Wat is er nieuw

Achterwand plaatsen

• Onderwerp starter Onderwerp starter telesluier23
  • Startdatum Startdatum
T

telesluier23

Guest
Goede avond!

Ik heb een klein vraagje, ik wil een nieuwe achterwand plaatsen want in mijn eigen bak zit zo'n standaard Juwel volgens mijn kurken achterwand. Nu heb ik een klein probleempje... De stabilisatiestrip zit in de weg, het lijkt mij niet slim om die eruit te breken, gezien ik niet zo handig ben in het precies werken met dat soort belangrijke factoren.

Zou ik dan de achterwand door midden zagen en proberen zo goed mogelijk tegen elkaar aan te kitten?

Mvg,
Wouter

Bestaat de oude achterwand ook uit 2 delen?

Dat durf ik niet te zeggen. Ik heb de bak incl. Achterwand gekocht ooit 2e hands. Die achterwand zat er dus al in. Die eruit halen is geen probleem. Die breek ik wel in stukken. Maar de nieuwe past er met geen mogelijkheid in zijn geheel zo in de bak met die strip.

Hoe groot is je bak?
En uit wat bestaat je achterwand?

Als de nieuwe niet past in z'n geheel vermoed ik dat de oude ook niet paste en dus ook uit 2 delen bestaat?

80 cm, en ik durf niet zo goed te zeggen wat voor een materiaal, lijkt iets van schuim te zijn. Maar wel stevig!

Waarom zou die achterwand er niet in gaan zonder de stabilisatiestrip te slopen ?? dat mag volgens mij geen enkel probleem opleveren. Heb je een foto van je bak ??? Bovenaanzicht

Hs Aqua heeft achterwanden die voor elkaar langs schuiven, 2 helften van bijv 50cm breed voor een meterbak.
Je zet ze naast elkaar in de bak waarbij ze in het midden wat voor elkaar langsschuiven. Zie mijn topic in onderschrift pagina 1 en 2 vd inrichting.

Voorbeeld, deze heb ik dus ook in mijn bak naast elkaar staan HS Aqua achterwand

Hi�ronymus zei:
Als de nieuwe niet past in z'n geheel vermoed ik dat de oude ook niet paste en dus ook uit 2 delen bestaat?

Zou goed kunnen maar stel dat de oude achterwand wel uit 1 stuk bestaat is het toch een kwestie van beter draaien en kantelen door de ts want dan moet een zelfde maat achterwand toch weer gewoon passen zonder strip weg te halen 😉

Moet toch ook makkelijk kunnen zien uit hoeveel delen een achterwand bestaat? zie je geen naad boven in de rand?

Heb de nieuwe achterwand al liggen😉 Panorama 80 cm, heb even geen foto die ik kan uploaden. Maar is gewoon standaard. De 80*40 achterwand past er niet in zijn geheel doorgeen, de strip zit dan echt in de weg.

Ik zal eens goed gaan zoeken naar een naad! Weet ook niet of de vorige eigenaar wel aandurfde om de strip eruit te breken en te vervangen. Maar dat durf ik eigenlijk niet aan.

Misschien iets doms... maar kan t niet zijn dat gezien de kurkachtige achterwand die er nu in zit, die niet gedeeltelijk meebuigt? Iets wat deze look a like piepschuimachtige achterwand (soort rotsachtige wand) niet helemaak zal doen vrees ik!

Daar heb je wel een punt,kurk is enorm flexibel idd.
Stukje tussenuit de strip zagen en dan weer aan elkaar bevestigen met iets is ook mogelijk.

Maar werkt de strip dan nog wel zoals het moet? Heb geen zin als straks het aqua lek raakt ofso?!

Is geen probleem en beter nog dan heel de bevestigingen van de strip los te halen.
Staan foto's in het album van Mondeo en kan je zien hoe hij dat gedaan heeft.
Zal eens ff kijken of ik ze zo snel kan vinden voor je.

Kijk hier maar eens en als je precies wil weten hoe hij dat heeft gedaan kan je hem een pb sturen bv

http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads. ... ost1322568

Iig gezien dat de huidige achterwand uit 1 stuk bestaat. Maar is erg buigzaam.

Heb Mondea maar eens een pb gestuurd, maar denk dat ik zelf voor de achterwand doormidden ga. Is denk ik het veiligste om te doen!

Als je het niet ziet zitten,om de strip weer stevig te maken.Dan niet doen idd.

Seabait zei:
Hi�ronymus zei:
Zou goed kunnen maar stel dat de oude achterwand wel uit 1 stuk bestaat is het toch een kwestie van beter draaien en kantelen door de ts want dan moet een zelfde maat achterwand toch weer gewoon passen zonder strip weg te halen 😉

Moet toch ook makkelijk kunnen zien uit hoeveel delen een achterwand bestaat? zie je geen naad boven in de rand?
Daar heb je dan ook weer gelijk in 😀

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan