Wat is er nieuw

Aanslag op grind

• Onderwerp starter Onderwerp starter Kleine gup
  • Startdatum Startdatum
K

Kleine gup

Guest
Ik maak me zorgen over vermoedelijke schimmel in mijn 3 dagen oude aquarium. ik denk dat het komt omdat mijn dwerg-algeneter zijn voer niet eet. graag advies.
20161207_225043.jpg
20161207_225205.jpg
20161207_225137.jpg

20161207_225205.jpg

20161207_225137.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
lijkt mij op voer dat niet opgegeten word en dus gaat ontbinden.

even wat anders en dit zeg ik puur als liefhebber voor aquariumvissen:

deze grond is niet geschikt voor welk aquarium dan ook. zoals je nu al kan zien gaat er heel veel vuil tussen zitten wat daarna gaat liggen rotten. als er iets slecht is voor je aquariumwater is het wel rotting.

zomaar vissen in een nieuw aquarium stoppen is niet verstandig. kans dat ze over een paar weken allemaal dood zijn is aanwezig.

dwergalgeneter.. wat vaak als algeneter word verkocht eten misschien wel helemaal geen alg. weet je de exacte naam van deze vis?

ik wil best snappen dat je je aquarium heel mooi vind zo, maar de bewoners van je aquarium zullen je er niet dankbaar voor zijn. en bij mij staat diervriendelijkheid boven wat ik mooi vind.

nogmaals ik zeg dit als liefhebber voor de vissen en niet om je af te kraken.

Wat voor grond zou ik moeten halen, en hoe kan ik deze het best vervangen? ik zal achterhalen wat voor bis het precies is, ik heb vis en voer bij de zelfde winkel gehaald, op aanraden van de verkoper.

Maar deze verkoper zei ook dat ik binnen 24 uur vissen moest nemen omdat anders de bacterieen die ik heb toegevoegd niet goed zouden groeien.

Welke en hoeveel vissen heb je nu, en hoe groot is je aquarium en hoelang draaid deze al.
Daarmee kunnen we je al beter adviseren.

Oh en een totaal foto van de bak zou ook welkom zijn om alles beter te begrijpen

Voor wat de "schimmel" betreft denk ik dat Richard gelijk heeft. Lijkt erg veel op voedsel dat aan het ontbinden is.
Die gekleurde steentjes is wel leuk om te zien, maar ik denk dat de vissen en plantjes er niet zo blij mee zijn.

Ik zal binnenkort een foto maken.

2 guppies en een algeneter die niet veel groter word dan de guppies.

Bak van 15L

1 snelgroeiende en 1 langsaam groeiende plant.

Verwarmelement

Pompje

Bacterieen toegevoegd. en een stofje dat bacterieremmers uit kraanwater haalt.

Water is iets meer dan een week oud. visjes zitten er nu pas een paar dagen in

Dat bakje is wel klein voor vissen denk ik.

Heb je een testkoffer?

Een algeneter welke niet groter dan de guppen word zal nog moeten worden uitgevonden.
Helaas is de bak zoals gezegd te klein voor vissen, alleen garnaaltjes zouden daarin kunnen.

Tip, breng de vissen terug naar de winkel, lees je eerst even op dit forum goed in en begin dan opnieuw met deze mooie hobby, vragen zijn altijd welkom.

Kijk eens op onderstaande link...
http://www.aquaforum.nl/threads/interessante-artikelen-voor-starters.25326/

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan