Wat is er nieuw

Aansluiting Co2 Fles

Soundwave

Well-known member
Lid geworden
28 juli 2024
Leeftijd
41
Goedemorgen,

ik heb nu momenteel een 500 gram co2 fles, maar ben aan het kijken of ik er een 2e 500 gram bij koop of eventueel een iets grotere.
Bij de grotere zit ik te denken om deze aan te schaffen bij een indistruele leverancier zoals voornegas , ik heb ze even een mail gestuurd met de vraag voor de kosten.
Maar weten jullie of die aansluiting op de fles wel het zelfde is als de standaard aansluiting op de bekende flessen van o.a. Aqua - Noa ?
Zijn er nog meer dingen om rekening mee te houden?
Hoe zit het bijvoorbeeld met de o ring ?

Wie weet raad? lees het graag 🙂

Koolzuur-10kg.jpg

Zover ik weet is die aansluiting die je daar koopt gelijk want ik laat mn 4 flessen ook vullen bij een industrieel leverancier. Soms verkopen ze gebruikte flessen en dat zou je kunnen vragen.
Je doelt denk ik op de 0 ring van je drukmeter want op de fles zit niet de o ring. Dus de fles koop je vermoed ik zonder de o ring.

Zover ik weet is die aansluiting die je daar koopt gelijk want ik laat mn 4 flessen ook vullen bij een industrieel leverancier. Soms verkopen ze gebruikte flessen en dat zou je kunnen vragen.
Je doelt denk ik op de 0 ring van je drukmeter want op de fles zit niet de o ring. Dus de fles koop je vermoed ik zonder de o ring.
Dat denk ik dan ook, bij de set van planted-box zit deze standaard op de fles gemonteerd staat er in de handleiding.
Moet je die dan vervangen en/of plaatsen? enig idee?

Normaal zit de O ring in je schroefdop van de meters. De afmetingen zijn bij de ruilflessen/navulbare flessen standaard, behalve bij wegwerpflessen

Dit is het stukje uit de handleiding
IMG_2075.jpeg

Lees ik dan verkeerd? (denk het wel ;-) )

Klopt en die o ring hoort bij de drukregelaar te zitten. Ik heb enkele gehad en dus gekocht en die ring zat gewoon op/in de aansluiting van de drukregelaar.

Soms wel handig om reserve achter de hand te hebben. Bij de JBL set die ik ooit had zaten zwarte rubbers, en die gingen wel eens stuk. Nu heb ik een set met een Witte, harde, ring die gaat dus niet zo snel stuk.

Soms wel handig om reserve achter de hand te hebben. Bij de JBL set die ik ooit had zaten zwarte rubbers, en die gingen wel eens stuk. Nu heb ik een set met een Witte, harde, ring die gaat dus niet zo snel stuk.
Klopt en die witte zijn veel sterker en bijna onverwoestbaar itt de dunnere zwarte ringen. O ringen op reserve is altijd aan te bevelen.

Check, dan zal hij vast op die meter zitten, wellicht dus goed om er eentje bij te bestellen bij planted, of is dit universeel?
Dan nu maar even wachten tot maandag of ik antwoord krijg op mijn vraag vanuit die gassenboer.

https://www.aquaplantsonline.nl/dennerle-co2-o-ringendichtingsringen.html

https://www.aquaplantsonline.nl/den...daFCTD447kncLPQmdLWZHmgyPmo88QBhoC6IQQAvD_BwE

Ik ben geen techneut maar de een is rond volgens mij dus ik weet niet of dat universeel is. Ik ben bang van niet. Net als Albert hen ik hier ook zo n witte in gebruik en die zijn dan weer plat. Als je een originele kan bestellen dan zou ik dat doen.

Zou ik gewoon voor de zekerheid erbij nemen. Hier viel een keer de ring eraf bij het wisselen en ik heb goed moeten zoeken om hem terug te vinden dus dan is een extra altijd goed om in huis te hebben.

Zou ik gewoon voor de zekerheid erbij nemen. Hier viel een keer de ring eraf bij het wisselen en ik heb goed moeten zoeken om hem terug te vinden dus dan is een extra altijd goed om in huis te hebben.
ik heb zojuist een zakje besteld, dan heb ik het maar in huis. De kleine fles is nog niet leeg, dus heb ik het prima op tijd in huis 🙂

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan