Wat is er nieuw

Advies Drijfplanten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Muhuh
  • Startdatum Startdatum
M

Muhuh

Guest
Hallo Visfanaten,

Na een beetje rond gekeken te hebben op dit forum werd het voor mijn gevoel tijd om ook een account aan te maken, want ik heb een vraag...

Er zijn veel verschillende soorten drijfplanten, maar welke nou echt geschikt zijn voor mijn aquarium weet ik niet en hoop dat jullie mij daar bij kunnen helpen.

Ik heb sinds kort een juwel aquarium, 127liter met koperzalm, cherry barbeel, neon tetra en een kleine schoonmaakploeg met slakjes, algeneters en garnaaltjes.
De lampen branden +- 10 uur.

Ik zou graag lage drijfplanten willen met een korte wortel en die niet groeien als een malle. Welke kunnen jullie aanraden?

Ik ben nog niet zo lang begonnen met deze hobby dus alle hulp is welkom!

Alvast bedankt!

Hier een foto van mijn aquarium.
994670_577680628968400_1046096657_n.jpg

Salvinia natans groei niet extreem snel en heeft maar korte worteltjes (langer dan 5cm heb ik nog niet gezien.

~ Ivo

Riccia fluitans kan je ook gebruiken als drijfplant en heeft geen wortels.

Bedankt voor jullie snelle reacties!

Ik ben juist opzoek naar een plant met kleine wortels, de salvinia natans is dus een grote kanshebber!

bij mij groeit salvinia natans wel snel hoor 😉

Dat klopt ook wel Nick, maar de andere drijfplanten die ik ken groeien nog sneller (Pistia, Limnobium en de beide eikenbladvaren soorten).

~ Ivo

ja, maar als je geen lange wortels wilt valt bijna alles dus af 😉

Ik zou dan voor de S. Natans gaan ja.

En de vissen zijn er gek op.

Dempt ook ht licht,geen of weinig alg.
Fosfaat wordt minder.

Jammere van drijfplanten is (mijn ervaring) dat het altijd zo een vettige boel wordt. Ik krijg er sneller een kaamlaag van en in de wortels komt allemaal vuil vast te hangen. Zou dit door de warmte/condens komen, gebruik namelijk tl lampen.

De Salvinia natans it is!

Bedankt allemaal!

Stylez zei:
Jammere van drijfplanten is (mijn ervaring) dat het altijd zo een vettige boel wordt. Ik krijg er sneller een kaamlaag van en in de wortels komt allemaal vuil vast te hangen. Zou dit door de warmte/condens komen, gebruik namelijk tl lampen.

Dit heb ik nog nooit gehad. Heb zelf ook tl buizen, heb nog nooit een 'vettige' boel gezien. Er kan wel wat zweefvuil tussen de wortels komen, even schudden en het is weer weg.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan