Wat is er nieuw

Aalsmeer (NL) - Aquaplantsonline

Tiny_25

Well-known member
Lid geworden
17 januari 2013
Dat deze topwebshop er nog niet bij staat!!
Niets dan lof over deze webshop.
Goede klantenservice.

Hoe zijn jullie ervaringen?

Tot nu zelf ervaren dat er binnen een dag, vaak dezelfde dag, moeite wordt gedaan je telefonisch te bereiken om te bespreken wat je wensen zijn bij het oplossen van een klacht maar ook wanneer er lang wachten is op een uit voorraad artikel. Bij dat laatste bleek goed dat ze zelfs na drie weken (feestdagen zaten er tussen en leverancier bleek langer gesloten) nog mijn bestelling in de gaten hielden en tussendoor bij mij checkten of ik nog wilde wachten op dat ene artikel of dat ik het pakket al verzonden wilde hebben. Klasse!

Al meerdere malen besteld, telkens keurig en snel geleverd, actuele voorraadstatus van deze webshop werkt ook perfect.

ook heb ik nu weer al mijn planten daar besteld. keurige planten. Zeer netjes verpakt en altijd precies op tijd geleverd.

Inmiddels al zeker 10x daar besteld, toevallig laatst een probleempje gehad met defect, keurig geholpen en snel opgelost zelfs.

Fijne webwinkel waar we al meerdere jaren meerdere keren plantjes en hardware besteld hebben.
Enige puntje wat ik ze zou kunnen aanraden is om de voorraad van de hardware iets ruimer aan te houden. Ook al staat het netjes aangegeven dat het niet op voorraad is is het aantal wat er wel is soms aan de lage kant mijn inziens maar goed ik run het bedrijf niet en kan me voorstellen dat er aan te hoge voorraad ook een risico kleeft.

Daarnaast vind ik een paar dagen wachten niet zo'n ramp echter als ik voor hetzelfde geld ergens anders hetzelfde wel snel krijg ben ook ik geneigd om daar dan te bestellen.
Bij de laatste bestellingen van deze week waren zij goedkoper en wachten we dus een paar dagen langer 😉

Fijne webwinkel waar we al meerdere jaren meerdere keren plantjes en hardware besteld hebben.
Enige puntje wat ik ze zou kunnen aanraden is om de voorraad van de hardware iets ruimer aan te houden. Ook al staat het netjes aangegeven dat het niet op voorraad is is het aantal wat er wel is soms aan de lage kant mijn inziens maar goed ik run het bedrijf niet en kan me voorstellen dat er aan te hoge voorraad ook een risico kleeft.

Daarnaast vind ik een paar dagen wachten niet zo'n ramp echter als ik voor hetzelfde geld ergens anders hetzelfde wel snel krijg ben ook ik geneigd om daar dan te bestellen.
Bij de laatste bestellingen van deze week waren zij goedkoper en wachten we dus een paar dagen langer 😉
koop eigenlijk online alleen daar, en fysieke winkels af en toe eens wat.

Fantastische winkel. Heb hier al zo vaak besteld en is altijd goed. Ze kunnen ook producten aan de shop toevoegen als je ze even belt of mailt.

Ik heb hier tweemaal een pakket voor een nieuw op te starten bak besteld; eenmaal jáááren geleden, ik weet niet eens meer welke bak; en vorige week voor mijn nieuwe start met de Lido 120.

Beide keren was ik onder de indruk van de hoeveelheid plantjes die ik kreeg voor de prijs, en van de kwaliteit. De planten zien er gewoon echt fris en gezond uit, zijn van een fatsoenlijk formaat, sommige zelfs stevig. Ook de verpakking was gewoon prima, de plantjes hadden allemaal lekker vochtige worteltjes en niets maakte een verlepte indruk. Als ik dezelfde planten los bij de LFS had gekocht was ik zeker 2 à 3 maal zoveel kwijt geweest, en dan is nog maar de vraag of je dezelfde kwaliteit hebt. Natuurlijk blijft het een nadeel dat je niet aan kunt wijzen welke plant je precies wilt hebben, maar als de kwaliteit van de plantjes zo goed is neem ik dat graag voor lief. Er zat werkelijk van de 8 soorten in het pakket niets bij dat ik het geld niet waard vond.

Vorige week wilde ik het goed timen met de inrichting van mijn bak en heb ik van tevoren per Whatsapp geïnformeerd wanneer ik ze het beste kon bestellen om ze vrijdag of zaterdag binnen te krijgen, omdat ik wist dat ik dan tijd zo hebben om ze meteen te planten, en kreeg daar direct duidelijke instructies over, en de levering kwam precies op de voorspelde dag binnen. Ik had ook nog diverse accessoires en aquariumbenodigdheden erbij besteld, en ook dat klopte allemaal perfect, en voor nette prijzen.

Kortom, voor één plantje is het misschien niet zo voor de hand liggend om die online te bestellen, maar als je wat meer planten tegelijk nodig hebt vind ik deze webshop een absolute aanrader. Mij gaan ze er zeker terugzien.

Kwam net wel achter een minpuntje en dat is een extra bijdrage als je onder de 15 euro besteld. Stel ik koop iets van 12 euro dan komt daar nog bijna 3 euro extra bij en de porto.
Nu snap ik wel dat inpakken ook geld kost maar als ik in een winkel info en voorlichting vraag bij een artikel van 12 euro dan kost dat ook misschien wel 5 min en dan hoef ik ook geen extra bijdrage te betalen.
APO is verder een prima zaak maar dit vindt ik persoonlijk jammer. Dat kan klanten die iets "kleins" kopen ervan weerhouden om iets te bestellen.

John je hebt tegenwoordig bijna overal verzendkosten. En terecht lijkt me. De handel moet toch verpakt en verzonden worden. De bezorgers moeten ook betaald worden. En ze rekenen tegenwoordig ook dieseltoeslag. Wij als bedrijf verzenden ook niet gratis.

Ze kunnen ook 10% bij de verkoopprijs opzetten en dan gratis versenden. Dan gaan we als consument ook klagen

Bij Wehkamp enzo kun je gratis bestellen en niet meer gratis retourneren. Moet je ook betalen.

Hier een mooie uitleg over verzendkosten. Lees dit maar eens goed dan snap je waarom ze bij lage bedragen kosten rekenen.

https://www.ondernemeneninternet.nl/verzendkosten/

Laatst bewerkt:
Kwam net wel achter een minpuntje en dat is een extra bijdrage als je onder de 15 euro besteld. Stel ik koop iets van 12 euro dan komt daar nog bijna 3 euro extra bij en de porto.
Nu snap ik wel dat inpakken ook geld kost maar als ik in een winkel info en voorlichting vraag bij een artikel van 12 euro dan kost dat ook misschien wel 5 min en dan hoef ik ook geen extra bijdrage te betalen.
APO is verder een prima zaak maar dit vindt ik persoonlijk jammer. Dat kan klanten die iets "kleins" kopen ervan weerhouden om iets te bestellen.
Eén van mijn LFS's heeft een mooie website waarop je kunt zien wat ze aan planten hebben. Nou neem ik als volstrekt willekeurig voorbeeld een veelgebruikte soort: Anubias Nana.

Bij die LFS staan vier soorten Anubias op de site, waaronder dus de Nana, allemaal voor EUR 9,50.
Bij APS staan misschien wel 20 soorten; de Nana kost hier EUR 4,09.

Als ik er één koop zit ik inclusief die bijdrage van 2,90 nog steeds onder de prijs van de LFS, maar dan heb je natuurlijk nog de portokosten. Als ik er twee koop ben ik bij APS incl. verzendkosten nog steeds goedkoper uit dan wanneer ik naar mijn LFS rijd om ze daar te kopen: tweemaal 4,09 + 2,90 verzendkosten + 5,25 porto = 16,33, bij de LFS tweemaal 9,50 = EUR 19,-

Kortom: ik kan ze geen ongelijk geven dat ze bij zo kleine bestellingen wat verzendkosten rekenen. Ik vind de grens van 15 euro nog laag, en de verzendkosten van EUR 2,90 eigenlijk ook.

Laatst bewerkt:
en de verzendkosten van EUR 2,90 eigenlijk ook.
Verzendkosten zijn 5,15 bij DHL aan de deur en anders 4,95 maar geen 2,95.

Maar goed het is niet de bedoeling om hier te discussiëren over of het al dan niet terecht is die toeslag maar het viel me op en ik wilde het wel even melden en persoonlijk vindt ik het jammer.

https://www.aquaplantsonline.nl/service/

Nou nee, iedereen mag zn mening over iets hebben en dat is prima. Het wordt duidelijk aangegeven bij een bestelling dus dat is ook prima.
Het is en was ook niet mn bedoeling om iets aan de kaak te stellen maar het is iets dat me opviel en dat wilde ik alleen even melden.
Moet zeggen dat de site er verder prima uitziet. Het was al even geleden dat ik daar had gekeken.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan