Wat is er nieuw

acrylaatkit in aquarium?

Apistogram

Well-known member
Lid geworden
23 november 2015
Hallo,

Ik heb een mooie achterwand voor in mijn aquarium klaarstaan, maar welke kit moet ik gebruiken om hem vast te maken?
Ik heb nog een paar bussen acrylaatkit liggen maar of ik die kan gebruiken?
Ik hoor wel dat silecone kit van Bison of beglazingskit werkt, maar dacht laat t toch ff vragen dan scheelt dat mij misschien weer een paar euro's 😛

Groet Jitte

Weet het niet zeker maar volgens mij kan acrylaatkit niet blijvend nat zijn en eventueel gifstoffen. Denk dat je beter een paar euro aan glaskit uit kan geven en op veilig kunt spelen

Acrylaat is totaal niet geschikt voor zulke dingen want is ook geen lijmkit.
Als het goed is komt de kit verder niet met het water in aanraking maar beter het zekere voor het onzekere doen en geschikte kit speciaal voor aquaria gebruiken voor deze klus.

Als je nu vaak naar TANkED kijkt,op Discovery zie je dat ze de aquariums van Acryl maken.
Daar is acrylaatkit voor.

Een Tube Bison glaskit kost je 9 euro.
Neem geen risico, voor zoiets.

Acrylaatkit

Koker 310 ml Wit

Hoogwaardige, zeer gemakkelijk verwerkbare, elasto-plastische afdichtingskit op acrylaatdispersiebasis voor het afdichten van voegen, naden, kieren en scheuren. Overschilderbaar en strak afmesbaar. Binnen toepasbaar. (Acrylaatkit is NIET geschikt voor Blijvend natte plaatsen en voor blijvend elastische afdichtingen. Gebruik hiervoor Bison Siliconenkit).

Bertus zei:
Als je nu vaak naar TANkED kijkt,op Discovery zie je dat ze de aquariums van Acryl maken.

Dat is geen kit maar speciale lijm Bertus.

Seabait zei:
Bertus zei:

Dat is geen kit maar speciale lijm Bertus.

Klopt, als een zwerende vinger, John. :thumbs:

Bedankt voor de reacties!
Ik zal dan maar eens op pad gaan naar de GAMMA.

@Bertus Ik kijk inderdaad vaak naar TANKED op Discovery 🙂 , nu je het zegt bedenk ik nu dat Acryl is heel anders is dan glas.

jitte zei:
Bedankt voor de reacties!
Ik zal dan maar eens op pad gaan naar de GAMMA.

@Bertus Ik kijk inderdaad vaak naar TANKED op Discovery 🙂 , nu je het zegt bedenk ik nu dat Acryl is heel anders is dan glas.

Kijk, Dat vind ik leuk,dat je dat zegt. :thumbs:

Daar zie je ze de plaat op plaat zetten, en met een flesje met dun piepje de lijm erin laten vloeien.

Ben vandaag maar naar de Gamma gegaan voor een busje beglazingskit en een paar emmers(heb je ook nodig he?).
Intern filter dat los zat vastgemaakt samen met een achterwandje.

Nu een dagje wachten en klaar is kees!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan