Wat is er nieuw

Achterwand

Enri

Member
Lid geworden
12 april 2026
Leeftijd
71
Hallo, ik heb een vraag: ben bezig met een nieuw aquarium en nu is mijn achterwand slecht gesneden waardoor er kieren zijn. Is het beter om die te kitten met Conexo of een nieuwe plaat te kopen? al

Laatst bewerkt door een moderator:
Friesian, er is helaas niemand die mijn berichtje ziet. Hoezo zou ik rapporteren?

Je berichtje is zichtbaar hoor! Plaatsing geslaagd. 😉

Wat betreft je vraag: het is maar net wat je zelf wilt. Conexo is onschadelijk voor je vissen, dus het kan een prima oplossing zijn.

Oh das fijn. Maar zou je het goed kunnen zien als je het dichtkit?
Een nieuwe plaat kost € 25,-

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik had je een privébericht gestuurd maar het is al opgelost.:thumbs:

• Leuk
Waarderingen: Enri
Dat durf ik niet helemaal te zeggen. 🙂 Heb die platen zelf nooit gebruikt. Conexo droogt in ieder geval op als donkergrijs materiaal.

Er is genoeg keuze in Zwarte aquarium kit, vooral daar moet je op letten dat het geschikt is voor aquarium.

Friesian, er is helaas niemand die mijn berichtje ziet. Hoezo zou ik rapporteren?

Hoi Fozzy, ik heb Conexco lijm, dat is wel geschikt voor aquariums. Vraag me ook af, of je 2 zakken met aquarium grind op de achterwand mag leggen zodat het uitharden goed gebeurt

Waarom niet een paar pakken suiker of melk, of een par dikke boeken. Je moet wel zorgen dat de bak goed vlak ligt als je dat wil doen, klein beetje speling en je hebt geen glas meer om je wand aan te kitten.

Mijn aquarium is helaas ongeveer 2cm breder dan de tafel waar hij op. Maar ik heb een multiplex plaat die net zo groot is als het aquarium en een dikke folie die erop ligt. Die wilde ik eronder leggen. Zij boeken beter dan de grondzaken?

Beste @Enri.
Zorg ervoor dat het aquarium goed kan staan op het meubel, afmetingen kloppend. Je wilt niet dat het aquarium gaat lekken.

Ik zet hem op een multiplex plaat met dezelfde afmetingen en dan op de eiken tafel. Dan gaat hij niet lekken toch? De kanten/hoeken worden dan overal ondersteund.

Ik denk niet dat het nodig is al om die toeren uit te halen om alleen een achterwand te bevestigen. Niemand doet dat. :DD Gewoon de lijm/kit niet te dik aanbrengen, even aanduwen en de tijd z'n werk laten doen. Komt goed.

Ik zet hem op een multiplex plaat met dezelfde afmetingen en dan op de eiken tafel. Dan gaat hij niet lekken toch? De kanten/hoeken worden dan overal ondersteund.

Geen wat zwaardere boeken erop?

Het zal allemaal mogelijk zijn. 😉

Of de makkelijke manier achterkant zwart schilderen.
Vaak als er wat planten en of hout in de bak staan zie je toch weinig van de achterwand.

Wanneer de achterwand is bevestigd. Kit goed de tijd geven (wat staat vermeld op de tube/koker), uit laten harden, drogen voordat je de bak vult met water.

• Leuk
Waarderingen: Enri
Jullie zullen het niet geloven. Achterwand heeft kit, bij inbrengen, op de ruit achtergelaten, heeft iemand die kit met wasbenzine eraf gehaald 😪. Wat nu?

Gewoon met een mesje

Tis al gebeurt. En de kit zat er net op..

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan