Advies gevraagd; Goedkope stenen regio Groningen


TJZuidewind

Member
Lid geworden
3 oktober 2020
Berichten
12
Leeftijd
29
Hallo, het is geen geheim dat decoratieve stenen voor aquaria pittig duur zijn terwijl stenen helemaal niet zo duur hoeven te zijn. Ik ben al enige tijd opzoek naar een tuincentrum rond Groningen die gewoon stenen verkoopt in een korf of iets dergelijks. Maar tot nu toe heb ik nog niet een winkel gevonden die stenen op deze manier verkoopt. Vandaar dus de vraag hoe de mensen op dit forum rond Groningen aan hun decoratieve stenen komen. Is er misschien een winkel die ik over het hoofd zie, of is er misschien een plek in de omgeving waar je rivier stenen kunt verzamelen?
Tips voor andere plekken in het land zijn ook welkom, ik hoor het graag!
 
Ik heb mijn stenen bij een groot bestratingsbedrijf gehaald. Wassink bestrating in Apeldoorn in mijn geval. Wel oppassen met wat je in je bak kiept uiteraard.
 
 
Ik heb ze hier weg, ben je veel nodig?
Ja dat is een goede vraag, ik heb een 300L aquarium waar ik een Amazone geïnspireerde bak van wil maken (geen biotoop). Dus ik denk dat ik best een goede hoeveelheid keien kan gebruiken om de bak mee op te vullen. Maar ze hebben hier zeker mooie stenen, zal er zeker naar kijken wanneer ik iets kleinere aquaria inricht.
Ik heb mijn stenen bij een groot bestratingsbedrijf gehaald. Wassink bestrating in Apeldoorn in mijn geval. Wel oppassen met wat je in je bak kiept uiteraard.
Die lijken inderdaad een stuk meer te hebben dan de bestrating bedrijven hier in Groningen, voor nu is het wat ver weg maar ik houd het in gedachten voor wanneer ik een keer op bezoek ga in het midden van het land.
Dit ziet er uit als een hele goede plek ik ga meteen informeren wat ze hebben en wat het mag kosten. In ieder geval heel erg bedankt voor deze tip, hopelijk hebben ze wat ik zoek.
 
Ik heb zelf voor 200 euro een halve kuub aan anderhand breuksteen ingekocht. Alles wat over is bewaar ik in de berging, maar als je een tuin hebt staat het daar ook prachtig in.

Er zijn een aantal handelaren die online verkopen en tot aan de deur bezorgen.
 
ik heb egenlijk al mijn stenen gewoon opgeraapt als ik er toevallig een leuke tegen kwam.
maar daar is wel flink wat tijd overheen gegaan.
 
FF keer rondje Drenthe doen, bij veel boerderijen liggen stapels zwerfkeien die ze opgeploegd hebben.
 

Terug
Bovenaan