Achteraf een achterwand plaatsen?


B

BvdW

Guest
Hoi!

In het weekend krijg ik vaak de gekste idee�n. Vandaag mijn hele aquarium verbouwd en baal nog steeds dat er geen achterwand in zit. Het binnenfilter van Juwel is er al uit tegen de tijd dat ik het onderstaande wil gaan doen, ben alleen benieuwd of het een goed idee is:

- Plaat plexiglas kopen ter grootte van de hele achterwand
- Achterwandmodules van Juwel op deze plaat lijmen
- Laten drogen
- Hele gevaarte achter in de bak laten zakken

...en klaar? Of niet?
 
Ik denk dat de achterwand een te groot drijfvermogen heeft.
Ook blijft er dan water achter de wand stilstaan wat me ook niet echt bevorderend voor de waterkwaliteit lijkt.
 
Als plexiglas teveel drijft, is een echte glazen plaat wellicht een optie. Het idee is dat 'ie zo strak mogelijk tegen de achterruit komt te staan maar dus ook weer niet mag omvallen. Ik had gedacht dat met gelijmde magneetstrips o.i.d. te gaan organiseren. Er staat dan hooguit een millimeter of twee water stil achter de wand.
 
Je zou ook een stukje uit de achterwwand kunnen snijden en er een tegeltje in kunnen lijmen, zinkt geheid.
Bovenkant van de achterwand boven water vastkitten en de zijkanten klemvast en het kan geen kant meer op.
 
Waterstand 3/4 verlagen,zodat de vissen nog zwemmen. filter uitstroom naar voren. planten goed leggen.
De ruit goed drogen. met keukenrol nadrogen.
Maak de platen op maat.

Doe dotjes kit 10 cm boven de waterlijn, en hoger.
hou de platen op zijn plaats met 1 cm dunne stokjes.
En druk stuk tegen de platen en tegen de voorruit .
drukstuk ,dat de wand niet beschadigt.

na een uur weer 10 cm water erin.
Dan elk uur water erin,tot de helft.

Verder laten drogen,dan navullen.
 
Liep net ook tegen Adheseal aan, een kit van Innotec waarmee schijnbaar onder water gelijmd kan worden zonder gevaar voor vissen. Dat klinkt ook wel als een optie. Of de bak voor tweederde laten leeglopen en alleen het bovenste stuk van de achterwand verlijmen met normale aquariumkit..

..keuzes keuzes... ik ga er een nachtje over slapen. ;)
 
@Bertus
Ik had je reactie nog niet gezien. Klinkt als een haalbaar verhaal! Dat gaat 'm waarschijnlijk worden zo denk ik.
 
Moet lukken,hoor.
Goed laten opharden,de siliconen kit,Of Adheseal. Ken ik niet, zoek het op.

Lijmkit.

Siliconen toch beter.
 
plexiglas aan de onderkant in een L profiel/hoek buigen, dit onder het zand schuiven en alleen de bovenkant (boven water) met kit vastzetten.
als je alles heel precies maakt moet t kunnen

maar een grijze speciekuip halen en even alles eruit halen is denk ik makkelijker.
 

Terug
Bovenaan