Wat is er nieuw

Achterwand in aquarium

tripletom

New member
Lid geworden
11 maart 2026
Leeftijd
31
Achterwand in aquarium zelf
Heb deze geplaatst maar merk dat er vuil achter zit.
Langs de rechtse kan is die toe . Maar links is die niet toegekit . Hoe kan ik dit oplossen ?
Ik dacht aan een stuk beneden weg te smijden aangezien vuil toch op de bodem beland en dan zo telkens toch proper is .
Of hoe zou ik dit op kunnen lossen zonder vissen er uit te doen ?

Ik denk dat hoe dan ook de vissen er tijdelijk even uitmoeten, zodat dit probleem goed kan aanpakken. Een stukje eruit snijden zou kunnen afhankelijk van het materiaal waar de achterwand van gemaakt is.

Ik zou ook zeggen dat ie leeg moet als je 't goed wil oplossen, al is het maar tijdelijk. Je kan je vissen/inhoud prima een dag of wat in een schone speciekuip laten rondzwemmen. Filter/verwarming/planten mee over en je hebt de tijd om het opnieuw te kitten of eruit te halen. Let wel, oude en nieuwe kit hechten niet aan elkaar.

Zou ook kiezen om de vissen uit te vangen.
Geeft jezelf wat meer rust en kun je het goed oplossen ipv half.
Speciekuip of koi bowl is sowieso praktisch om altijd in huis te hebben voor noodgevallen dus goed moment om er een aan te schaffen als je er geen hebt.

Achterwand in aquarium zelf
Heb deze geplaatst maar merk dat er vuil achter zit.
Langs de rechtse kan is die toe . Maar links is die niet toegekit . Hoe kan ik dit oplossen ?
Ik dacht aan een stuk beneden weg te smijden aangezien vuil toch op de bodem beland en dan zo telkens toch proper is .
Of hoe zou ik dit op kunnen lossen zonder vissen er uit te doen ?
Wat de rest zegt: mee eens. Vissen tijdelijk eruit is vaak het veiligst. Maar voordat je de hele bak overhoop haalt: kun je een foto sturen van de situatie?

Als we zien om wat voor achterwand het gaat en hoe groot de spleet is, kunnen we gerichter meedenken.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan