Wat is er nieuw

ADA Cube Garden 60-H(45) van MelvinB

• Onderwerp starter Onderwerp starter MelvinB
  • Startdatum Startdatum
Heb inmiddels ook mat zwarte plakfolie (niet doorzichtig) binnen gekregen. Ik wil eens zien hoe het lijkt als de achterkant en zijkanten (buitenkant!) zwart zijn.
Ik zal van het weekend eens even kijken hoe dit lijkt. Het is eventueel weer makkelijk te verwijderen.
Plakken doe je d.m.v het aanbrengen van wat water/zeepsop.

Aqua_folie_zpsf4a50e4e.jpg

Lijkt wel popcorn aan dat hout 😉
Succes met plakken.

Popcorn? Lijkt meer op suikerspin haha.

Melvin zoals jij fan van mijn bak bent..Durf ik te zeggen dat dit voor mij op dit forum het mooiste 'kleine' aquariumpje is. Echt werkelijk schitterend hoe je hem zo natuurgetrouw hebt gehouden en persoonlijk vind ik de schimmel er wel bij passen.

Leuk bakje hoor 🙂 Vind die black water bakjes altijd wel wat hebben 🙂

Ik heb toch maar mat donkergeel en mat oranje plakfolie besteld.
Ik vind de zwarte plakfolie toch te donker en onnatuurlijk. Ik heb het liever zoals op de inspiratie-afbeeldingen in mijn startpost.
Dus meer een verloop van groenig naar donker oranje. (Van boven naar beneden)
Het zal niet 100% te imiteren zijn, maar ik sleutel verder totdat ik iets heb wat er op lijkt. 😛

Of een kleurverloop zoals in dit voorbeeld:
new-species-amazon-river-dolphin.jpg

Je ziet het hier van groenig naar donkeroranje tot zwart gaan. Dat vindt ik mooier dan ineens alles zwart, zoals met de zwarte plakfolie het geval is.

Update? Bak ziet er mooi uit, al ben ik meer van die 'standaard schone bakken met planten 😀' Ik wil graag vissen zien zwemmen door de hele bak, al heb ik wel met plezier naar meerdere bakken gekeken met bruin water. Ik heb hier de corydoras panda en Venezuela orange op de bodem zwemmen. De panda heb ik al heel lang en ontzettend leuke vissen welke lekker actief zijn. Ook niet echt schuw bij mij. Ze grondelen veel, maar er stuift bij mij eigenlijk niks op. De venezuela's heb ik nog maar net, maar ben er al wel heel tevreden over. Een beetje dat donkere, misterieuze uiterlijk met zo'n oranje vlek. Denk dat dit echt een corydoras is die het mooi zou doen in je bak (weet alleen niet waar die vandaan komt en of hij aan je eisen voldoet)

Tussentijds 3 Simulans (heb er nu nog 7 over) verloren, ga ik aanvullen zodra mogelijk:
- 1 door "wrat" op de neus wat groter werd. Ik meende al een klein plekje te hebben gezien toen ik thuis de vis uit het zakje haalde.
- 1 door vage "schade" op zijkant visje. Leek wel wat op een schaafplek, is denk ik ontstaan door uitvangen vis in winkel
- 1 wat van begin af aan al wat moeilijk zwom; staart leek niet juist gegroeid

Behandeld met medicijnen, maar tevergeefs.

De oto's (6x) en overige Simulans doen het goed en groeien prima.
Ik heb een paar korfmosseltjes toegevoegd.

Water is momenteel iets minder donker dan de bedoeling. Ga ik nog fixen, want het blijft een blackwater tenslotte.
Schimmel begint eindelijk weg te trekken. Zou je niet zeggen, maar ik zie duidelijk een verbetering.
Turfvezel is even leuk, maar het geeft een behoorlijke rommel op de bodem zoals je kunt zien. De vissen vinden het niet erg in ieder geval.

Maar man, wat blijven de Simulans schuw zeg!
Zodra ik ze wil fotograferen als ze aan het scharrelen zijn boven de bodem, want dat doen ze, dan schieten ze weer naar achteren. 🙁
De oto's doen wat dat betreft minder moeilijk, maar kunnen ook redelijk "spastisch" zwemmen, waardoor ik ze zo weer kwijt ben.

In ieder geval wat geprobeerd. Excuus voor de reflecties.
Goed kijken, want dan zie je wat vis:

Paracheirodonsimulans800px_zps2a8cdec4.jpg

Otocinclus800px_zps46da4f6e.jpg

Clam800px_zps9819ddf3.jpg

Tevens is er tijdens een schoonmaakbeurt van de filterslangen, de glazen lilypipe (namaak) gebroken. Die kwam niet makkelijk los van de slang en brak uiteindelijk in stukjes omdat ik wat meer kracht uitoefende om dat ding los te krijgen. Slang en lilypipe had ik eerst in warm water laten weken voordat ik de lilypipe los probeerde te halen.
Ik heb er inmiddels weer een nieuw exemplaar aanhangen, want er bestaan geen mooiere uitstromers dan de glazen lilypipes is mijn mening. 😛

Ik heb voor de achterwand zwarte plakfolie aangebracht. De andere kleuren waar ik het in eerder bericht over had, vielen vies tegen omdat de schaduwen van de takken er op te zien waren. Totaal geen diepte dus.

Jammer van het overlijden gelukkig kosten ze geen fortuin..Ik vind je aquarium echt helemaal top en dat zwartwater heb je zo weer terug he 🙂..al vind ik het zo ook mooi ogen.

Ze kosten geen fortuin inderdaad, maar ik moet er wel voor naar Amersfoort rijden. 😀
Dan worden het wel dure visjes haha.

zal toch vast wel een pets place in friesland zitten? zo ja ruinmans verkoopt ze en die werken met pets place samen.

Was dat maar zo. Ben je niet in de war met kardinaaltetra's?

Ik heb de Paracheirodon simulans omdat deze kleiner blijven en kan ze niet vinden in Friesland.
De lokale dierenwinkels kunnen ze ook niet voor mij bestellen.

Nee hoor, ze staan op de lijst en zijn te krijgen via pets place (heb daar laatst gebeld en toen werd me vertelt dat ze met alle pets place in NL werken) dus ook de Simulans is er te krijgen zou morgen maar eens bellen. Staan ook nu op de website van ruinmans

Kunnen of willen het niet, sommige winkels doen het niet omdat ze te lui zijn of te weinig winst maken.

Okee thanks, dat wist ik niet en zie ze inderdaad op die site staan.
Ik rij morgen denk ik even naar de Pet's Place om te kijken wat er mogelijk is.

Graag gedaan, daar is een forum ook voor toch. Zonde om daar helemaal voor naar Utaka te moeten zo krijgt de pets place ook nog wat 😉

Utaka is een mooie winkel, ik zou er zo weer heen gaan als het moet. 🙂

Ben bij pets place geweest en de visjes zijn besteld. Inderdaad via Ruinemans. Ik kan ze eind volgende week ophalen als het goed is.

En maar een fotootje van een Oto op een houtstronk (rechts):

Otocinclus2-800px_zps402a73c3.jpg

Kijk is een forum nog ergens goed voor..en mooi foto ook

Ja top! Thanks nogmaals voor de tip. :thumbs:

Toch maar weer welgeteld ÉÉN(!) Simulans kunnen vastleggen...
Het is toch niet best. 😀

Paracheirodonsimulans2-800px_zps0e4ba4c3.jpg

Sorry, maar mijn Simulans scholen voor geen meter. 😛
De bak is te vredig!
Vrijdag de groep aanvullen als mijn rug het tenminste toe laat...

Paracheirodonsimulans3-800px_zpsf272f5b3.jpg

Helaas zijn er geen Simulans bij Pets Place binnen gekomen deze week. Wel besteld zeggen ze.
Ik kreeg als reden te horen: "waarschijnlijk zitten ze nog in quarantaine bij Ruinemans, gebeurt wel vaker".
Nu weet ik niet precies hoe het reilen en zeilen werkt qua levering aan aquariumwinkels, dus kan dit inderdaad een reden zijn?
In ieder geval worden ze volgende week binnen verwacht.

Verder trof ik vanochtend helaas een dode Oto aan. Zat nog kleur op, dus is niet lang geleden gebeurd.
Dit is de 1e dode Oto van de 6 welke er vanaf begins af aan al inzitten, dus de bekende uitval is aangebroken ben ik bang. Ben benieuwd hoeveel er over zullen blijven na de uitval-periode.

We shall see.

Over dat Pets Place en quarantaine-verhaal; heb jij daar ervaring mee of een mening over?

Uit een stelling over quarantaine:

Marcje1968 zei:
Grappig dat de groothandels zo vaak aangehaald worden, terwijl bijna niemand een groothandel van binnen gezien heeft, laat staan weet wat daar gebeurt.

Maar ff heel kort door de bocht, alle schakels in de keten van visvangst/kweek naar consument zijn gebaat bij een zo klein mogelijke uitval omdat dis simpelweg allemaal niet verdiende boterhammen zijn als er veel uitval is.
Dus q-periode's worden indien nodig echt wel uitgevoerd.
Niet op alle levels even lang, maar zo goed als iedere vis heeft ergens in de hele schakel rij wel een q-periode gehad.
http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads. ... ost1484133

Kortom: Quaraintaine is een heel gebruikelijk iets dus en zegt niet dat er ook meteen iets mis is.

~ Ivo

Mascha&Ivo zei:
Uit een stelling over quarantaine:

Marcje1968 zei:
Grappig dat de groothandels zo vaak aangehaald worden, terwijl bijna niemand een groothandel van binnen gezien heeft, laat staan weet wat daar gebeurt.

Maar ff heel kort door de bocht, alle schakels in de keten van visvangst/kweek naar consument zijn gebaat bij een zo klein mogelijke uitval omdat dis simpelweg allemaal niet verdiende boterhammen zijn als er veel uitval is.
Dus q-periode's worden indien nodig echt wel uitgevoerd.
Niet op alle levels even lang, maar zo goed als iedere vis heeft ergens in de hele schakel rij wel een q-periode gehad.
http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads. ... ost1484133

Kortom: Quaraintaine is een heel gebruikelijk iets dus en zegt niet dat er ook meteen iets mis is.

~ Ivo

Kijk, dat is top!
Thanks.

En we gaan maar door met het plaatsen van foto's van dezelfde bewoners, maar ja; ik heb niks anders. 😛
Ik hoop volgende week de Simulans, nadat ik deze heb aangevuld, als groep op de foto te krijgen. Dat is mij tot nu toe niet gelukt.

Otocinclus4-800px_zps1d78fb05.jpg

Clam2-800px_zps8dec7874.jpg

[size]Corbicula Fluminea aan het filteren[/size]

Heb inmiddels op mijn slaapkamer ook een bakje neergezet.
Kleintje: 60x30x30cm, geen kap.
Verlichting wordt weer 1x Eheim PowerLED en er komt een CrystalProfi E700 op.

Ik ga eens even bedenken wat ik daarvan ga maken.
Het wordt in ieder geval wederom een natuurlijk ogend bakje, dus zoals je het in de natuur kunt aantreffen.

Ik zal een nieuw album aanmaken zodra ik heb bedacht wat het gaat worden.

Melvin, wat een geweldig foto's en je smaak is PERFECT in mijn ogen.

wel eens gekeken richting de Borneo kant kun je echt iets heel moois van maken en mooi bewoners (al zeg ik het zelf) heb zelf een biotopo gehad vroeger van Borneo en eigenlijk op de filter en klein lampje niks ervoor gekocht (behalve de vissen uiteraard).

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan