Aanvullen Regenbogen.....


SandraGup

Well-known member
Lid geworden
12 juni 2017
Berichten
98
Leeftijd
51
Locatie
Geldrop
Hallo,

Helaas is bij ons aanschaf van ons vorige aqaurium de verkeerde bodem verkocht met als gevolg bodemrot, en meer en daardoor foute waardes(lang verhaal, zeer korte uitleg)....resultaat een bacteriële infectie in de darmen bij de vissen. Meerdere vissen dood. Eindstand: nog 5 regenbogen over van de twaalf....en nog wat andere, dit licht ik zo toe.

Mede door verbouwing en het eventueel moeten verplaatsen van het aqaurium en daarbij deze ellende hadden we besloten om helemaal overnieuw te beginnen. Nieuwe bak, nieuwe filters, nieuwe planten, hout...alles. Niets van de oude bak gaat mee behalve de beestjes.

Nu hebben we het volgende: Een Aquatlantis Fusion Horison 200 (200 cm en 581 liter) met (luminus) led, CO2 systeem, 2 x Eheim Professional 4+ 350, 2 maal verwarming. Op ons gemakje aan gepland en ingedraaid en vorige week rustig aan de vissen die we overhebben over gezet. Dit is het bestand wat we hebben: 7 cory's in verschillende soorten, 6 kuhlii's, 3 nanostromus beckfordi (zijn er te weinig maar ik wil geen schooltje meer, maar ze mogen wel blijven), 2 xiphophorus (van de kinderen), 3 farlowella acus, ong 26 paracheidon simulans, 2 melanotaena boesemani en 3 melanotaena lacustris. En een paar amano en vuur garnalen.

Mijn vraag dan: Ik wil de regenbogen aanvullen, hoeveel kunnen er nog bij ??

Boesemani is nu 1 man 1vrouw

lacustris is nu 2 man 1 vrouw.

Zo dat was toch nog een heel verhaal....

Bedankt voor de tips alvast.
Aquatlantis.jpg
 

Terug
Bovenaan