Wat is er nieuw

Aanzuiging filter te hoog

• Onderwerp starter Onderwerp starter smidsy
  • Startdatum Startdatum
S

smidsy

Guest
Beste allemaal,
Ik ben mijn bak aan t inrichten, alleen kwam tot de ontdekking dat mijn aanzuigkorf wel erg hoog zat, ik weet dat er nog zand in moet, maar dan nog.....
Of lijkt jullie dit geen probleem??

IMG_20190302_193628.jpg

Dat is de normale hoogte, anders zuigtie ook je bodemsubstraat op en verstopt de boel

Vind het wel een mooie hoogte.

Zo’n ding is ook niet bedoeld als stofzuiger he!

Lijkt ook mij prima

Haha top!! Jullie hebben de aanzuigkorf ook gewoon recht naar beneden en niet haaks?

Nee niet haaks, dat zou ook vrij raar staan.

Oke... in een vorige bak had ik dat wel aangezien ik hem ga wegwerken door er stenen voor te stapelen.... doet hij dan zo zijn werk nog wel goed genoeg?

Zou hem niet wegwerken achter stenen want dan kan er veel vuil niet opgezogen worden

Gewoon een valisneria voor zetten bijv.

Ik wou een soort van tunnel maken... maar dat is dus geen goed voor idee begrijp ik....

Wordt die erin gezogen, schiet ook niet op.
zouer wel wat omheen den , fijner gaas, anders zuigt hij de jonge vissen op.

En een tunnel? voor wat?

Nou euhm om niet de aanvoer te veel te blokken.. dus steen links van de afvoer, steen rechts en er een bovenop...
Als je er wat omheen doet, blijft t er dan niet tegen plakken al t vuil?

Dan doe je het niet.
Je komt er vanzelf wel achter.

Ik zou hem gewoon verticaal houden en maskeren met wat planten zoals aangegeven.
Als je teveel hardscape ervoor zet dan blokkeer je de stroming waardoor het vuil op de bodem blijft liggen.

Ik zeg niet dat ik t niet doe, er staat toch een vraagteken....

Ok dan denk ik dat ik wat kleine steentjes er neer leg en dan wat planten ervoor en rechts ernaast pas begin met de grote stapel stenen....

• Leuk
Waarderingen: FvdP
Merk weinig van vuil wat blijft liggen, en mijn aanzuigpunten zitten toch aardig achter stenen verscholen.

eens in het jaar til je de bovenste stenen op en maak je even goed schoon ook tussen de stenen, niet te moeilijk over doen.

Top haha... ga t niet helemaal vol bouwen maar zal er wel wat omheen bouwen...

Als je er wat omheen doet, blijft t er dan niet tegen plakken al t vuil?
Ja dat wel, in mijn geval moet ik wel voor de garnaaltjes, maar er staan planten voor dus ik zie er niets van.

Die krijg ik niet... en af en toe een klein visje wat t niet haalt tegen de zuigkracht in is ook niet heel erg... wil toch niet bewust gaan kweken...

Wat zijn trouwens de voor en nadelen van of een spraybar, of zon driekhoekje wat er nu op zit??

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan