Wat is er nieuw

Aardlek omgeslagen, advies nodig

1 ervan zal voor je wasmachine zijn.
Dat zou verklaren waarom ik in de keuken waar de wasmachine staat, zoveel tegelijk aan kan zetten.
Goed dat je het zegt, anders had ik het denk ik niet opgemerkt.

Ik heb er inderdaad 3.
Zou eens moeten testen wat op welke groep staat. Op groep twee (die om sloeg) in elk geval de hele achterste helft van de flat.
Blijven nog de voorste helft van de woonkamer en de extra slaapkamer over. Kan me bijna niet voorstellen dat die elk op 1 groep staan.

Moet je een close up hebben van dat schema dat bij de schakelaars staat? Heb je daar wat aan?
Kan ik morgen als het licht is maken.
Mwa als die 3 “blokjes” alles is wat er in je groepenkast hangt heb je 3 ALA’s en verder niks.

Sws is een groepenverklaring in je groepenkast geen slecht plan om te maken.
Een post-it waarop staat wat waarop is aangesloten is al voldoende

Teveel vermogen (Wattage) op een groep kan zorgen voor het uitspringen van de groep maar ook kortsluiting. Dat hoeft niet direct kortsluiting te zijn van iets dat stuk is. Je kan het zelf, op allerlei manieren ook verzorgen. De beste manier om erachter te komen is; wat deed je op het moment van het gebeuren? Als dat niets oplevert; wat ws je laatste actie voordat het uitspringen plaatsvond?
Inderdaad gewoon alle stekkers van de groep uit halen en dan stuk voor stuk terug plaatsen en kijken bij welk hij dan uitklapt. Bij mij was het ooit de koelvries in de schuur het

Heb weer stroom sinds een krap uur.
Ik zag mijn geest al kruipen toen alles uitviel. "Hoe los ik dit op, wie moet ik hiervoor bellen etc".

Weer met een zaklamp naar de aardlekschakelaars en die stonden allemaal goed. Toen begon het kwartje te vallen. En toen ik naar buiten keek wist ik genoeg.
Pfoei... was even schrikken.
Nooit fijn stroomstoring ik denk meteen aan mijn aquarium. Zoals filters enz. Laatst was de aardlek ook uitgeschakeld door de koelvries maar dat was snachts. Geen idee hoe laat het begon.

Soms is een oorzaak niet te achter halen helaas
Hier gebeurt het ook heel af en toe dat er een groep uit valt oorzaak is niet te achter halen netwerkbeheerder en vonken trekker van de woningbouw kunnen geen oorzaak vinden
Alle test methodes die je zelf kan doen geeft ook geen oorzaak
Nooit fijn stroomstoring ik denk meteen aan mijn aquarium. Zoals filters enz. Laatst was de aardlek ook uitgeschakeld door de koelvries maar dat was snachts. Geen idee hoe laat het begon.
Dat loopt gelukkig niet zon vaart hier vorig jaar een kleine 4 uur zonder stroom gezeten (en bedankt kraanmachinist) totaal geen last gehad met de bakken

Mwa als die 3 “blokjes” alles is wat er in je groepenkast hangt heb je 3 ALA’s en verder niks.

Sws is een groepenverklaring in je groepenkast geen slecht plan om te maken.
Een post-it waarop staat wat waarop is aangesloten is al voldoende
Dit is inderdaad alles wat er hangt.

Inderdaad gewoon alle stekkers van de groep uit halen en dan stuk voor stuk terug plaatsen en kijken bij welk hij dan uitklapt. Bij mij was het ooit de koelvries in de schuur het
Dus gedaan maar hier klapte er niets uit.

Dat loopt gelukkig niet zon vaart hier vorig jaar een kleine 4 uur zonder stroom gezeten (en bedankt kraanmachinist) totaal geen last gehad met de bakken

Ja natuurlijk maakte ik me er zorgen over maar was wel vol vertrouwen dat het filter het zou gaan redden, ook als het 4 uur zou duren. Intern filtertje, lage bezetting. Met name die lage bezetting.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan