Aantallen?


ibbe

Well-known member
Lid geworden
29 juni 2011
Berichten
340
Locatie
België
Hallo,

In mijn gezelschapsbak (Dubai 120) zitten nu 3 betta vrouwtjes en een 25 tal kegelvlekjes.
Er zijn ook nog 3 cory's die overgebleven zijn uit een ander aqua.
Nu zou ik hier graag nog een tweetal betta vrouwtjes bijzetten, maar weet dat dit niet altijd evident is. Wat denken jullie hierover?
Verder zou ik graag nog uitbreiden met wat oto's (een 8 tal?).
Op de bodem zou ik ook graag nog iets willen. Ik dacht hier aan ofwel een groepje cory's ofwel een groepje kuhli's.
De cory's zou ik een kleinblijvende soort nemen en hier een 15 tal stuks nemen.
Maar ik neig nu eerder naar een groepje kuhli's, maar weet niet goed hoeveel ik hiervan dan zou nemen, wellicht kunnen jullie me hierbij helpen.

Groeten
Ibbe
 
In totaal 5 betta vrouwtjes in een Dubai 120 (dat is 240L toch?) moet makkelijk kunnen. Je loopt echter bij bettas altijd het risico dat je een exemplaar treft die gewoon niet met andere samen kan (ook bij vrouwtjes kan dat) en je hebt dus altijd een uitwijk nodig mocht het fout gaan. Meer dan 5 zou ik ook nog aandurven als het een goed beplante bak is.

Kuhli's op de bodem zou kunnen alleen zie je er niet zo veel van, 10 -15 stuks?
Corydoras op de bodem vind ik persoonlijk iets leuker en moet ook makkelijk kunnen.
 
Ik zou die cory die je nu hebt zeker aanvullen met nog 10 erbij minimaal. ( wel van hetzelfde soort)
 

Terug
Bovenaan