Aantal en verhouding Nothobranchius Rachovii


R

Ridaro

Guest
Hallo iedereen,

Ik ben mijn Rio 125 aan het ombouwen omdat ik hier Nothobranchius Rachovii's in wil gaan houden. Ik heb me redelijk ingelezen maar het enige wat ik nergens terug vind is hoeveel er in mijn aquarium zouden kunnen, en in welke verhouding (m/v). De enige andere bewoners zouden wat Neritina slakken en indien mogelijk nog enkele Atya Gabonensis zijn. De bak zal redelijk vol beplant zijn en ingericht met stenen en spiderwood op een antracietkleurige grindbodem.

Bij voorbaat dank voor de reacties
 
Dat kan natuurlijk altijd, maar het zou leuk zijn als er ook een kenner in ons gezelschap is :)

De vraag over de aantallen kan ik niet beantwoorden, maar hoe wil je starten? Zelf opkweken? Of volwassen exemplaren kopen?
 
Het is best dat hij de vraag hier beantwoord krijgt van een expert op ons forum want zo leren wij er hier dan ook allemaal van.:juggle:
 
Volgens mij is @John. daar een expert in, misschien even een pb naar hem sturen met de vraag, dan kan je het antwoord altijd weer hier posten.
 
Haha, die Ton, ik heb nog nooit een Nothobranchius soort gehad. Ik heb er dus weinig ervaring mee.
Persoonlijk zou ik ze niet in een rio 125 houden maar in een klein bakje.
Ze leven niet zo lang, dus als de vissen zijn overleden en hun eitjes zijn nog niet uitgekomen/kleine larven heb je geen vis in de rio!
Volwassen exemplaren en jonge vis is geen goede combinatie, kannibalisme is heel gewoon.
Dus eenmalig een groepje is mooi maar langdurig in een rio is gewoon niet praktisch.
Zou drie mannen en 5-6 vrouwen bij elkaar zetten. Hou er rekening mee dat hogere temperaturen de levensduur aanzienlijk verkorten.
Waarschijnlijk vinden de planten een lage temperatuur niet zo fijn.
Zou zeker proberen om via KFN een mooie groep te bemachtigen. Heb je sterke vissen voor een mooie prijs.

groetjes John.
 
Ik heb ze sinds augustus in een 70 liter aquarium zitten (goed beplant) , alléé enkel de vrouwtjes nog want het mooie mannetje heeft maar 2 weken geleefd. De vrouwtjes stellen het goed op een mengeling van regenwater/kraantjeswater. Een Ph van 7, Gh van 4 en Kh 2. De temperatuur is 23 °C.
 

Terug
Bovenaan