Wat is er nieuw

aanschaf achterwand grote prijs verschillen

kimielco

Well-known member
Lid geworden
5 augustus 2014
Bij mijn zoektocht naar een nieuwe achterwand kwam ik van een bekend aquarium merk wel 10 verschillende prijzen tegen uiteraard gaat het hierom hetzelfde type.

Zo heb ik een achterwand gekocht waarbij het verschil op liep tot wel �50,00. En dat voor het zelfde merk en type!

Mijn vraag aan jullie is, wat zijn jullie ervaringen!

Misschien kunnen we hier een lijst weergeven wat waar voor welke prijs aangeboden wordt.

Uiteraard wil ik best het aquarium merk noemen als dat toegestaan is!

Ik heb een Ekol Szmaj in mijn 80 cm beter bak. Was een plaat van 1 meter, ultra dunne wand, en ziet er zeer natuurgetrouw uit. Bij die van bv. Juwel zie je dat het nep is, hier niet.

Ze zijn verkrijgbaar in alle soorten tinten en kleuren.

En het is ook nog eens goedkoop. Ik heb iets van een 49 euro betaald. Ze worden ook verdeeld onder de naam Akwaline. Dat zijn dezelfde wanden, maar kosten een stuk meer.

Vergis je niet,in polyester,of echte Akwaline.
Akwaline zijn gegoten achterwanden, en kunnen makkelijk breken.

Had met iemand in Amsterdam geruild, hij een filter, Ik zijn Akwaline achterwand.
Nou, waren er 3 geworden, zo in karton verpakt. zonder bescherming.

Dus, dat goedkoper gaat niet op.

ik zelf heb Juwel Root gekocht en het prijs verschil was behoorlijk groot.

Bij de Duitse doe het zelf keten was deze �40,00 (Rock) de Root was �47,00. Omdat de Root een levertijd had van 6 weken heb ik deze daar niet gekocht.
Ondertussen heb ik bij een terrarium bouwer de Root ook voor �40,00 gekocht,maten 60x55

Als je bij diverse lfs of internetshop kijkt kosten ze vari�rend van �93,00 voor de Root tot �53 voor Rock

Ik kan jullie misschien wel een tip geven. Google maar eens naar het merk Nautic. Beginnen bij 15 euro 60x45cm. Heb zelf het type 'wall'.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan