Advies gevraagd Z-amerika planten


kaylee_D

Well-known member
Lid geworden
31 januari 2014
Berichten
938
Locatie
woerden
Hallo iedereen,
Ik zoek een mooie Z-amerikaans plantje voor in m'n aquarium, Iets met een groter blad, en geen sprieten.
Ik wil sowieso voor de linkersteen en misschien rechtersteen dwergnaaldgras of Lilaeopsis brasiliensis zetten, maar ik zit te twijfelen wat in het midden, voor onder het hout.
Hebben jullie tips?
Ik dacht aan:
Echinodorus magdalenensis
Echinodorus parviflorus
- Licht is 36 watt
- ik voeg iedere dag 2 ml profito toe doordeweeks
- ik kan kleibolletjes toevoegen.

helemaal_zps1eecbc72.gif
 
De Echinodorus magdalenensis heb ik in het aquarium staan, maar bij mij zijn het sprietjes. Misschien is Staurogyne sp. ?
 
Staurogyne had ik inderdaad ook al in gedachte ;) De Echinodorus magdalenensis vind ik minder, lijkt te veel inderdaad op sprieten (en ik heb al vallisneria in m'n aquarium en wil er naaldgras of Lilaeopsis brasiliensis. Ik had inderdaad in eerste instantie de E. magdalenensis opgeschreven, omdat ik nog niet het idee had om nog meer 'sprieten' te nemen.
 
Als ik me niet vergis zijn er meerdere varianten van de magdalensis. Niet alle zijn sprietjes:

echinodorus-magdalensis.gif
 
Ok� ;) Ik wil eigenlijk in eerste instantie hier in de omgeving zoeken, ivm verzendkosten. Op dit moment heb ik geen voorgrondplantjes meer (De MM is overleden, door de algen en te weinig licht), daarom zoek ik nieuwe.
 
Ga dat inderdaad doen ;) Ik zorg eerst dat ik een lijstje heb met planten die ik mooi vind, dan ga ik rond m'n verjaardag bij de LFS vragen wat de kosten zijn en eventueel anders (als het goedkoper is) bij APO bestellen.
 
Ik denk eindelijk dat ik eruit ben welke planten:
De Eleocharis acicularis of Lilaeopsis Novea-Zelandiae en de Echinodorus latifolius
 

Terug
Bovenaan