advies en tips nodig met mijn aquarium


Mijn ervaring is eiglijk wel dat ik ng nooit een set gebruikt heb ivm co2 altijd vloeibaar elke dag
En ik.zie dat mijn planten groeien en niet groeien. Aan de hand ik deze vloeibare toedien. Ben wel content van vloeibare hoor ... van colombo.. maar het is idd elke dag wel erbij doen best voor de lampen aanschieten een tweetal uur ... dat is wel minder makkelijk.
 
En kan iemand mij meer vertelle´ over deze instelling va de wrgb led lampen
 
Mijn ervaring is eiglijk wel dat ik ng nooit een set gebruikt heb ivm co2 altijd vloeibaar elke dag
En ik.zie dat mijn planten groeien en niet groeien. Aan de hand ik deze vloeibare toedien. Ben wel content van vloeibare hoor ... van colombo.. maar het is idd elke dag wel erbij doen best voor de lampen aanschieten een tweetal uur ... dat is wel minder makkelijk.
Ik vermoed dat je floragrow carbo gebruikt maar zoals al is aangegeven dat is geen vloeibare CO2, koolstof bron wat in de beschrijving staat. :)

 
A owk mar daar staat toch co2 op? En dit werk redelijk prima al jaren .. maar ik ken er echt nx van ikzelf wil ook op flessen co2 gaan volledig set maar het kostelijk en ziet er uit alsof je er moet van kennen ..
 
Carbo is glutaaraldehyde. Doe je zelf een plezier en zoek eens op wat voor troep dat is....
 
Zal ik doen maar zoals ik al zeg .. gaat dit met deze troep al jaren goed xd ... ruuustg xd
 
Ja hoor, ik ben rustig. Ze zijn het er niet helemaal over eens of dat spul wel of niet kankerverwekkend is. Dus het kan wel een paar jaar duren voordat je de nadelige effecten merkt.
 
Nja ik rook ook ik gebruik 5g ook xd maar als ik het toevoeg zij mijn planten mooier en groeien ze beter dan zonder .. daarom starte ik ook dit topic op .. namelijk voor info kben blij je dit zegt ik zoek het zoiezo wel eens op ..
 
A owk mar daar staat toch co2 op? En dit werk redelijk prima al jaren .. maar ik ken er echt nx van ikzelf wil ook op flessen co2 gaan volledig set maar het kostelijk en ziet er uit alsof je er moet van kennen ..
Dit is gewoon iets wat je mag zien als een marketingtruc. Dus eerder een leuke naam om meer te verkopen. Net als jaarlijks sponzen van een filter vervangen. Het is gewoon een massa is kassa verhaal. :)
 
Zal ik doen maar zoals ik al zeg .. gaat dit met deze troep al jaren goed xd ... ruuustg xd
Om je nog even een gedachte ter overdenken te geven. Jarenlang is er ook gebouwd met asbesthoudende materialen zoals golfplaten. Je mag als je wilt de kosten van de 1000 m² stal alleen al die het saneren met zich meebrengen voor mij gerust betalen. ;):'(
 
Stukje door lid @Cornelius:

Planten maken glucose door CO2 op te nemen en het aan elkaar te hechten tot langere koolstofketens.
Eerst maken ze eenheden van 3 koolstofatomen lang (voor de meeste planten), dit gebeurt in de Calvin-cyclus. Vervolgens hechten ze die
aan elkaar tot 6 koolstofeenheden: glucose (en andere suikers). Dit proces wordt gluconeogenese genoemd (fotosynthetische koolstofcyclus)

Glutaaraldehyde is een 5-koolstofverbinding die een lijkt op sommige tussenstadia in de gluconeogenese en die de plant kan gebruiken
omdat het niet veel energie hoeft te verbruiken aan het samenvoegen van CO2-moleculen, maar in feite gratis een 5-koolstofeenheid krijgt aangeboden door het toevoegen van Glutaaraldehyde.
Glut kan dus worden gezien als een vervangingsstof voor CO2 omdat het leidt tot hetzelfde product (glucose) als opgenomen CO2
en dus op dezelfde manier bouwstof en energie kan leveren als CO2.
Een maximale dosering Glut geeft zo weinig koolstof aan de plant dat het verwaarloosbaar is, en we door die lage concentratie nauwelijks verbeterde
groei gaan waarnemen in high-light bakken. In low-light bakken kan het wel bijdragen tot efficiëntere groei omdat de plant nu minder koolstofeenheden hoeft te fabriceren om tot hetzelfde netto product (glucose) te komen.
 
Thx voor het advies ik had het idd al gelzen deze tussen dagen dat het vervangend is . Maar idd bij deze low tech scape is het mss wel goed .. nu ben ik wel benieuwd moet ik echte co2 toedienen wat dat zal geven maar mijn oxydator zit ook wel co2 is dit dan goed ... maar volgend moj belangen niet gnoeg voor de grote van mijn scape het blijft namelijk blauw ook mijn indicator.. frustreren md maar leuk bij te leren die dingen ..
 
Om je nog even een gedachte ter overdenken te geven. Jarenlang is er ook gebouwd met asbesthoudende materialen zoals golfplaten. Je mag als je wilt de kosten van de 1000 m² stal alleen al die het saneren met zich meebrengen voor mij gerust betalen. ;):'(
Ik zit namelijk in de mazouttank cleaning ... en kweet goed gnoeg vervuilde grond of asbest wat dit kost maar het is een aquarium van 60 op 30 op 30 xd zal niet veel sanering aan te pas komen ook niet binnen 40 jaar denkek tg nie voor carbo te gbruiken in je aquarium ;-) moeten ze maar niet verkopen zie het zo pesticiden mogen ook nie voor dezelfde reden die kunje niet meer kopen ...
 
Kan iemand mij meer vertellen over led verlichting van wrgb ? Gaat prima zeer goeie kwaliteit licht ook kweet hoe ik met de kleurtjes speel ook xD maar ksnap 1 iets niet ... wie kent deze lampen
 
Ja dat weet ik xd het zijn ddie van shihiros dat ik wil zeggen ..
 

Bijlagen

  • 17116382580497891061350638556136.jpg
    17116382580497891061350638556136.jpg
    1 MB · Weergaven: 7
@tengymortier het ging er mij om dat in carbo een stof wordt gebruikt die (wellicht) minder goed is voor de gezondheid. Ik vergelijk het maar met de tabaksindustrie en de schadeclaims. Zorg voor een goede gezondheid is een erg belangrijk uitgangspunt.
 
Tis klopt ... maar dat was niet mijn vraag ivm met deze lamp het is iets met de instelling ik nie versta .. namelijk je zet hem op auto ... je stelt dus een tijd en Light in ..dit gaat maar als ik alleen de K waardes op 4500k zet en dan gwn met procent wit speelt dit gaat goed ... maar als je dan uit het programma gaat en dan weer in staat de K waarde terug op 3000k .. dit snap ik niet . Maar als je enkel me rgb speelt dan blijft dit wel staan op dit wat je kiest alsje eruit gaan en terug ... ik snap is moeilijk uitgelegd sorryy
 
@tengymortier het ging er mij om dat in carbo een stof wordt gebruikt die (wellicht) minder goed is voor de gezondheid. Ik vergelijk het maar met de tabaksindustrie en de schadeclaims. Zorg voor een goede gezondheid is een erg belangrijk uitgangspunt.
Ik vind dit.goed zo leer ik echt bij ik wist dat niet .. maar ja wat is mijn beste alternatief dan volgens jullie .. gewoon een echte set co2 halen?
 
Ik heb je topic niet helemaal gelezen maar als je echt co2 nodig mocht hebben dan is echte co2 natuurlijk veel beter dan carbo en je kan overwegen om bio co2 te nemen.
 
In principe is de verlichting, de voeding, distributie en een goede filtratie het belangrijkste. Dus behalve spons kun je bijvoorbeeld bij een buitenfilter ook denken aan biologische filtermaterialen.
 

Terug
Bovenaan