Aantal Kardinaal Tetra's 500L


StanVPK

Member
Lid geworden
12 januari 2021
Berichten
10
Hoi!

In het verleden heb ik een school van 100 kardinaal tetras gehouden met een school van 6 corydora panda. Dit ging super, de bak heeft een lange tijd goed gedraaid. Na een jaar heb ik het gehele visbestand verkocht om iets anders te nemen. Dit viel helaas niet goed in de smaak, dus ik wil weer terug naar toen ;).
Ik zou graag weer een grote school kardinaal tetras willen houden samen met corydoras panda, en het liefst een grotere school corydoras.
Er draaien 2 buitenboord eheim filters op (ik weet zo niet uit mijn hoofd welke uitvoering). Een is gevuld met wat filterfloss en eheim substrat pro, en de grotere zit bomvol met eheim substrat pro. Ook komt er een flink aantal planten in de bak.

Hoe kijken jullie erop om weer 100 kardinaal tetras erin te houden samen met een grotere school corydoras panda? Ik zat te denken aan 10/15 corydoras.

Ik hoor het graag en alvast bedankt :)
 
Hoe groot is die bak kwa afmetingen?
 
Hier in de rio 350 al 15 panda's zitten en dat is zeker niet te druk. Zou er in 500L, met de aanname dat die bak een stuk breder is, wel meer houden. Maar inderdaad; wat zijn de afmetingen?
 
Gezien eerdere berichten van Stan lijken de afmetingen van zijn aquarium 130x60x60. Daar zou ik wel een grotere school panda's in durven houden. Mits de filtering op orde is natuurlijk.
 
Als je niet verzuimd qua onderhoud, en observeren en je filtering is ruim overbemeten zou ik ik zo'n bak rustig 25 Corydoras en 100 kardinalen durven houden.
Enige nadeel wat ik van zo'n grote grote kardinalen vind, dat als je er 20 mist, je ze eigenlijk niet mist.
Vamdaar dat ik zeg dat je zeker regelmatig moet observeren, en (proberen) te tellen of ze het allemaal goed doen.

Enkele maand geleden is mij opa op deze manier (niet goed meer kunnen observeren) 300 kardinalen verloren door witte stip...
 
Hoe wil je 100 bewegelijke Kardinalen tellen. Ik heb er een stuk of twintig, en dat is al bijna niet te doen. Het blijft een schatting elke keer.
 
Exacte getallen tellen is inderdaad op 100+ niet te doen. Maar je kunt inderdaad wel een schatting maken, en in de gaten houden of ze allemaal even actief zijn, en er gezond uitzien.
Ook met een groep van 100+ is dit goed te doen, aangezien afwijkingen in de groep opvallen.
 
100 kardinalen en grote groep corydoras lijkt me geen probleem.
Wel zorgen dat er voor de cory's voldoende voedsel op de bodem raakt.
 
De afmetingen van de bak zijn inderdaad 130x60x60. Ik had de vorige keer dat ik er 100 kardinalen in had mijn handen vol om inderdaad alles elke dag te observeren. Hier en daar sneuvelde er een (1x per maand 1tje), maar dat is wel te verwachten.
Ook had ik moeite om de cory's goed te kunnen voeren, aangezien die kardinalen alles opvraten. Hebben jullie daar nog tips voor?

Ik zal starten met 50 kardinalen en 10 cory's, en na een aantal weken meer bijvoegen
 
De afmetingen van de bak zijn inderdaad 130x60x60. Ik had de vorige keer dat ik er 100 kardinalen in had mijn handen vol om inderdaad alles elke dag te observeren. Hier en daar sneuvelde er een (1x per maand 1tje), maar dat is wel te verwachten.
Ook had ik moeite om de cory's goed te kunnen voeren, aangezien die kardinalen alles opvraten. Hebben jullie daar nog tips voor?

Ik zal starten met 50 kardinalen en 10 cory's, en na een aantal weken meer bijvoegen
genoeg grond oppervlak 50pandas zou ook nog wel kunnen zonder problemen gaat hier ook prima pandas blijven ook iets kleiner dan andere cory soorten is mijn ervaring
 
De afmetingen van de bak zijn inderdaad 130x60x60. Ik had de vorige keer dat ik er 100 kardinalen in had mijn handen vol om inderdaad alles elke dag te observeren. Hier en daar sneuvelde er een (1x per maand 1tje), maar dat is wel te verwachten.
Ook had ik moeite om de cory's goed te kunnen voeren, aangezien die kardinalen alles opvraten. Hebben jullie daar nog tips voor?

Ik zal starten met 50 kardinalen en 10 cory's, en na een aantal weken meer bijvoegen
Voeren nadat het licht savonds uit is en tabletten voeren kan helpen.
 
Beter om de 2dagen veel voeren dan 2x per dag een beetje.
Ik zou een hoeveelheid voeren die minimaal 1 uur na voeren nog niet op is.
 
Beter om de 2dagen veel voeren dan 2x per dag een beetje.
Ik zou een hoeveelheid voeren die minimaal 1 uur na voeren nog niet op is.
En dan voeren met granulaat en tabletten neem ik aan
 
Zoveel mogelijk dierlijk voor de corydoras. Tabletten van www.voervoorvis.nl zijn ze hier echt dol op en vallen rustig uit elkaar, ook prima voor de andere bewoners dus
 

Terug
Bovenaan