Hier op het forum staat een topic over planten en vissen uit West Afrikaans.
http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=765635&page=2ubb=showflat&Number=765635&page=2
Mss kan je daar nog wat meer idee-tjes opdoen.
Zelf ben ik ook lang op zoek geweest naar een geschikt voorgrondplantje dat biotoopcorrect is. Ranalisma humile, was wat ik zocht, maar dus nergens kon vinden. Ik ben dan afgeweken van het biotoop verhaal en heb de ranalisma vervangen door sagittaria subulata, wat er ongeveer hetzelfde uit ziet en op een gelijkaardige wijze groeit. Dit plantje is wel niet altijd een laag blijvend voogrondplantje, het maakt soms uitlopers naar donkerdere delen van het aquarium, waar deze uitlopers dan uitgroeien tot stengels van wel soms 20cm lang. Dus een ideale oplossing is het niet.
Wat je bijvoorbeeld wel kan doen, is kleine stukjes kienhout beplanten met anubias nana en deze dan voorin leggen. Of kokosnoten, eventueel ook laten begroeien met afrikaans mos leptodictyum riparium. Dit heb ik zelf ook gedaan en het zijn goeie schuilplekken voor dkk en jonge killi's.
Als drijver zou ik je Ceratopteris cornuta willen aanraden. Of dit plantje zijn oorsprong vindt in West Afrika kan ik je niet vertellen, maar het komt daar wel voor. Persoonlijk vind ik dit ook een ideale plant om te gebruiken als afzetplek voor killi's. Hou er ook wel rekening mee dat de annulatussen graag wat oppervlak vrij hebben. Als je voldoende hoogte hebt onder je lampen kan je ook waterhyacint nemen.
Je biotoop ziet er al heel mooi uit en als je geen biotoopcorrecte voorgrondplantjes kan vinden, is het mss meest biotoopcorrect om er dan ook gene te zetten,

Persoonlijk heb ik dus het biotoopcorrecte verlaten, doe wat je zelf leuk en mooi vindt, jij kijkt tenslotte het meeste naar jouw aquarium.