vissen en ontzettend leuk om naar te kijken. Bij mij scharrelen ze de hele bak door en zijn ze erg nieuwsgierig. Ze zijn net zo goed op de bodem te vinden als in de boven laag. Zorg trouwens wel voor wat drijfplanten, dit vinden ze erg prettig.

Zelf heb ik laatst ook jongen gehad, helaas hebben deze het niet gered. Om eerlijk te zijn vond ik de bak toen te klein. Mocht ik mijn keus opnieuw moeten maken, zou ik er niet nog eens voor kiezen, want dan is een groter aquarium toch beter. Dit vooral voor de overige bewoners, aangezien de man erg beschermend is en de dames en vuurtetra's in een hoekje gedreven werden. Gelukkig valt het nu weer mee en heb ik het 1 en ander veranderd in de bak zodat ze genoeg schuilplaatsen hebben.

Veel succes met je bakkie!

Thanks voor de reacties!

@Lysanne: Ik denk ook dat ik voor een harem ga met de honing gourami's. Kan het beter voor zijn dat de man het vrouwtje te erg op gaat jagen.

@jessicapilon: Cory panda heb ik al in mijn andere bak, fantastisch leuke beestjes! Voor deze bak zal een corydoras soort lastig worden omdat ik toch het liefst een Aziatische soort wil. Naar mijn weten zijn de corydoras soorten allemaal zuid Amerikaans.

Ik ben benieuwd 😉 Ook naar de rest, qua planten etc. Vind het altijd leuk om te zien wat anderen maken met vergelijkbare bakken.

Ziet er al leuk uit met die stenen zo. Komt er nog iets van een achterwand in?
Misschien vind je de Hara jerdoni iets voor op de bodem? Die worden niet zo groot en matchen volgens mij prima met de rest qua waterwaardes.

Voor de achterkant heb ik een poster van een rotswand (donker).

Thanks voor de tip! De hara jerdoni past er inderdaad super bij. Deze ga ik eens in het echt bekijken in de lfs!

De eerste planten staan erin:

vXej0_VtTZ13NXjbsxuPTQTo510u_pLR.jpeg

De waterpest laat ik ronddrijven in de bak tijdens de opstart periode. Deze ga ik vervangen voor andere drijfplanten zodra de eerste vissen erin komen.

En nu begint het wachten.. :juggle:

Ziet er leuk uit! Met alleen de stenen vond ik het wat kaal ogen, maar met de planten erbij is het wel mooi in balans. De Valisneria werkt ook je instroom netjes weg! Ben benieuwd hoe het eruit ziet als alles een beetje gaat groeien 🙂

Ik vind het een plaatje.
Vind je stenen echt heel goed neergelegd, veel diepte erin zo.
En de planten doen het er ook goed bij!
Ik heb nog altijd waterpest in mijn bak drijven. Het heeft wel iets natuurlijks en de diertjes verschuilen zich er tussen.

Een paar kleine dingetjes aangepast + 2 nieuwe plantjes:

Ftxd4L-vtCrfOg5n6X04sXzncuxQryom.jpeg

Wat vinden jullie er van?

Ik vind het een leuk ingerichte bak hoor,

Leuke bak hoor! Vind die stenen wel mooi zo.

Bedankt voor de reacties!

De drijvers die er in komen zijn ook besteld. Het is de Salvinia natans geworden!

Even een update..

De plantjes groeien mooi gestaag door en de bak draait nu een goede 3 weken. Ik heb nog wat kleine aanpassingen gedaan, de grote steen heb ik vervangen door een iets kleiner model en ook heb ik een aantal kleine plantjes toegevoegd.

NIfpRArWW6HjFFumrtwPzwF7BJephQQA.jpeg

Tijd voor de eerste bewoners!

Zoals jullie zien zijn het geen danio maragritatus geworden maar heb ik gekozen voor de trigonostigma hengeli. Het plan was om een schooltje van 10 te kopen, maar bij de lfs zwommen er 11 rond en ik kon het niet over mn hart verkrijgen om die ene daar achter te laten .. 11 stuks dus!

v5juz8.jpg

212zo.jpg

205vcj5.jpg

Over een weekje (of 2) ga ik kijken voor een koppel colisa chuna. Ik twijfel nog of ik ga voor de oorspronkelijke kleuren of toch kies voor de gold.

Ik zie nu ook dat ik wel wat mag oefenen op mijn fotografie kunsten 😳 , volgende keer beter!!

Knap ingericht,ziet er mooi uit!
Dat plantje is wel populair want is de tweede keer deze week dat ik het tegenkom.
Dat sprietige iets links van het midden tussen de stenen is geen aquariumplant.

Oh serieus? Deze heb ik ook in mijn andere bak staan en doet het daar al bijna een jaar goed!

Enig idee wat het is?

Nu ik nog eens goed kijk denk ik ook dat ik mis ben,sorry.
Dacht ff dat het Opionogoton was.

Denk dat je dit wel goed hebt gezien! Hij lijkt er i.i.g. wel verdacht veel op.. zie deze link

Maar eens kijken of we deze kunnen vervangen voor iets wat wel geheel onder water hoort! Thx voor de oplettendheid

Meestal is een eerste ingeving de juiste maar durf het niet meer te zeggen nu 😉
Is dat plantje in je andere bak wel gegroeid? als het dat is blijft het namelijk wel een aardige tijd leven in de bak.

Ik denk wel dat die eerste ingeving in dit geval juist is! :thumbs:

Echt groeien doet die niet. Maar hij staat er nog steeds mooi bij! En ik dacht altijd dat moerasplanten het maar een paar maandjes volhouden als ze geheel onder water staan

Is taai spul en zelfs winterhard als het in de tuin staat blijkbaar.

Als ik ze eruit haal dan kan ik ze dus mooi in de tuin zetten 😛

Leuk gedaan, mooie visjes :thumbs:

grt koos.

Ik heb de ophinogon vervangen voor 2 crypto's!

Resultaat:

hO8PQfr8Iw-SCgZ6jw06aOT2J7sUOpMM.jpeg

Van het weekend ga ik me verdiepen in co2 / bio co2 en daar het liefst z.s.m. mee starten! (als iemand nog een goede handleiding heeft/weet houd ik me aanbevolen)

Mooi geworden hoor! En leuke bewoners 🙂

Thanks!!

Wauw, echt heel mooi ingericht! De stenen zijn lavastenen zo te zien?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan