Wat is er nieuw

Achterwand spleet opvullen?

Had ik ookal aan gedacht, maar ben een beetje bang dat ik de bak zal beschadigen wanneer ik hem erin maak.

Had ik ookal aan gedacht, maar ben een beetje bang dat ik de bak zal beschadigen wanneer ik hem erin maak.

Hmm nou ik had de gewoon de 3 delen recht tegen elkaar gezet en gekit en gewoon in de bak verder bewerkt. Bak beschadigen.. weet niet wat jij van plant bent. Gewoon de tijd nemen!

Alvast bedankt voor de raad, ik zal het eens proberen 🙂.

Je moet zeker geen schrik hebben en al zeker niet als je je bak op zijn rug kan leggen om een achterwand te maken, er kan weinig mis gaan.
Het enige waar je voor moet oppassen is dat je je wand dan niet ondersteboven maakt, zodat alles op zijn kop staat als je je bak opnieuw recht zet. 😉 😀

Hihi zou inderdaad nog wel eens kunnen gebeuren, bedankt voor de hulp!

Had ik ook met mijn huidige aquarium. Ik had toen keuze tussen 2 opties; een 'steen' maken van piepschuim, tegellijm en epoxy, of opvullen met kit en eventueel die kit met zand/steentjes instrooien.
Uiteindelijk gewoon voor kit gekozen (zwarte of grijze tec7), lekker goedkoop en valt niet op! Eventueel zou je de achterkant van de bak op dat plekje ook kunnen beplakken met zwarte folie, maar dat vind ik persoonlijk minder mooi.
Maar mooi werkstuk hoor!

Hier wat foto's dat je kan zien wat kit met zo'n achterwand doet.
Hier de hele bak, de kit valt dan nauwelijks op. Pas wanneer je goed kijkt zie je het nog wel.
Trouwens, deze heb ik gemaakt in 3 delen. Ik heb in mijn Juwel ook een stabiliteitsstrip, en hoe leuk je het ook probeert je krijgt als je achterwand dikker is dan 5 cm op een bepaalde plek hem er echt niet in.. is mij in ieder geval niet gelukt, vandaar in verschillende stukken.
Wat me ook opviel, is dat het in mijn optiek makkelijker was om zo de wand met epoxy te behandelen, veel meer controle over of alles wel goed ingesmeerd is.
Dan kan je na het drogen veel makkelijker checken waar nog 'kale' plekken zitten, want (heb ik tenminste) als ik uit één groot stuk dat moet checken, kijk ik er al heel snel overheen!
Ben benieuwd wat je gaat maken, ik ga het in ieder geval volgen 🙂

Qz8qO6nShB1hpASvXzzalGl1IZvtEQ-p.jpeg

Tinypic besluit dat de foto's gedraaid moeten zijn..
Hier bij de boom, die zwarte streep. In het echt valt het nauwelijks op, lijkt het meer op een heftige schaduw.

En hier tussen de stenen, zonder planten zie je het goed, maar als je er een mooi plantje voor gooit valt het helemaal niet meer op 🙂

Ohja.. als ik zo vrij mag zijn nog wat leuke tips te geven 😀

-met een soldeerbouten kun je prachtig nerven in het piepschuim maken, als je een plat kopje gebruikt kan je zo grillige steenformaties nabootsen.

-ipv een platte plaat is het leuk om diepte te maken, dus een steen wat dieper, de ander die uitsteekt. Je verlichting geeft dan een heel mooie schaduw in de bak waardoor het aquarium dieper lijkt.

-als je het zo maakt dat 1 kang van het aquarium dieper licht dan de andere kant (als met die boom van mijn foto) krijg je een mooi optisch effect.

-mocht je een groot object maken zoals die boom, hol 'm goed uit. Mijn boom is hol tot de bovenkant toe, makkelijk schoon te houden en verbergt de techniek 🙂 vissen vinden het heerlijk daar een dutje te doen. vermjnderd ook sterk de drijfkracht en bespaard weer een hoop liters!

Sorry voor het vele posten, ik ben een enorm liefhebber van schilderen/boetseren/tekenen/ontwerpen dus word helemaal wild als ik in zo'n topic als dit wat kan toevoegen 😀

Ohja.......😀
Bedankt voor alle super goede tips !!!
Dit stel ik zeker heel hard op prijs!
En je achterwand is echt heel mooi en professioneel gemaakt, echt een voorbeeld hoor.
Echter ben ik al een enige tijd opnieuw begonnen, dit keer met een iets simpeler ontwerp, dit ook omdat ik vond dat ik echt wel heel veel water verloor door de grote omvang van de gehele achterwand.

Bedankt voor je bericht @Emmbillie !

Groeten Apisto

Bedankt voor alle super goede tips !!!
Dit stel ik zeker heel hard op prijs!
En je achterwand is echt heel mooi en professioneel gemaakt, echt een voorbeeld hoor.
Echter ben ik al een enige tijd opnieuw begonnen, dit keer met een iets simpeler ontwerp, dit ook omdat ik vond dat ik echt wel heel veel water verloor door de grote omvang van de gehele achterwand.

Bedankt voor je bericht @Emmbillie !

Groeten Apisto

Geen enkel probleem, fijn dat ik het met je kan delen en mocht je er wat aan hebben in de toekomst vind ik dat al tof genoeg!
Ben benieuwd wat je creatie uiteindelijk word, veel succes en vooral veel plezier!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan