ADA 60P - Anketh31


Ik spotte vandaag deze beauty! Vermoedelijk een red Bolt. Maar kon hem niet lang genoeg zien om dat te bekijken, daarom ook zon slechte foto šŸ˜… Maar heb nog nooit zo'n eentje gehad

IMG_20210809_164852.jpg
 
Weer een update! Wat aanpassingen gedaan in het hout en daarnaast wat aanpassingen gedaan in de planten.

IMG_20210914_210921.jpg

Direct na het herinrichten (en voeren van de garnalen haha). Hout dus anders erin gezet. Gaten in de rotsen opgevuld met watjes, want de soil bleef eruit stromen. Zeker met een paar baldadige garnalen erbij, die graag zelf de bak opnieuw willen inrichten haha. Dus poging om mijn garnalen beetje te dwarsbomen. Zo heeft m'n aquarium twee weken gestaan, intussen de plantjes besteld.

IMG_20210912_215952__01.jpg

Nog even een foto uit andere hoek.

IMG_20210925_195042__01__01.jpg
Na het volledig herinrichten. Vindt het een leuk beeld geven. Beetje een strand met daar naast een rotswand waarbij nog wat plantjes tussen staan. Dan een rij palmboompjes en daarachter begint de jungle haha. Ik vind het best goed geslaagd! Nu maar weer goed laten ingroeien. Links, dat felle groen, is Pogostemon Helferi, hetzelfde plantje als wat rechts ervan staat. Wat een verschil in groei haha. Hoop dat m'n nieuwe Pogostemon Helferi ook zo wordt.

IMG_20210914_220816.jpg

Garnaaltjes op de lolly.

IMG_20210921_205400.jpg

Oh wacht, er passen nog meer garnalen op zo'n stokje.
 
Er is niet veel veranderd eigenlijk. Binnenkort de planten even snoeien.

IMG_20211107_193449.jpg


Ik zit te denken om dit aquarium binnenkort te verkopen. Over een half jaar hopen we te beginnen met de bouw van ons nieuwe huis. In het nieuwe huis is waarschijnlijk geen plaats voor twee aquariums, dus ik moet keuzes maken. Daarnaast wil ik straks een groter aquarium (2m het liefst) en dan is qua onderhoud twee aquariums een beetje veel.

Ik zal binnenkort maar eens gaan kijken wat ik ervoor kan vragen, zal er dan ook een topic voor openen. Maar mocht iemand interesse hebben, dan hoor ik het graag :p
 
Dit zal de laatste foto zijn van dit aquarium... Volgende week zondag worden de garnalen opgehaald en die dinsdag daarna gaan de B. brigittae weg.

Dus dat is het einde van anderhalf jaar dit aquarium. Vind het best jammer, maar soms moeten er keuzes gemaakt worden. Heb gewoon steeds minder tijd voor het onderhoud van beide aquaria.

Ben wel erg blij met hoe het aquarium het uiteindelijk deed. Begonnen met CO2 etc, maar nu uiteindelijk heeft het een paar maand zonder CO2 gedraaid. Niet alle planten vonden dat fijn, maar sommige gingen juist erg goed. Aquarium was uiteindelijk heel stabiel, weinig tot geen alg. Dus mooi moment om mee af te sluiten.

IMG_20211119_175846.jpg
 
jammer gooie dan snel nog wat crystals in je hil stream :p
Zeker wel jammer. Maar ze in mijn hillstream gooien is waarschijnlijk het doodvonnis voor mijn crystals haha. Er zitten te veel vissen in die het wel een lekker hapje vinden.
 
En daar gingen ze...
IMG_20211128_105917.jpg

Ruim 100 garnalen, denk zelfs wel richting de 200 stuks.

Dinsdag gaan de B. briggitae weg en dan ga ik het aquarium eens goed schoonmaken.
 

Terug
Bovenaan