Achterwand moet zwart, maar hoe?


T

Tjeerds

Guest
Van mijn nieuwe aquarium zou ik de achterwand graag zwart willen.

Nou heb ik een rol plakplastic gekocht maar twijfel daar sterk over. Dat moet ik aan de buitenkant plakken, dit maakt dat de lijmkant de kant zal zijn die in zicht zit. En als ie dus maar ergens niet goed zit dit meteen zichtbaar is.
Hier wil ik me dus eigenlijk niet aan wagen.

Nou las ik gisteravond tot mijn grote verbazing dat schoolbord-verf ook kon, vanmorgen heb ik daar even op verder gezocht maar nu zie ik ook andere soorten verf voorbij komen.

Wie heeft er hier nou goede ervaringen en met welke soort verf? Dit lijkt me stukken makkelijker dan een of ander folie.
 
Folie is wel makkelijker te verwijderen.
Heb het zelf ook en als je goed stickers kan plakken is er niks aan de hand.
Eventuele luchtblaasjes kun je lek prikken en plat wrijven.
Deze vallen dan bijna niet op, moet je echt met je neus op het glas gaan zitten.
En als er eenmaal planten in staan breekt dit ook weer waardoor eventuele oneffenheden niet meer opvallen.
Vind je het niks trek je hem er gewoon weer af.
 
GewoonJoey zei:
als je goed stickers kan plakken is er niks aan de hand.

En dat is precies de reden waarom ik liever ga kwasten, haha.
Ik ga me richten op schoolbord-verf, dank.
 
Afhankelijk van jouw aquarium formaat.
Ikzelf heb een 60cm, ik heb dus een A0 formaat zwart papier geregeld.
Super goedkoop, maar wel zwart! ;)
 
GewoonJoey zei:
Eventuele luchtblaasjes kun je lek prikken en plat wrijven.
Voordat je gaat plakken een lichte zeepoplossing op het raam spuiten. Dan kun je nog wat schuiven met de plakplastic als er blaasjes ontstaan.

~ Ivo
 
Ik heb het gewoon geverfd met schoolbord verf van de Gamma. Ik heb er twee lagen opzitten en het ziet er goed uit.
 
Mascha&Ivo zei:
GewoonJoey zei:
Eventuele luchtblaasjes kun je lek prikken en plat wrijven.
Voordat je gaat plakken een lichte zeepoplossing op het raam spuiten. Dan kun je nog wat schuiven met de plakplastic als er blaasjes ontstaan.

~ Ivo

Dit!

Mijn achterwand zag er echt vreselijk uit dacht ik maar na een nachtje drogen ( gewoon een sopje gebruikt om de ruit nat te maken, plastic er op, en droogtrekken met trekkertje) zag je helemaal niets meer van luchtbelletjes etc
 
Ik heb een rol plak-plastic liggen in de zin van 'een lijmlaag aan 1 kant', vast is vast zeg maar.

Gezien mijn motoriek en ervaringen in het verleden lijkt schoolbord-verf mij een veiligere optie dan het plastic.
Kan rustig een paar keer tot tien tellen, maar daarna.. Haha.

Of hadden jullie hetzelfde plastic en viel het mee?
Wat zou het verschil zijn? Duidelijk?
 
Joshua1302 zei:
Ik heb het gewoon geverfd met schoolbord verf van de Gamma. Ik heb er twee lagen opzitten en het ziet er goed uit.
Hier hetzelfde op twee bakken gedaan.
 
Ik heb ook weinig geduld en dat plakplastic ligt bij mij in de regel snel in de prullenbak.
Er zijn meerdere leden die schoolbordverf gebruiken dus dat is zeker een optie hoor.
 
jessicapilon zei:
Op de voorruit toch ;) :D
Uiteraard, scheelt je namelijk schoonmaken van de ruit, je ziet de alg toch niet. :D
 
Heb gekozen voor de zwarte folie deze keer en moet zeggen dat het resultaat tot nu best goed is, veel diepgang nu.
Wil voortaan niets meer op een aquarium plakken of doen en heb de folie enkel bovenaan geheel vastgezet met stevige zwarte tape zodat er geen waterdruppels tussen kunnen lopen.

Vond deze oplossing het veiligst, en het aquarium zelf blijft vrij en schoon van kit of ander spul zodat het in de toekomst beter verkoopbaar blijft (niet dat dit de bedoeling maar je weet tenslotte maar nooit... ) of de keuze hebt om het ooit overdwars te zetten als scheidingswand bv.
 
Die schoolbord-verf is subliem! Ziet er strakker uit dan ooit tevoren!
Kan het iedereen aanraden..!!
 
:)
 

Terug
Bovenaan