Achterwand en potfilter


Timmermans80

Well-known member
Lid geworden
29 september 2012
Berichten
362
Locatie
Rosmalen
Hallo allemaal

Over een maand of wat wil ik een nieuw aquarium kopen. Vermoedelijk wordt het een Eheim Proxima 325 en stap ik over op een extern filter (een T4 350 is de bedoeling).

In mijn huidige Juwel RIO 125 heb ik een achterwand en binnenfilter. Maar hoe werk ik straks met een extern filter de boel weg als ik wel een achterwand wil? Heeft iemand suggesties?

Vr gr Martin
 
Je kunt een stukje achterwand schuin in de hoek plaatsen, met onder en boven ruimte (gat) voor de in/uitlaat.
 
Niet. Als er iets is, moet je er bij kunnen.
Zonder de boel af te breken.

Plant er voor.
 
Niet zo 123, maar zie een stuk achterwand onder een hoek van 45 graden tegen de achterruit aan.
 
Ik heb hem gewoon over de achterwand heen hangen en vastgezet aan de zijruit met een zuignap:
20181209_130223.jpg


Plant ervoor en dan zie je er van de voorkant niks van:
20181209_130233.jpg
 
Optie 2 is het zuignapje loshalen van het klemmetje (laten we het even zo noemen, dat ding met het ronde uiteinde waar je de buis in klikt) en dan het pinnetje aan de achterkant in de achterwand te drukken als dat mogelijk is. Hier destijds wel gedaan, maar dat moet wel lukken met de achterwand
 
Optie 2 is het zuignapje loshalen van het klemmetje (laten we het even zo noemen, dat ding met het ronde uiteinde waar je de buis in klikt) en dan het pinnetje aan de achterkant in de achterwand te drukken als dat mogelijk is. Hier destijds wel gedaan, maar dat moet wel lukken met de achterwand

Heb je daar beeldmateriaal van?
 
Is trouwens één potfilter (zoals hierboven gemeld) voldoende?
 

Terug
Bovenaan